Stavební a investorské noviny - 9 / 2017 - page 46

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
46
Dobře to vědí i ve stavební
společnosti Swietelsky, která se
vedle provádění dopravních, po-
zemních a průmyslových staveb
specializuje také na výstavbu in-
ženýrských a vodohospodářských
projektů. Právě její odštěpný zá-
vod Dopravní stavby JIH – ob-
Říká v rozhovoru pro Stavební a investorské noviny Ing. Ivan Ingeduld,
ředitel oblasti Vodohospodářské stavby odštěpného závodu Dopravní stavby JIH
SWIETELSKY stavební s. r. o.
S PÁSOVÝMI RÝPADLY JCB
máme velmi dobré zkušenosti
last vodohospodářských staveb,
si na jaře letošního roku pořídil
zbrusu nového pomocníka páso-
vé rýpadlo značky JCB JS160LC.
Zajímalo nás, jak se stroj osvěd-
čuje v běžném denním pracovním
provozu. Spojili jsme se proto
s ředitelem oblasti Vodohospo-
dářských staveb závodu Doprav-
ní stavby JIH panem Ing. Ivanem
Ingeduldem a požádali jsme jej
o rozhovor. Ten v úvodu našeho
setkání říká:
„Naše divize se specializuje
na provádění vodohospodářských
staveb, jako jsou výstavba a re-
konstrukce vodovodů, kanalizací,
úpraven vody a realizace základní
technické vybavenosti (ZTV). Na-
še oblast patří pod Dopravní závod
JIH, v rámci kterého se profiluje
naše specializace na VHS. Půso-
bíme v regionech jižních a jihozá-
padních Čech.“
Z nám dostupných infor-
mací pracujete se strojem JCB
JS160LC. Čím vás tento stroj
zaujal a proč jste si jej vybrali?
Stroje značky JCB jsou nám
již delší dobu velmi dobře zná-
my. Před koupí nového pásové-
ho rýpadla JCB JS160LC jsme již
vlastnili předchozí generaci toho-
to stroje a měli s ním dobrou zku-
šenost. Stroj jsme využívali více
než 16 let a to bez výrazných pro-
blémů. Probíhala pouze údržba
v rámci běžného opotřebení. Dob-
ré zkušenosti nás vedly k rozhod-
nutí opět koupit stejnou značku –
tedy JCB. Obrátili jsme se proto
na obchodního zástupce společ-
nosti TERRAMET v našem re-
gionu, která zajišťuje dovoz stro-
jů do ČR, a došlo k dohodě. Stroj
jsme zakoupili letos na jaře.
Čím se nový model liší od
běžného provedení?
Rýpadlo je vybaveno pásy
o šířce 800mm, aby lépe zvláda-
lo pracovní nasazení v neúnosném
terénu. Dále disponuje prodlou-
ženým ramenem pro delší pra-
covní dosah. Stroj je vybaven ta-
ké hydraulickými rozvody, které
umožňují použití široké škály pří-
davných zařízení. My běžně pou-
žíváme hydraulickou svahovací
lžíci a bourací kladivo. Stroj pohá-
ní motor JCB nové generace spl-
ňující nejnovější evropské emisní
normy, díky čemuž méně zatěžu-
je životní prostředí. Emisní normy
motor nyní splňuje i bez použití
filtru pevných částic (DPF).
Výstavba inženýrských sítí, jakými jsou realizace vodovodů, kanalizací či plynovodů vyžaduje nejen náležitou kvalifikaci
a značné zkušenosti prováděcí firmy i jejích pracovníků, ale také moderní strojní a technické vybavení.
1...,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45 47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,...92
Powered by FlippingBook