Stavební a investorské noviny - 3 / 2016 - page 16

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
16
Vážení pánové, jaká je struktura společnosti Ri-
dera Stavební, a.s. a kolik má nyní zaměstnanců?
Společnost Ridera Stavební, a.s. je tvořena dvěma
divizemi. Centrála a jedna výrobní divize má své sídlo
v Ostravě-Porubě a druhá divize funguje v Praze. Ta-
to pražská divize přitom působí na pražském trhu zce-
la samostatně včetně své obchodní politiky. Pro roz-
voj oboru dopravního stavitelství naší společnosti jsme
v loňském roce vstoupili jako 100% vlastník do spo-
lečnosti Horstav Olomouc, od čehož si slibujeme nejen
posílení své pozice právě v tomto sektoru, ale i rozšíře-
ní své působnosti na Olomoucký kraj. Celkově se tak
počet našich zaměstnanců pohybuje kolem čísla 208.
Jak jste byli spokojeni s hospodářskými vý-
sledky společnosti v roce 2015?
Ridera Stavební, a. s. zažívá v posledních letech
STRMÝ ROZVOJ SPOLEČNOSTI
Společnost Ridera Stavební, a. s. se hrdě řadí do skupiny Ride-
ra, a. s., která jako majoritní akcionář strategicky propojuje a ří-
dí synergické obchodní aktivity všech svých dceřiných společností
na území České republiky, Slovenska, Rakouska, Polska, Němec-
ka a Maďarska. Samotná Ridera Stavební, a. s. není ale ve staveb-
nictví neznámým pojmem a může navázat na již více než šedesá-
tiletou tradicí. Dlouhodobě je známá především díky své výstavbě
domů a bytů i stavbám občanské vybavenosti, jako jsou stav-
by a rekonstrukce sportovních stadionů, sportovních hal a arén,
školských a zdravotnických zařízení, domů s pečovatelskou služ-
bou, obchodních a polyfunkčních domů a kulturních zařízení. V je-
jím portfoliu nalezneme ale také realizace průmyslových staveb
a od loňského roku také staveb železničních. Zajímalo nás, na kte-
rých zajímavých stavbách se nyní podílí a jaké jsou její plány do bu-
doucna. Navštívili jsme proto předsedu dozorčí rady, Ing. Jaro-
slava Paclta (vlevo) a předsedu představenstva, Ing. Stanislava
Smugalu (vpravo), abychom jim položili několik otázek.
Rok 2015 byl pro společnost Ridera Stavební, a. s.
veskrze pozitivní. Zatímco obrat společnosti v roce
2014 byl 540 miliónů korun, tak v roce 2015 přesáhl
již 1 miliardu, což je nárůst o 100%. Vzhledem k to-
mu, že obrat roku 2014 byl taktéž o 100% vyšší než
obrat roku 2013, lze říct, že společnost Ridera sta-
vební, a.s. zažívá v posledních letech strmý vzestup.
Co způsobilo tak vysoké nárůsty obratů?
V loňském roce především náš vstup do oboru že-
lezničního stavitelství, kde jsme realizovali zakázky
za 250 miliónů korun. Nejvýznamnější stavbou toho-
to segmentu pak byla modernizace traťového úseku
Brno Maloměřice (včetně) – Brno Židenice (mimo),
kde se jednalo o kompletní rekonstrukci tratě včetně
trakčního vedení, zabezpečovacího zařízení a opravy
některých objektů. Velice dobře si ale vedly obě di-
vize i v pozemním stavitelství a obě rovněž navýšily
své obraty o 130 milionů korun.
Co považujete za své klasické stavitelství a na
kterých zajímavých stavbách jste se v poslední
době podíleli?
Zabýváme se výstavbou bytových domů, atypic-
kých rodinných luxusních sídel i komplexní revitali-
zací bytového fondu. Realizujeme i celá nová území
pro bydlení včetně infrastruktury a jsme schopni vy-
hovět i speciálním přáním investorů, jako je např. for-
ma výstavby „Design and build“, kdy zajišťujeme in-
vestorovi vše od projektového záměru, projektovou
dokumentaci, financování i samotnou komplexní rea-
lizaci. Nyní se hodně zaměřujeme na privátní investo-
ry a vážíme si toho, že stavíme pro významné pražské
developerské společnosti. Projekt SKY Barrandov,
ulice Devonská, který nám byl svěřen, vyhrál do-
konce architektonickou soutěž Realitní projekt ro-
ku 2016. Velice zajímavým soukromým investorem
se stala církev, pro kterou jsme prováděli generál-
ní rekonstrukci katedrály Božského Spasitele v cen-
tru Ostravy. Zabýváme se i průmyslovými stavbami
a ceníme si toho, že jsme zde mohli dodávat i pro
tak náročného zákazníka, jako je ArcelorMittal, pro
kterého jsme dodávali stavební část modernizace kot-
le K14 elektrárny. Bohaté zkušenosti máme také ze
sportovních staveb, kde jsme se podíleli třeba na re-
konstrukci Městského stadiónu v Ostravě, na kterém
je každoročně pořádána Zlatá tretra Evropy.
Čím byla zajímavá rekonstrukce katedrály
Božského Spasitele?
Už jen tím, že tato katedrála se nachází přímo
v centru města Ostravy, jen pár kroků severozápadně
od centrálního Masarykova náměstí. Délka chrámu je
monumentálních 68m, šířka 28m a kostelu dominu-
jí dvě symetrické čelní věže vysoké 67m. Chrám je
schopen pojmout až 4 000 lidí a řadí se hned po Ve-
lehradu mezi největší basiliky na Moravě. Zadavate-
lem rekonstrukce byla diecéze Ostravsko - Opavská
a pro tuto rekonstrukci bylo využito fondu česko-pol-
ské spolupráce. Zakázku jsme získali ve veřejné sou-
těži a jednalo se o nejvýznamnější církevní stavbu
v Ostravě. Považujeme ji za náš prestižní projekt, kde
1...,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,...68
Powered by FlippingBook