STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
57
Centrála: Čestlická 299, 251 01 Čestlice
tel.: +420 212 200 200,
zvládá v plném zatížení stoupání
až do 15%. Na rozdíl od dieselo-
vého dumperu nikdy nebude mu-
set znovu doplňovat palivo, neboť
se baterie nabijí při jízdě plně na-
loženého stroje z kopce dolů vyu-
žitím rekuperace brzdné energie.
A tím se stává právě energeticky
plus vozidlem. Dosažená rekupe-
race elektřiny, která je vyrobena
během dvaceti cest za den, se od-
haduje na 200 kWh – to zname-
ná až 77 MWh elektrické ener-
gie za rok. Tu může provozovatel
dodat do veřejné sítě, což povede
k dalšímu zisku. Cementárna by rá-
da během následujících 12 měsíců
měla k dispozici ještě jeden stejný
dumper, čímž během příštích 10 let
ušetří až jeden milion litrů nafty
a dvakrát 1300 tun emisí CO
2
.
Autor: KUHN - BOHEMIA a.s.
Nejdůležitější data eDumperu:
Základ stroje: přestavěný dumper Komatsu HD605-7
Celková hmotnost plně naloženého stroje: 110 t
Vlastní hmotnost: 45 t
Maximální hmotnost nákladu: 65 t
Výkon synchronního elektromotoru: 590 kW
Trvalý výkon: 800 hp
Točivý moment do: 9 500 Nm
Rychlost: max. 40 km/h
Úspora nafty: 50 000 litrů/rok
Úspora CO
2
: 130 tun/rok
Energetické plus vozidlo: rekuperuje elektřinu (77 MWh/rok)
Kontejnerová
stání
Oplocení
Conechce zvládnout nikdo jiný, zvládnoukluci z Vysočiny
Statické zajištění staveb
Úprava železobeto-
nových stropů
Kompletní
stavební
zámečnická
výroba