STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
26
Vybírat nové kancelářské pro-
story, které nezpůsobí po leti-
té zkušenosti se skvostnou vilou
od Adolfa Loose svým novým
uživatelům infarkt, byl úkol ne-
lehký. I po pečlivém předvýbě-
ru měla většina kandidátů na no-
vé kanceláře bílé nízké podhledy,
blikající zářivky a okna, která ani
okny nejsou. Konečná volba Palá-
ce Karlín byla odpovědí, jež před-
určovala odvážný přístup i díky
otevřenosti majitelů a správců ob-
jektu, kteří klientovi dali takřka
volnou ruku. Jak odvážný krok to
byl, v té době pochopitelně ještě
nemohli tušit, ale jedině tak bylo
možno vše stihnout v daném ter-
mínu.
V první fázi rekonstrukce by-
lo nutné začít těmi nejradikálněj-
šími kroky – očištěním stávajících
prostor od nánosů předchozích
úprav, a to bez podrobné znalos-
ti konstrukcí pod sádrokartonem
a vrstvou omítek, včetně původně
neplánovaného a nekompromis-
ního odkrytí lité konstrukce stro-
pu. Původní stavitel objektu jistě
nepočítal s možností, že by někte-
rý z uživatelů využíval syrovou
krásu nosných konstrukcí. Tako-
vé řešení nám nicméně v konečné
fázi poskytlo drahocenný čas, ne-
boť jsme se nemuseli zabývat za-
krýváním technologií, které tak-
to mohly zůstat odhalené. Stejný
přístup jsme od začátku nastoli-
li pro veškeré profese. Například
kompletní nové rozvody elektři-
ny jdoucí vzduchem od rozvadě-
če až po koncové přípojky dovoli-
ly elektrikářům pracovat na stavbě
do posledního dne a do určité mí-
ry upravovat projektovou doku-
mentaci a reagovat na vzniklé po-
třeby operativně.
Návrh šel ruku v ruce s tím, co
bylo možné v daném termínu do-
dat, vyrobit, instalovat. Do proce-
su navrhování tak podstatně za-
sahovali dodavatelé a řemeslníci
samotní, kterým jsme nasloucha-
li, a vlastní návrh tak upravova-
li a ladili společně. Nakonec vše,
co objevíme v rekonstruovaných
prostorách, je kombinací staré-
ho a funkčního, zároveň nového,
chytrého a v neposlední řadě čes-
kého.
V průběhu procesu se po-
chopitelně měnilo i zadání pro-
storového uspořádání a struktu-
ry společnosti. Kromě členitého
a variabilního „open space“, za-
sedacích místností, uzavřených
kanceláří vedení, bytu nebo na-
hrávacího studia se po několika
sezeních sama vyklubala esen-
ce komunikační agentury – tedy
místo, které k setkávání, hovorům
a společným prezentacím vybízí
samo od sebe – kavárna. Ta vás
přivítá ihned po vstupu a předsta-
Přestěhovat za pouhé tři měsíce komunikační agenturu Czech Promotion ze slavné Winternitzovy vily do nerekonstruovaných prostor
Paláce Karlín s jeho vlastní, i když ne tak slavnou historií, se zprvu zdálo jako úkol pošetilý, až naivní. Přesto právě časový tlak
formoval samotný návrh a způsob spolupráce s klientem i dodavateli. Zadáním i návrhem se na začátku procesu stala pouze čistá
koncepce a celková jednotná vize, jež zamezovala následným neshodám či zdržujícím debatám ohledně jednotlivých částí návrhu.
Šlo tedy o velmi rychlé nastolení absolutní důvěry mezi oběma stranami. Takový přístup byl riskantní, zároveň však pro všechny
zúčastněné strany silně motivující.
KANCELÁŘE CZECH PROMOTION