Stavební a investorské noviny - 9 / 2019 - page 62

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
62
SaM silnice a mosty, a.s.
Máchova 1129, Česká Lípa
tel.: 487 834 467/8, fax: 487 834 466
e-mail:
,
Skupina SAM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 12 ocenění Mostní dílo roku. Má
zavedený a certifikovaný integrovaný systém řízení dle ČSN EN ISO 9001, ČSN EN ISO 14001 a ČSN OHSAS 18001. Má certifikovány
výrobky – čerstvý beton, obalované asfaltové směsi, ocelové mostní zábradlí a zábradelní mostní svodidlo ZSSAM/H2.
Představujeme modernizaci mostu realizovanou roku 2018 a dvě stavby dokončené v roce 2019.
117 067 D10 MOST 10-039..1
MODERNIZACE MOSTU SVIJANY
Dva samostatné sedmipolové mosty pro každý
směr dálnice D10, délky 341m ze segmentů FI.
V úseku mezi Mladou Boleslaví a Turnovem pře-
konávají řeku Jizeru a silnici třetí třídy. Nos-
ná konstrukce je spojitý, předepjatý komoro-
vý nosník.
Modernizace spočívala v rekonstrukci zádržné-
ho systému a zlepšení nevyhovujícího odvodnění ko-
munikace. Střední část stávajících dilatací byla pone-
chána (lamelové, roštové závěry ještě v záruce). Byla
provedena výměna okrajových úseků dilatačních zá-
věrů v místě nových říms. Závěry jsou přizpůsobeny
tvaru říms. Na horním povrchu části nosné konstruk-
ce byl zřízen protispád vyrovnávací stěrkou, odizolo-
ván asfaltovými pásy a úžlabí vyplněno drenážním
plastbetonem. Nové monolitické římsy s chránička-
mi jsou osazeny zábradlím a svodidlovým zábradlím.
Vozovka je odvodněna typovými vpusťmi napojený-
mi do kanalizačního potrubí. Původní ocelový od-
vodňovací žlab (svod vody odtokem přes vnější řím-
su) byl nahrazen kanalizačním potrubím zavěšeným
pod mostem. Výměna vrstev asfaltové vozovky byla
provedena jen v místech aplikace stěrky.
Vyměněna nevyhovující ložiska na opěrách
a provedena repase ostatních ložisek na pilířích.
Sanovány byly obě opěry (společné pro oba mos-
ty) a vyústní objekt svodu kanalizace.
Mezery mezi mosty (zrcadla) byly zakryty roš-
ty z kompozitu.
Objednatel:
ŘSD ČR, Praha
Projekt PDPS:
PONTEX s. r. o.
Projekt RDS:
Projek. kancelář VANER s. r. o.
Realizace:
03/2018 – 08/2018
Náklady:
24,049 mil. Kč
Zhotovitel:
SaM silnice a mosty a. s.,
o. z. Mladá Boleslav
SaM -
silnice a mosty na Vašich cestách
I/9 SOSNOVÁ, MOST EV. Č. 9-049
Rekonstruovaný objekt na nejdůležitější komu-
nikaci v České Lípě překračuje souběh dvou ne-
elektrifikovaných železničních tratí.
Délka mostu je 76,0m, rozpětí 2 x 29,0m, šíř-
ka mostu 14,15m. Výška mostu nad terénem 9,7m.
Plocha nosné konstrukce 814,63 m
2
. Nosná kon-
strukce je dvoupolová z prefabrikátů, v každém
poli 9ks předpjatých nosníků 173/30m spojených
příčně petlicovými styky.
Doprava byla převedena na mostní provizori-
um. Nájezdy byly zřízeny z boku silničního tělesa.
Jednotlivá pole byla synchronně zespoda zved-
nuta na hydraulických lisech. Byly vybetonová-
ny nové úložné prahy a závěrné zídky, ošetřeny
kotvy, sanovány kotevní oblasti nosníků v čelech
i na horní ploše nosné konstrukce, reinjektovány
kanálky. Nosná konstrukce byla spuštěna na no-
vá ložiska, provedeny sanace pilíře, dříků opěr
a podhledu nosníků. Na spřaženou desku byla po-
ložena izolace NAIP s ochrannou vrstvou z LA
a asfaltová vozovka. Na pilíři byl zřízen lamelo-
vý dilatační závěr.
Na monolitické římsy bylo osazeno ocelové
zábradelní mostní svodidlo a mostní svodidlo.
Zadavatel:
ŘSD ČR, Praha
Projekt RDS:
PONTEX s. r. o.
Realizace:
03/2018 – 06/2019
Náklady:
33,154 mil. Kč
Zhotovitel:
SaM silnice a mosty a. s.,
Česká Lípa
I/53 DOBŠICE, PRŮTAH
Rekonstrukce komunikace I/53 na KÚ města
Znojmo a obce Dobšice. Celková délka úprav
je 2,149 km.
V prvním úseku na okraji Znojma proběhla opra-
va asfaltového krytu komunikace, prohloubení od-
vodňovacího příkopu, zřízení nezpevněných kraj-
nic, svodidel, rekonstrukce a obnova 2 propustků.
V extravilánu mezi Znojmem a Dobšicemi byly
upraveny příkopy, krajnice, zrušeny některé výjez-
dy. V Dobšicích bylo vybudováno 40 parkovacích
stání, upraveny dva přechody.
Součástí je rekonstrukce mostu ev. č. 9 53-001
přes potok Leska. Původní most o dvou polích byl
zdemolován. Byla zhotovena železobetonová rámo-
vá konstrukce včetně základů, nábřežní zdi, římsy
mostu a osazeno ocelové zábradlí.
Další most je přes Dobšický potok. Přesypaná
klenba je z kamenného zdiva. Opěry, křídla a čel-
ní zdi jsou z lomového kamene. Líc i rub kamenné
klenby byl zasanován, provedla se obetonávka a izo-
lace. Na horním povrchu žb. desek, na křídlech a čel-
ních zdech se realizovala nadbetonávka s kotvený-
mi svařovanými sítěmi a izolace z asfaltových pásů.
Zadavatel:
ŘSD ČR, Praha
Projekt RDS:
Ossendorf s. r. o.
VIAPONT s. r. o.
Realizace:
06/2017 – 01/2019
Náklady:
34,059 mil. Kč
Zhotovitel:
SaM silnice a mosty a. s,
o. z. České Budějovice
1...,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61 63,64,65,66,67,68,69,70,71,72,...80
Powered by FlippingBook