STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          62
        
        
          
            SaM silnice a mosty, a.s.
          
        
        
          Máchova 1129, Česká Lípa
        
        
          tel.: 487 834 467/8, fax: 487 834 466
        
        
          e-mail:
        
        
        
          ,
        
        
        
          Skupina SAM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 12 ocenění Mostní dílo roku. Má
        
        
          zavedený a certifikovaný integrovaný systém řízení dle ČSN EN ISO 9001, ČSN EN ISO 14001 a ČSN OHSAS 18001. Má certifikovány
        
        
          výrobky – čerstvý beton, obalované asfaltové směsi, ocelové  mostní  zábradlí a zábradelní mostní svodidlo ZSSAM/H2.
        
        
          Představujeme modernizaci mostu realizovanou roku 2018 a dvě stavby dokončené v roce 2019.
        
        
          
            117 067 D10 MOST 10-039..1
          
        
        
          
            MODERNIZACE MOSTU SVIJANY
          
        
        
          
            Dva samostatné sedmipolové mosty pro každý
          
        
        
          
            směr dálnice D10, délky 341m ze segmentů FI.
          
        
        
          
            V úseku mezi Mladou Boleslaví a Turnovem pře-
          
        
        
          
            konávají řeku Jizeru a silnici třetí třídy. Nos-
          
        
        
          
            ná konstrukce je spojitý, předepjatý komoro-
          
        
        
          
            vý nosník.
          
        
        
          Modernizace spočívala v rekonstrukci zádržné-
        
        
          ho systému a zlepšení nevyhovujícího odvodnění ko-
        
        
          munikace. Střední část stávajících dilatací byla pone-
        
        
          chána (lamelové, roštové závěry ještě v záruce). Byla
        
        
          provedena výměna okrajových úseků dilatačních zá-
        
        
          věrů v místě nových říms. Závěry jsou přizpůsobeny
        
        
          tvaru říms. Na horním povrchu části nosné konstruk-
        
        
          ce byl zřízen protispád vyrovnávací stěrkou, odizolo-
        
        
          ván asfaltovými pásy a úžlabí vyplněno drenážním
        
        
          plastbetonem. Nové monolitické římsy s chránička-
        
        
          mi jsou osazeny zábradlím a svodidlovým zábradlím.
        
        
          Vozovka je odvodněna typovými vpusťmi napojený-
        
        
          mi do kanalizačního potrubí. Původní ocelový od-
        
        
          vodňovací žlab (svod vody odtokem přes vnější řím-
        
        
          su) byl nahrazen kanalizačním potrubím zavěšeným
        
        
          pod mostem. Výměna vrstev asfaltové vozovky byla
        
        
          provedena jen v místech aplikace stěrky.
        
        
          Vyměněna nevyhovující ložiska na opěrách
        
        
          a provedena repase ostatních ložisek na pilířích.
        
        
          Sanovány byly obě opěry (společné pro oba mos-
        
        
          ty) a vyústní objekt svodu kanalizace.
        
        
          Mezery mezi mosty (zrcadla) byly zakryty roš-
        
        
          ty z kompozitu.
        
        
          
            Objednatel:
          
        
        
          ŘSD ČR, Praha
        
        
          
            Projekt PDPS:
          
        
        
          PONTEX s. r. o.
        
        
          
            Projekt RDS:
          
        
        
          Projek. kancelář VANER s. r. o.
        
        
          
            Realizace:
          
        
        
          03/2018 – 08/2018
        
        
          
            Náklady:
          
        
        
          24,049 mil. Kč
        
        
          
            Zhotovitel:
          
        
        
          SaM silnice a mosty a. s.,
        
        
          o. z. Mladá Boleslav
        
        
          
            SaM -
          
        
        
          silnice a mosty na Vašich cestách
        
        
          
            I/9 SOSNOVÁ, MOST EV. Č. 9-049
          
        
        
          
            Rekonstruovaný objekt na nejdůležitější komu-
          
        
        
          
            nikaci v České Lípě překračuje souběh dvou ne-
          
        
        
          
            elektrifikovaných železničních tratí.
          
        
        
          Délka mostu je 76,0m, rozpětí 2 x 29,0m, šíř-
        
        
          ka mostu 14,15m. Výška mostu nad terénem 9,7m.
        
