STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
46
Těžkou techniku v lomu Mítov po-
užívali i v minulosti. Letos ale již
původní stroj vypověděl službu
a firma Fast Cargo se rozhodla vy-
psat výběrové řízení na nový. Ná-
roky byly opravdu velké: v lomu
Mítov vytěží 150 000 tun kamene
za rok, denně přesunou cca 900 tun.
Od nového stroje si Fast Cargo sli-
bovala vyšší kapacitu i efektivitu,
a proto padla volba na segment ry-
padel kolem 30 tun. Do užšího vý-
běru se dostalo zhruba pět značek
a nakonec zvítězilo rypadlo značky
Doosan, které dodal výhradní im-
portér, firma GARNEA.
„Stroj jsme pořídili v říjnu
v roce 2019, nyní po roce práce
na něm máme natočeno něco má-
lo přes 1400 hodin bez jediného
problému,“ říká Lukáš Kindl, jed-
natel Fast Cargo. A dodává: „Pro
pořízení tohoto stroje rozhodova-
ly aspekty, jako je servisní záze-
mí firmy GARNEA, lidský pří-
stup dealera, nízká spotřeba stroje
a rychlé dodání.“
Další zkušenosti Fast Cargo se
strojem DX300LC-5 zahrnují:
Díky těžební lžíci 1,8 m
3
se nám
podařilo hodinovou těžbu na-
výšit o zhruba 20 až 30 procent
oproti minulému rypadlu.
Stroj má velice nízkou spo-
třebu, v našem těžkém provo-
zu někde kolem 11 až 12 litrů
za hodinu, a vevnitř je velice
komfortní a tichý.
Dobrý servis a přístup dealera je
základem úspěšné spolupráce –
klíčová byla rychlost reagovat
na výpadek původního stroje.
Spokojenost zákazníků je pro
Doosan hlavní prioritou, proto i pří-
mo v místě použití strojů poskytu-
jí podporu Doosan experti. V lomu
Mítov byl i Stephane Dieu, pro-
duktový manažer Doosan Infracore
Europe. Ten představil výrobce:
„Doosan nabízí širokou škálu ry-
padel od 1 tuny do 80 tun. Patříme
mezi 5 největších výrobců rypadel
na světě. Nabízíme jedny z nejniž-
ších nákladů na tunu a produktivi-
tu – což nejsou jen náklady na stroj,
ale také na palivo a údržbu.“ Dále
Společnost Fast Cargo s. r. o.
je rodinná firma sídlící
v Přešticích nedaleko
Plzně. Zabývá se recyklací,
demolicemi a prodejem
stavebního materiálu včetně
jeho těžby. Významným
pilířem firemního byznysu
je právě těžba v lomu Mítov.
A právě sem společnost
Fast Cargo pořídila
pásové rypadlo od firmy
Doosan, osvědčený model
DX300LC-5. Proč padla volba
právě na Doosan a jaké jsou
zkušenosti po prvním tisíci
odpracovaných hodin?
V lomu Mítov pomáhá
30TUNOVÉ RYPADLO DOOSAN
ocenil správnou volbu stroje: „Pro
práci v kamenolomu je třeba použít
stroj skutečně k této práci určený.
DX300LC-5 je rypadlo třídy 30 tun
s výkonem 270 koní a hydraulic-
kým průtokem 500 litrů za hodinu.“
„Musím zhodnotit, že to by-
lo dobré rozhodnutí vybrat stroj
Doosan, jsme velmi spokojeni a ur-
čitě budeme s firmou GARNEA
spolupracovat i nadále,” finálně
hodnotí celou investiční akci Lukáš
Kindl, jednatel Fast Cargo.
Pro více informací o stavebních
strojích Doosan navštivte www.
doosanequipment.eu nebo kon-
taktujte distributora pro ČR, spo-
lečnost GARNEA a.s. na www.
garnea-stavebni.cz.