Stavební a investorské noviny - 3 / 2018 - page 58

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
58
Pojďme si jednotlivé prvky nového
modelu Stralis X-WAY představit
pěkně popořadě:
Robustní podvozek, nízká
pohotovostní hmotnost
a systém HI-TRACTION
Robustnost podvozku Stralis
X-WAY vychází z legendární-
ho Trakkeru – určeného výhradně
pro stavebnictví, který se ve svém
oboru stal doslova symbolem ro-
bustnosti. Díky novému hydrosta-
tickému pohonu HI-TRACTION,
který se v případě potřeby stará
o dodatečnou hydraulickou trak-
ci předních kol, si X-WAY pora-
dí i s náročnějšími terénními úse-
ky, čímž zlepšuje stabilitu vozidla
a bezpečnost řidiče. Nízká poho-
tovostní hmotnost – pouhých de-
vět tun na podvozku 8x4 napří-
klad v případě domíchávače Super
Loader – společně s touto robust-
ností znamená, že dosahuje nej-
lepšího užitečného zatížení na trhu
ve své kategorii. Testování pro-
vedla nezávislá certifikační au-
torita UTAC na podvozku 8x4
za podmínek provozu. Naměře-
ná pohotovostní hmotnost činila
8845kg. Té nejlepší pohotovostní
hmotnosti ve své třídě se podařilo
dosáhnout řadou úprav, například
přepracováním
mechanického
zadního zavěšení, architektury
podvozku a optimalizací příčníků,
dále pak osazením motoru IVECO
Cursor 9 o výkonu 400 koní, nový-
mi předními jednolistovými a zad-
ními dvoulistovými pružinami,
pomocným pohonem s točivým
momentem 800 Nm a volitelný-
mi hliníkovými ráfky a zásobníky
na stlačený vzduch.
Vyspělé technologie IVECO
Vozidlo Stralis X-WAY pro silnič-
ní mise je vybaveno těmi nejvy-
spělejšími prvky pro snížení spo-
třeby. Přední technická organizace
TÜV SÜD potvrdila, že tyto tech-
nologie vedou k snížení spotřeby
paliva až o 11,2%. Je to zejmé-
na díky kompletně přepracované-
mu hnacímu ústrojí. Patentovaný
systém Hi-SCR pro následné zpra-
cování spalin snižuje emise NOx
o 97%, což je doposud nejvyšší
hodnota na trhu. Umožňuje motor
Euro VI optimalizovat na nízkou
spotřebu paliva. Navíc nevyža-
duje žádnou nucenou regeneraci,
čímž se snižují náklady na údrž-
bu a maximalizuje se doba vozi-
dla na silnici. Automatická převo-
dovka HI-TRONIC je k dispozici
ve 12stupňové a 16stupňové verzi.
O spotřebu a bezpečnostní funkce
se stará elektrická a elektronická
architektura HI-MUX. Sem patří
špičkový systém HI-CRUISE, kte-
rý zahrnuje funkce jízdního asis-
tenta, například eco-roll, prediktiv-
ní řazení a prediktivní tempomat.
Ke snižování TCO dále přispívají
například i kotoučové brzdy.
Flexibilita nové řady
Stralis X-WAY nabízí svým zákaz-
níkům maximální flexibilitu. Řada
zahrnuje dvounápravové až čtyř-
nápravové modely, dále tridemové
modely 8x4. Široká je i škála mo-
torů, převodovek a pomocných po-
honů Multipower, včetně nového
sendvičového pomocného pohonu
s točivým momentem až 2450 Nm;
tři motory (Cursor 9, Cursor 11,
který je nově u verzí 6x4 a 8x4,
a Cursor 13). Motory Cursor 11
s výkony 420 až 480 hp nabízejí
důležitou elasticitu v tahu zásluhou
e-VGT a nabízejí vysoké hodnoty
brzdného výkonu zásluhou 3-fázo-
vé motorové brzdy SEB.
Stralis X-WAY se prodává
ve třech uspořádáních, podle toho,
s jakým objemem terénního vyu-
žití se u vozidla počítá: uspořádá-
ní ON zahrnuje všechny silniční
charakteristiky Stralisu z hledis-
ka co nejlepší viditelnosti a pří-
stupu do kabiny a optimalizované
ložné výšky, uspořádání OFF za-
se přináší výkon s co největší mo-
bilitou pro maximální splnění po-
žadavků terénní homologace. ON+
představuje uspořádání pro zákaz-
níky, kteří potřebují co nejvyváže-
nější poměr silničního a terénního
provozu.
Nová řada od společnosti IVECO – Stralis X-WAY se
perfektně hodí do stavebního segmentu i pro silniční
přepravu. Spojuje v sobě totiž robustnost s nejlepším
užitečným zatížením ve své třídě, špičkovým výkonem
na silnici a nízkými provozními náklady. Založen na
modulárním konceptu vyniká maximální flexibilitou.
NOVÝ STRALIS X-WAY
„Perfektní kříženec“ pro silnici i terén
DOMÍCHÁVAČ
Legendární pevnost podvozku s rámem o tloušťce 7,7 mm
snadno zvládne mimořádné nároky plně naloženého otáčejícího
se bubnu domíchávače za jízdy ve městě i v terénu.
SKLÁPĚČ
Zvolte si variantu vozidla podle vašich potřeb: s mechanickým
nebo vzduchovým pérováním, jednoduché nápravy
nebo kolové redukce a motory s 1700 až 2500 Nm.
TAHAČE SKLÁPĚCÍCH NÁVĚSŮ
Hydrostatický pohon předních kol HI-TRACTION je lehčí než pohon
všech kol a zajišťuje potřebnou hnací sílu i na staveništi pro tahače
4x2 nebo 6x4. Výběr světlé výšky, typu pérování a kabin AD, AT,
AS umožňuje vyvážit požadavek na komfort vs. hmotnost.
1...,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57 59,60,61,62,63,64,65,66,67,68,...72
Powered by FlippingBook