Stavební a investorské noviny - 10 / 2016 - page 47

47
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
plikované základové podmínky
a stísněné poměry stavby v prosto-
ru mezi silnicí I/3 a železniční ko-
ridorovou tratí v provozu. V-CON
zde navrhnul konstrukce mezibá-
rek z materiálu Pižmo, jejich zalo-
žení, záporové pažení stavebních
jam a dále ocelové tažné prv-
ky. Vše v extrémně krátkém čase
v průběhu přibližně jednoho měsí-
ce. Most staví společnost EDIKT
a. s. Výsun zde rovněž provádí
spol. VSL SYSTÉMY /CZ/, s. r. o.
a realizační dokumentaci mostu
připravila spol. PONTEX, s. r. o.
Nejčastější a nejlevnější forma
výstavby mostů je na pevné skru-
ži. I tuto metodu je však nutno čas-
to modifikovat, kvůli specifickým
požadavkům v místě stavby. Při
výstavbě dálničního mostu za ob-
cí Dobříš na D4 bylo pod mostem
nutné zachovat průjezd pro au-
tobusy výšky 4,0m v obou smě-
rech. Ve spolupráci s PERI, spol.
s r. o. jsme pro tento projekt na-
vrhli subtilní skruž s jednou štíh-
lou mezibárkou ze systému ST-A4
a podélnými nosníky HEB 800
na rozpětí 2x13,5m. Bednění zde
bylo navrženo z dřevěných rame-
nátů a po dokončení pravého mos-
tu bylo využito i pro most levý.
Pro dva mosty na stavbě I/26
Staňkov – přeložka jsme navrh-
li po taktech překládanou skruž ze
systému Pižmo. Nevýhody tohoto
systému – značná hmotnost a tím
zvýšené náklady na manipulaci
a dopravu jsme zde minimalizo-
vali použitím podpor ze vzájemně
sepnutých jednoduchých věží. Dá-
le jsme zde vyprojektovali dřevěné
bednění sestavené do bloků, které
se do dalších taktů posouvaly bez
použití jeřábu. Tyto výše popsa-
né mosty staví společnost BÖGL
A KRÝSL k. s. a projektantem je
Valbek, spol. s r. o.
Velmi efektivní jsou stavby
mostů z prefabrikovaných nosní-
ků, které se v současnosti hojně
uplatňují při modernizaci dálni-
ce D1, kde je značný tlak na rych-
lost výstavby a stísněné podmínky
staveniště. Pro dva mosty na stav-
bě úseku 18, Měřín – Velké Me-
ziříčí jsme ve spolupráci se spo-
lečností FRIEDR. ISCHEBECK
GMBH navrhli a posoudili sys-
tém dodatečně kotvených hliní-
kových konzol WK2000, které
podepřely prefabrikované T nos-
níky do doby jejich zmonolitně-
ní s příčníky a spřaženou deskou.
Tyto konzoly se připevňují do dří-
ků opěr na speciální kotevní šroub
a jejich výhodou je možnost pode-
pření konstrukcí bez nutnosti pro-
vádění dočasných základů, značná
únosnost a rychlost jejich montáže
i demontáže. Mosty provádí spol.
COLAS CZ, a. s.
Pro zhotovitele nabízíme spolu-
práci a podporu při návrhu techno-
logií výstavby, ale i při plánování
staveb, jejich časové optimaliza-
ci, při přípravě projektové doku-
mentace a plánů organizace vý-
stavby. Používáme a navrhujeme
nejnovější technologie a nebojí-
me se modifikovat starší technic-
ké postupy a řešení s cílem v po-
době snížení nákladů na výstavbu.
Z hlediska investorů jsou si-
ce nízké ceny staveb výhodné, ale
zvyšují riziko nižší kvality jejich
provádění a neodborně navržené
technologie pro výstavbu zvyšují
riziko havárie. Proto by stavební-
ci měli zvážit, v okolních zemích
již běžné, nezávislé kontroly sta-
tiky konstrukcí pro výstavbu, kte-
ré jsme schopni na základě našich
zkušeností z realizovaných staveb
rovněž nabídnout.
Ing. Jan Blažek
V-CON, s. r. o.
Vaňurova 505/17
460 01 Liberec
kancelář společnosti:
Perucká 5, 120 00 Praha 2
Most za Dobříší na D4 – pevná skuž a dřevěné bednění
D1 – úsek 18, podpěrná konstrukce z konzol WK2000 spol. Friedrich ISCHEBECK GmbH.
1...,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46 48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,...60
Powered by FlippingBook