Stavební a investorské noviny - 5 / 2015 - page 20

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
20
Ekon spol. s r.o.,
Bezová 1658, 147 14 Praha 4 – Braník, tel.: 244 462 218, fax: 244 462 208, e-mail:
Pane řediteli, mohl byste cha-
rakterizovat systém Hamco Multi-
Plate?
Pod pojmem ocelová vícedesko-
vá stavební metoda Hamco MultiPla-
te se rozumí ohybově poddajné trubky
a tunely z profilovaných, žárově po-
zinkovaných ocelových dílců s tloušť-
kou od 2,75 do 7,00mm, které se přímo
na staveništi sešroubují do navržených
profilů. Rozměry vln jsou dány v mm
a mají tyto hodnoty:
1. Hamco MultiPlate 200 x 55 (MP200)
2. HamcoMultiPlate 152,4 x 22 (MP150)
3. HamcoMultiPlate 67,7 x 12,7 (MP 68)
4. Hamco LinerPlate 2 příruby (LP 2-F)
5. Hamco LinerPlate 4 příruby (LP 4-F)
Kde se nejčastěji tento systémpo-
užívá a pro jaké aplikace je vhodný?
Systémy Hamco MultiPlate a Liner-
Plate se přednostně uplatňují v silničním
a inženýrském stavitelství jakož i v prů-
myslu a v zemědělství a jsou vhodné pro
výstavbu propustků, podchodů, podjez-
dů, mostů a mostků, vodotečí, odtaho-
vých tunelů, ale také např. pro dopravní-
kové pásy, sila nebo sanace únavového
opotřebení mostních staveb atd.
Jaké jsou největší přednosti reali-
zací ze systému Hamco MultiPlate?
Stavby s použitím systému Ham-
co MultiPlate a LinerPlate u pozem-
ních inženýrských staveb jsou realizo-
vány z vlnitých ohýbaných ocelových
prefabrikátů opatřených protikoroz-
ní ochranou. Tyto stavby se vyznačují
svou velkou nosností, pružností, dlou-
hou životností, nízkými stavebními ná-
klady a zejména krátkou dobou vý-
stavby. Z tohoto pohledu jsou velmi
praktické a hlavně ekonomické.
MP200 (rozměr vlny 200 x 55mm)
- Tyto profily mají mnohostranné po-
užití a velmi hospodárný (takřka
bezúdržbový) provoz. Je zde velké
množství rozměrů a průřezů profilů.
- Tloušťka plechu: 2,5mm, 3mm,
4mm, 5mm, 6mm, 7mm, 8mm
- Rozpětí: 1,57m – 17,00m
- Ocel: S355
- Jakostní provedení šroubů: 10.9
- Délka plechového systému: Násobek
1mkombinací plechů o délce 2m a 3m
MP150 (rozměr vlny 152,4 x 22mm)
- Použití pro menší tlamové či kruho-
vé profily.
- Tloušťka plechu: 2mm, 3mm, 4mm
- Rozpětí: 0,78m – 2,70m
- Ocel: S235
- Jakostní provedení šroubů: 8.8
- Délka plechového systému: 1,219m
MP 68 (rozměr vlny 67,7 x12,7mm)
- Použití pro malé tlamové a kruhové
profily.
- Tloušťkaplechu:1,5mm,2mm,2,7mm,
3mm, 3,5mm, 4mm, 4,2mm
- Rozpětí: 0,40m – 2,40m
- Ocel: S235
- Jakostní provedení šroubů: 8.8
- Délka plechového systému: 0,609m
Jaké aktivity vyvíjíte v oblasti vý-
zkumu a vývoje?
