Stavební a investorské noviny č. 5 / 2014 - page 28

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
28
Rozhodující složkou pro výrobu
betonu je samozřejmě cement. Jeho
pravidelné dodávky jsou proto pro
zajištění plynulosti průběhu beto-
nářských prací na dálnici naprosto
stěžejní. Zásobování stavby cemen-
tem je každodenním chlebem pro
Společnost Trans-servis zajišťuje
PLYNULÉ DODÁVKY CEMENTU PŘI MODERNIZACI D1
Rekonstrukce dálnice D1 je
v současné době největší dopravní
stavbou v ČR. Rozpracováno je zde
nyní několik úseků. Patří mezi ně
i 9 600m dlouhý úsek mezi Loktem
a Hořicemi. Jeho výstavba byla
zahájena 15. 5. 2013. V současné
době zde stavbaři finišují s realizací
finálního betonového krytu vozovky
v pravém pruhu dálnice ve směru
od Prahy.
Jeho realizace vyžaduje nejen
přítomnost speciálních silničních
betonářských finišerů, ale i výrobu
a dodávku betonových směsí
v nadstandardním množství
i kvalitě. Naše redakce navštívila
prostory provizorního zařízení
staveniště v Lokti na Benešovsku,
kde jsou umístěny dvě mobilní
betonárny. Ty se v současné době
takřka nezastaví.
společnost Trans-servis, člena sku-
piny Heidelberg Cement Group.
S dispečerem společnosti panem
Němcem přímo na stavbě hovořil
náš redaktor Ing. Pospíšil. Ten mu
v úvodu řekl: „K vykládce cemen-
tu z jímek umístěných na železnič-
ních vagónech využíváme vždy
dvě cisterny. Každé z vozidel na-
kládá dvě jímky z vlaku o obsahu
13,5 tuny cementu. Po dojezdu cis-
teren do prostor mobilních betoná-
ren jsou cisterny s pomocí hadic při-
pojeny k silům a cement je do nich
přeložen. Stavba má k dispozi-
ci dvě mobilní betonárny, přičemž
každá z betonáren má k dispozici
dvě stotunová sila na cement. Kaž-
dá z betonáren spotřebuje při plném
výkonu až 60 tun cementu za hodi-
nu, což na nás klade značné nároky
na přesnost a pravidelnost dodávek
cementu. Směna silničářů na fini-
šeru při betonáži krytu dálnice tr-
vá 12 hodin.“ „Od nás očekávají,
že vše proběhne hladce a s dodáv-
kou betonu nebudou mít problémy.
Jsme tedy jeden článek v řetězu, ale
důležitý,“ usmívá se pan Němec
z Trans-servisu.
Po ukončení betonáže v úse-
ku Loket – Hořice budou cisterny
s cementem a s nimi i pracovníci
Trans-servisu dále v plném nasa-
zení. Jejich úkolem bude zásobo-
vání betonáren využívaných k vý-
robě betonu při realizaci úseku
Větrný Jeníkov – Jihlava, který je
nyní rozpracován.
Na přelomu měsíců července
a srpna letošního roku budou práce
na rekonstrukci pravé části úseku
Loket – Hořice ukončeny a přesu-
nou do protisměru na levou stra-
nu D1.
Ivo Románek
1...,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27 29,30,31,32,33,34,35,36,37,38,...40
Powered by FlippingBook