Stavební a investorské noviny - 2 / 2016 - page 28

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
28
MAN HydroDrive byl představen již v ro-
ce 2005 jako nový typ pohonu nápravy. V mno-
ha oborech se toto technické řešení přední nápra-
vy poháněné hydrostatickýmim motory v kolech
stalo nepostradatelným prvkem pro zvýšení trakce
nebo pro zvýšení brzdného účinku v terénu. MAN
tento systém v minulosti dále rozvíjel a značně vy-
lepšil. Uložení hydraulického vedení bylo optima-
MAN Truck & Bus představuje na jaře nejen inovace pro stavební
vozidla. Německá značka nákladních automobilů inovuje a připravuje se
na veletrh Bauma 2016, který se koná jednou za tři roky v bavorském
Mnichově. Mimo prověřených systémů jako je MAN HydroDrive nebo
nadstandardně silný a ekonomický motor pro stavební vozidla D38, se
můžeme těšit na novinky jako je nová lehká hypoidní dvounáprava nebo
aplikace pro řidiče MAN DriverConnect App.
vozidel. S vysokým výkonem přes 500 koní si
vůz i při zatížení zachovává rychlost. Typickým
využitím jsou těžké přepravy s konfiguracemi
náprav modelu 6x4 a 8x4. Motor D38 má pra-
covní objem válců 15 256 ccm a dosahuje toči-
vého momentu 2 700 Nm při 930 ot/min ve ver-
zi 520 koní. V případě speciálních tahačů 8x4
pro hmotnost soupravy do 250 tun činí tento to-
čivý moment až 3000 Nm. V létě minulého roku
představil MAN řadu TGX D38 s novými převo-
dovkami TipMatic TX, která nabízí zákazníko-
vi nadstandardní funkce jako je vykývání se při
rozjezdu nebo náklonové čidlo.
Technologickou novinkou z dílny MAN je ap-
likace MAN DriverConnect App, která bude pre-
zentována v rámci systému MAN Telematics.
Aplikace představuje optimální propojení mezi ři-
dičem a disponentem, který komunikuje s řidičem
v reálném čase, např. pro dosažení nižší spotřeby
vozidla. Aplikace přijímá a odesílá textové zprá-
vy a hlášení, navíc je propojena s MAN navigač-
ním systémem. Sděluje data o trase a je nápomoc-
ná i v případě nutnosti využití asistenční služby
Mobile24, kdy si důležitá data výjezdní tým jed-
noduše stáhne.
Všechny uvedené a mnoho dalších technologií
můžete nejen vidět na veletrhu Bauma v němec-
kém v Mnichově 11. - 17. 4. 2016 v hale B4, kde
bude každý den přítomen i český delegát MAN.
lizováno pro zvětšení volného místa, takže nyní
lze s MAN HydroDrive konfigurovat i ty největší
šíře pneumatik, dokonce i s řetězy.
Nová lehčí hypoidní dvounáprava je určena
pro zvláštní vozidla, např. domíchávače betonu.
V porovnání s vybavením standardních AP náprav
ukazuje váha o 280kg méně. Oproti dosavadní ob-
vyklé hypoidní dvouose s 13t nosností lze získat
výhodu 180 kg. Výše zmíněný domíchávač naloží
o 180 kg betonu nebo vody více. Nové řešení hy-
poidní dvounápravy přináší i další výhody - díky
inovativním řešením se ještě o něco sníží spotře-
ba. Tento typ nápravy lze zvolit pro standardní sta-
vební vozidla s motorizací do 480 koní ve varian-
tách odpružení pera/pera (BB) nebo pera/vzduch
(BL) u TGX 6x4, TGS, 6x4 a 8x4, a také v mo-
delu TGM 6x4. Ve středním výškovém provede-
ní využívá tuto alternativu také TGX 6x4 BB ne-
bo TGS 6x4 a 8x4.
Poprvé bude na Baumě vystaven nejsilnější
MAN motor D38, který představuje ideální vol-
bu pro vozidla s vysokými požadavky na výkon
NA MAN MŮŽETE STAVĚT
Šestiválcový motor MAN D38
MAN DriverConnect App
MAN TGS 18.440 4x4H BLS
MAN TGS 28.480 6x4-4 BL
1...,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27 29,30,31,32,33,34,35,36
Powered by FlippingBook