Stavební a investorské noviny - 10 / 2020 - page 44

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
44
V roce 2015 byla na základě stra-
tegického rozhodnutí mateřské
společnosti GKR HOLDING a. s.
odkoupena divize speciálního za-
kládání společnosti SKANSKA
a. s., což zahrnovalo jak nákup
moderních speciálních technolo-
gií pro výkon této činnosti, tak ta-
ké převzetí kvalifikovaného a zku-
šeného týmu pracovníků. Touto
akvizicí se společnost zařadila
mezi nejvýznamnější poskytova-
tele služeb speciálního zakládá-
ní v České republice. V roce 2019
bylo rozhodnuto o vyčlenění spo-
lečnosti GKR ZAKLÁDÁNÍ
s. r. o. z holdingu GKR a zároveň
došlo také ke změně obchodního
názvu na GRANSON s. r. o. i změ-
ně sídla. V současnosti se společ-
nost specializuje pouze na prová-
dění pilotového zakládání staveb
a zajištění stavebních jam pro ob-
čanské i průmyslové budovy.
Poskytované služby:
zakládání staveb,
opěrné konstrukce,
sanace sesuvů,
sanace základů,
zajištění stavebních jam.
Používané technologie
Hlubinné zakládání staveb
Piloty
– Pilotové zakládání je dnes
stále častěji používaným způsobem
založení pro materiálovou, časovou
a tím i cenovou úsporu. Pilotové za-
kládání je vhodné jak pro občanské
stavby, kde jsou piloty prováděny
pod tenké základové desky, či zá-
kladové pasy objektů, tak i pro prů-
myslové budovy, kde konstrukční
úprava hlavy piloty dovoluje pří-
mou návaznost na prefabrikované,
či monolitické sloupy. Dále pak je
vhodné pro vysoce namáhané kon-
strukce. Piloty jsou prvky tvořené
nosným dříkem, jež přenáší zatíže-
ní z horní stavby do únosných vrs-
tev základových půd. Provádíme je
technologií vrtaných pilot v prů-
měrech 620mm, 750mm, 900mm,
1 000mm a 1 200mm, (výjimeč-
ně pak 1 500mm) v délkách stan-
dardně do 23m. Jedná se o nejroz-
šířenější technologii pilotového
založení prováděnou náběrovým
vrtáním pažených či nepažených
vrtů v rozmanitých geologických
podmínkách ve všech druzích ze-
min i hornin včetně pevnostní tří-
dy R3.
Mikropiloty
– Mikropiloty
jsou prvky hlubinného založe-
ní vyznačující se svou mimořád-
nou štíhlostí a úspornými náro-
ky na prostor při provádění. Jejich
základní funkcí je přenos zatíže-
ní z konstrukce do hlubších únos-
nějších vrstev, kde většinu zatí-
žení přebírá injektovaný kořen
mikropiloty. Mikropiloty se použí-
vají jako tlakové i tahové při zaklá-
dání ve stísněných podmínkách,
při podchytávání objektů a tam,
kde nelze pro tvrdost horninového
prostřední použít velkoprofilovou
technologii.
Pažicí stěny
Záporové stěny a mikrozápo-
rové stěny
– Slouží k dočasné-
mu zajištění hlubokých svislých
stavebních jam. Pažení je možné
provést jako odsazené od objektu,
nebo jako přisazené, tvořící jed-
nostranné monolitické konstrukce
spodní stavby. Je tvořeno svislý-
mi nosníky osazovanými do vrtů,
vodorovnými pažinami a případ-
ně kotvením.
Společnost GRANSON
s. r. o. podniká v oblasti
stavebnictví na českém trhu
již od roku 1998. Zpočátku
byla jejím hlavním zaměřením
vnitrostátní nákladní doprava.
V roce 2006 byla tato činnost
rozšířena o poskytování služeb
v oblasti zemních prací.
GRANSON patří mezi špičku v oboru
SPECIÁLNÍHO ZAKLÁDÁNÍ STAVEB
Pilotové stěny
se používají ze-
jména jako trvalé opěrné konstruk-
ce, kde se s výhodou využívá mi-
nimalizace zemních prací, jako
těsněné stavební jámy pod hladi-
nou spodní vody, u hlubokých sta-
vebních jam i v blízkosti stávajících
objektů a jako alternativa milán-
ských stěn. Současně je to jedna
z nepoužívanějších technologií pro
sanaci nestabilních území. U pilo-
tových stěn se využívá jejich vel-
ké ohybové tuhosti a únosnosti, jež
může být zvýrazněna kotvením.
Zemní horninové kotvy
Horninové kotvy slouží k přenosu
tahových sil z konstrukce do hor-
ninového prostředí. Používají se
jako kotvení pažicích konstrukcí,
pro kotvení a stabilizaci skalních
masivů, stabilizaci sesuvů, zajiš-
tění portálů tunelů, pro zajištění
stavebních konstrukcí proti vztla-
ku vody a proti překlopení. Kotvy
provádíme lanové a tyčové, dočas-
né i trvalé s antikorozní ochranou
výztuže kotvy a její hlavy. Kotve-
ní konstrukcí provádíme přes oce-
lové převázky předsazené i skryté
a do železobetonových trámů, stěn
i bloků. Vrty provádíme malopro-
filovou vrtnou soupravou průměru
110mm až 156mm.
Naší prioritou je kvalita, se-
riózní jednání a spokojenost zá-
kazníka.
Více o realizovaných stavbách
najdete na
.
Arkády Pankrác – Zajištění stavební
jámy pro stavbu obchodního centra.
Bytové domy Slatinka – Zajištění stavební jámy
a založení objektu na velkoprůměrových pilotách.
Docky Libeň – Založení objektů na velkoprůměrových pilotách.
1...,34,35,36,37,38,39,40,41,42,43 45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,...60
Powered by FlippingBook