Stavební a investorské noviny - 4 / 2015 - page 60

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
60
Nejvytíženější tuzemská dálni-
ce, zejména její cementobetono-
vý povrch, je již 10 let za hranicí
životnosti, vykazuje řadu poruch
od trhlin, koroze a rozpadu povr-
chu až po vertikální posuny desek.
Průběžně prováděné opravy by-
ly nedostačující a bylo nutné při-
stoupit ke kompletní rekonstrukci.
Novou vozovku stavbaři rozšíří
na vnější straně a zhotoví ji ze stej-
ného materiálu o tloušťce 270mm.
Při tom využijí i suroviny z původ-
ních konstrukčních vozovkových
vrstev. Součástí projektu jsou též
dva dálniční mosty, zbourání sta-
rého a výstavba nového nadjezdu,
dálniční kanalizace, SOS systém,
4 odstavné zálivy vpravo, posun
protihlukové stěny a řada dalších
relativně menších staveb. Demoli-
ce nadjezdu na 34. kilometru si vy-
nutí 14hodinovou úplnou uzavírku
dálnice.
Jak uvedl Ing. Josef Neuwirth,
ředitel divize Metrostavu spe-
cializované na dopravní stavby,
je modernizace dálničního úse-
ku za provozu velmi náročná jak
pro zhotovitele, tak pro motoris-
ty. „Nemám ale obavy z výraz-
ných komplikací. Naše společnost
na práci nasadí nejmodernější tech-
niku a zkušené odborníky. Zku-
šenosti jsme v minulosti získali
na řadě dálničních úseků na do-
končování D1 na severní Moravě
či na dálnici D3 u Tábora a nejno-
věji jsme v minulém roce pracova-
li na rekonstrukcích cementobeto-
nového krytu na dálnicích D1 a D2
(celkem zhruba 14 km). Věříme,
že se nám vše podaří zvládnout
v plánovaném termínu k plné spo-
kojenosti investora i cestující ve-
řejnosti a že uspějeme i v dalších
tendrech na zhotovení dopravní in-
frastruktury.“
Stavbaři budou na stavbě pra-
covat ve 12hodinových smě-
nách sedm dnů v týdnu ve vazbě
na podmínky stanovené v roz-
hodnutí správních orgánů a tech-
nologická omezení. Začnou
provizorními úpravami dosa-
vadní vozovky, jejichž provede-
ní umožní vedení dopravy v reži-
mu 2+2 dopravní pruhy v každém
směru, budou pokračovat mo-
dernizací středního dělícího pá-
su a kanalizace, která si vyžádá
uzavření rychlých pruhů v obou
směrech, následně proběhne mo-
dernizace levé poloviny dálnice
(směr Praha) a po jejím dokonče-
ní se stavbaři přesunou na pravou
stranu dálnice (směr Brno). Pro-
voz bude po většinu modernizace
probíhat ve 2 pruzích v každém
jízdním směru.
Metrostav a jeho partneři mohou začít
MODERNIZACI DALŠÍ ČÁSTI DÁLNICE D1
Již za několik dnů by měla začít modernizace zhruba pětikilometrového úseku dálnice D1 mezi Hvězdonicemi
a Ostředkem za zhruba 550 milionů korun. Zástupci vítězného sdružení vedeného Metrostavem, jehož členy jsou dále
firmy Swietelsky a Hochtief, si po podpisu smlouvy s Ředitelstvím silnic a dálnic převzali staveniště a intenzivně pracují
na přípravě náročné akce.
1...,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59 61,62,63,64,65,66,67,68
Powered by FlippingBook