Stavební a investorské noviny - 9/2015 - page 40

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
40
ATLAS – TO JSOU STAVEBNÍ
STROJE S TRADICÍ
Již téměř 100 let vyrábí ATLAS staveb-
ní stroje. První dvoucestné rypadlo vy-
robila společnost již v roce 1965 a od té
doby vyrábí tyto dvoucestné (dále ZW)
rypadla sériově, nikoliv tedy kusově
nebo úpravou běžných kolových bagrů.
Už tehdy byl ATLAS lídrem trhu v této
oblasti a zůstal jím i dodnes.
DVOUCESTNÉ
RYPADLO ATLAS
bylo vyvinuto speciálně pro nasaze-
ní na železniční koleje a snoubí v sobě
optimální techniku mobilních rypadel
s aktuálními poznatky pro stroje nasa-
zené na železnici. Jako jediný dodava-
tel celosvětově dodává počítačem ří-
zený regulační systém přítlaku náprav
(CARSY). V celé Evropě je ATLAS ta-
ké jediným výrobcem dvoucestných ry-
padel se zkrácenou zádí s poloměrem
otáčení menším než 2000mm a je scho-
NAKUPUJE 5 NOVÝCH DVOUCESTNÝCH RYPADEL ATLAS 1604 ZW
SKANSKA, divize Železniční stavitelství, je dodavatelem všech typů kolejových staveb od
výstavby přes údržbu až po jejich rekonstrukci. Provádí modernizace, optimalizace a rekonstrukce
vysokorychlostních koridorů, regionálních tratí, železničních stanic a vleček, při nichž jsou
dvoucestná rypadla naprostou nezbytností. Z důvodu obnovy a modernizace svého strojního
vybavení a jako náhradu za již přestárlé stroje MHS si vybrala a nakupuje 5 nových, dvoucestných
rypadel Atlas 1604 ZW od společnosti AUSTRO Baumaschinen s. r. o. V úvahu původně přicházely
oba modely, Atlas 1404 ZW i 1604 ZW, nakonec ale bylo rozhodnuto o nákupu většího z nich. Tyto
stroje jsou vybaveny regulačním systémem přítlaku železničního podvozku CARSY, který je trhu
naprosto ojedinělý, což, dle zdroje ze společnosti SKANSKA, bylo jedním z důležitých argumentů
při výběru stroje. Dalším důvodem, proč ve výběrovém řízení na dodávky těchto dvoucestných
rypadel uspěla právě společnost AUSTRO Baumaschinen s. r. o., byly její pozitivní reference,
vysoká flexibilita servisu a velmi dobré pokrytí servisních prací v rámci celé České republiky.
pen zákazníkům nabídnout libovolnou
konfiguraci podvozku, vhodnou pro ka-
ždou železniční trať. Tyto stroje jsou
dodávány ve dvou provedeních:
- 1404 ZW se systémem CARSY,
provozní hmotnost 17-20 t, výkon
motoru 95 kW (130 PS), poloměr
otáčení zádě 1 575, 1 700mm
- 1604 ZW se systémem CARSY,
provozní hmotnost 21-23 t, výkon
motoru 115 kW (157 PS), poloměr
otáčení zádě 1 750, 2 000mm
KONSTRUOVÁN PRO
NEKOMPROMISNÍ VÝKON
ATLAS konstruuje svá mobilní rypad-
la pro ta nejtěžší staveniště. Výsledkem
jsou robustní stroje odolávající těm nej-
drsnějším provozním podmínkám. Jsou
vybaveny novými motory DEUTZ
4. generace s nepatrnými výfukovými
emisemi, kde výfukový systém splňu-
je poslední normy výfukových exhala-
cí stupně Euro 4 / US EPA st. 4, s utěs-
něným filtrem sazí dieselového motoru.
Disponuje inteligentní hydraulikou pro
vyšší produktivitu a dokonalé řízení,
kdy pracovní pohyby nejsou ovlivňo-
vány zatížením. Klimatizace je součástí
standardní výbavy stroje. Novinkou je
provedení konstrukce ramene, které je
extrémně lehké a přitom dostatečně ro-
bustní. Kabina stroje je funkční a pro-
storná, což společně s ideálním rozděle-
ním hmotnosti stroje snižuje únavu při
práci a zrychluje pracovní cyklus.
PRACOVNÍ NASAZENÍ
Bezpečnost, síla a rychlá a komfort-
ní práce, to jsou hlavní charakteristi-
ky těchto dvoupodvozkových rypadel,
které z nich dělají příjemné pomocníky
jak na železnici, tak i v terénu.
TEMPO - PRACUJE RYCHLEJI NEŽ
KDYKOLIV PŘEDTÍM
- Při nakolejení modely 1404 ZW
a 1604 ZW automaticky nastaví po-
třebný přítlak železničních náprav
– bez zdlouhavého a nepohodlného
seřizování přítlaku kol vně umístě-
nými regulačními šrouby.
- Vylepšená technika AWE 4 pro cit-
livé, proporcionální a na zatížení
stroje nezávislé řízení všech pra-
covních pohybů – pro současný po-
jezd a práci stroje.
- Přední a zadní železniční podvozky
jsou ovládány nezávisle na sobě.
- Jednoduché nakolejení a vykoleje-
ní přispívá k vysokému komfortu
obsluhy a zajišťuje plynulou, bez-
pečnou a ekonomickou práci.
TAŽNÁ SÍLA
Díky své obrovské výkonnosti jej lze
použít rovněž jako posunovací loko-
motivu. Oba modely jsou schváleny
do 40 tun celkové hmotnosti nebrždě-
ného přívěsu a do 120 tun bržděného
přívěsu.
PRÁCE NA MÍRU
– OPTIMALIZOVANÝ PRO ŽELEZNICI
- 4 samostatné podpěry stroje opti-
malizované pro železniční svršek.
- Individuální úprava – lze zkombi-
novat rypadlo z různých nástaveb
a podvozků přesně podle vašich
představ: např. s nástavbou z mo-
delu 1404 ZW a podvozku z mo-
delu 1604 ZW pro maximální sta-
bilitu při ultrakrátkém poloměru
otáčení.
- Protizávaží může být přizpůsobeno
k rychlé výměně.
- Jsou dodrženy požadované roz-
měry pro naložení na železniční
vagón.
PROSTOROVÝ ZÁZRAK
– VYNIKAJÍCÍ PRO PRÁCI
V ÚZKÝCH PROSTORECH
- Toto rypadlo s ultrakrátkým polo-
měrem otáčení má na výběr z něko-
lika protizávaží.
- Model 1404 ZW nabízí nejmenší
poloměr natáčení 1575mm na trhu.
SPOLEHLIVOST
Vysokopevnostní ocel, nejlepší elek-
trické a elektronické komponenty
a vynikající kvalita zpracování zajišťu-
1...,30,31,32,33,34,35,36,37,38,39 41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,...96
Powered by FlippingBook