        
          Plocha nosné konstrukce 814,63 m
        
        
          2
        
        
          . Nosná kon-
        
        
          strukce je dvoupolová z prefabrikátů, v každém
        
        
          poli 9ks předpjatých nosníků 173/30m spojených
        
        
          příčně petlicovými styky.
        
        
          Doprava byla převedena na mostní provizori-
        
        
          um. Nájezdy byly zřízeny z boku silničního tělesa.
        
        
          Jednotlivá pole byla synchronně zespoda zved-
        
        
          nuta na hydraulických lisech. Byly vybetonová-
        
        
          ny nové úložné prahy a závěrné zídky, ošetřeny
        
        
          kotvy, sanovány kotevní oblasti nosníků v čelech
        
        
          i na horní ploše nosné konstrukce, reinjektovány
        
        
          kanálky. Nosná konstrukce byla spuštěna na no-
        
        
          vá ložiska, provedeny sanace pilíře, dříků opěr
        
        
          a podhledu nosníků. Na spřaženou desku byla po-
        
        
          ložena izolace NAIP s ochrannou vrstvou z LA
        
        
          a asfaltová vozovka. Na pilíři byl zřízen lamelo-
        
        
          vý dilatační závěr.
        
        
          Na monolitické římsy bylo osazeno ocelové
        
        
          zábradelní mostní svodidlo a mostní svodidlo.
        
        
          
            Zadavatel:
          
        
        
          ŘSD ČR, Praha
        
        
          
            Projekt RDS:
          
        
        
          PONTEX s. r. o.
        
        
          
            Realizace:
          
        
        
          03/2018 – 06/2019
        
        
          
            Náklady:
          
        
        
          33,154 mil. Kč
        
        
          
            Zhotovitel:
          
        
        
          SaM silnice a mosty a. s.,
        
        
          Česká Lípa
        
        
          
            I/53 DOBŠICE, PRŮTAH
          
        
        
          
            Rekonstrukce komunikace I/53 na KÚ města
          
        
        
          
            Znojmo a obce Dobšice. Celková délka úprav
          
        
        
          
            je 2,149 km.
          
        
        
          V prvním úseku na okraji Znojma proběhla opra-
        
        
          va asfaltového krytu komunikace, prohloubení od-
        
        
          vodňovacího příkopu, zřízení nezpevněných kraj-
        
        
          nic, svodidel, rekonstrukce a obnova 2 propustků.
        
        
          V extravilánu mezi Znojmem a Dobšicemi byly
        
        
          upraveny příkopy, krajnice, zrušeny některé výjez-
        
        
          dy. V Dobšicích bylo vybudováno 40 parkovacích
        
        
          stání, upraveny dva přechody.
        
        
          Součástí je rekonstrukce mostu ev. č. 9 53-001
        
        
          přes potok Leska. Původní most o dvou polích byl
        
        
          zdemolován. Byla zhotovena železobetonová rámo-
        
        
          vá konstrukce včetně základů, nábřežní zdi, římsy
        
        
          mostu a osazeno ocelové zábradlí.
        
        
          Další most je přes Dobšický potok. Přesypaná
        
        
          klenba je z kamenného zdiva. Opěry, křídla a čel-
        
        
          ní zdi jsou z lomového kamene. Líc i rub kamenné
        
        
          klenby byl zasanován, provedla se obetonávka a izo-
        
        
          lace. Na horním povrchu žb. desek, na křídlech a čel-
        
        
          ních zdech se realizovala nadbetonávka s kotvený-
        
        
          mi svařovanými sítěmi a izolace z asfaltových pásů.
        
        
          
            Zadavatel:
          
        
        
          ŘSD ČR, Praha
        
        
          
            Projekt RDS:
          
        
        
          Ossendorf s. r. o.
        
        
          VIAPONT s. r. o.
        
        
          
            Realizace:
          
        
        
          06/2017 – 01/2019
        
        
          
            Náklady:
          
        
        
          34,059 mil. Kč
        
        
          
            Zhotovitel:
          
        
        
          SaM silnice a mosty a. s,
        
        
          o. z. České Budějovice