Kolektiv našich zkušených pracov-
níků ve spolupráci s příslušnými vě-
deckými institucemi dlouhodobě ak-
tivně podporuje mezinárodní vývoj
technologie v oboru využití vlnité oceli
ve stavebním inženýrství. Za dobu na-
ší historie jsme se podíleli na celé řadě
oborových testů jako např.:
- dynamický zátěžový test na kruho-
vém profilu z vlnité oceli (1960),
- zátěžové zkoušky nosnosti tlamo-
vých profilů z vlnité oceli, který
dodnes představuje základ pro defi-
nování dimenzí staveb z vlnité oce-
li (1963),
- vývoj a uveřejnění metody výpo-
čtu Klöppel/Glock pro definová-
ní dimenzí staveb z vlnité oceli
(1970), což dodnes odpovídá sta-
vu techniky,
- vývoj a první uvedení výrobku z vl-
nité oceli 200 x 55 (MP200) na trh
(1978/79) atp.
Jak probíhá logistika od poptáv-
ky přes výrobu až po dodání díla?
V první řadě bych rád zmínil, že
v současné době v našem výrobním
podniku v Dinslakenu disponujeme
všemi mechanickými zařízeními pro
výrobu ocelových profilů, jakož i vlast-
ní žárovou zinkovnou a potahovací lin-
kou na nanášení izolačních povlaků.
Logistický proces začíná obchod-
ním a technickým vyjasněním. Poté se
plechy předepsané tloušťky zpracováva-
jí na lisech pro zvlnění, děrování a ohyb.
Následně jdou plechy buď do našeho
provozu, kde se vypalují a svařují (příč-
né řezy, záhyby atd.) nebo přímo do na-
ší žárové zinkovny. Dle přání zákazníka
lze na plechy navíc nanést na naší lince
další izolaci, a to povlak izolačním ná-
střikem o tloušťce od 90μm do 300μm
nebo je připravit přímo pro přepravu,
která může proběhnout dvěma způsoby:
1. Plechy se dopraví na staveniš-
tě ve svázaných balících vč. šrou-
SYSTÉM HAMCO MULTIPLATE JE IDEÁLNÍM ŘEŠENÍM
pro výstavbu mostů, propustků, podchodů i podjezdů
Rodinný podnik Hamco Dinslaken Bausysteme GmbH s mezinárodní působností již od roku 1956 vyrábí a prodává systém ocelových dílců Hamco
MultiPlate, které se používají např. pro výstavbu mostů, mostků, podchodů, podjezdů, vodotečí atp. V České republice zastupuje výrobce tohoto
systému obchodní společnost Ekon spol. s r.o. Naše redakce v průběhu května požádala o rozhovor jednatele a generálního ředitele firmy Hamco
Dinslaken Bausysteme GmbH, pana Ing. Christiana Hammese.
bů a ostatního příslušenství. Tam se
z plechů stavba smontuje.
2. Stavba se smontuje kompletně
v Dinslakenu a dopraví se kamio-
nem na staveniště. Tam se stavba
pomocí odpovídajícího zvedacího
zařízení uloží do stavební jámy.
Mohl byste uvést nejzajímavěj-
ší referenční realizace jak ve světě,
tak i v ČR?
V Německu jsme realizovali pro-
jekty v oblast Bremerhaven, ve Wei-
ssenfels (protipovodňové propus-
tě), v Tostedu rekonstrukci podjezdu
(10 x 9 m), v italském horském par-
ku byl realizován projekt pro přechody
lesní zvěře s množstvím vertikálních
i horizontálních ohybů v lesní krajině.
V ČR jsme dodali naše profily pro
obchvat Chomutova, průtah obcí Chu-
denín, Keblov, Frýdlant, Pacov, Lom-
nice apod.
Pro štěrkovny a pískovny jsme se
podíleli dodávkami kruhových profi-
lů do Bratčic, Tovačova, na Slovensko
do Velkých Úlan, na Vtáčník.
Na Slovensko do oblasti Smolníku
jsme vydodali 7 různých profilů.
Děkujeme za rozhovor
Ing. Jiří Zahradnický
Projekt Lunetplate Bremerhaven
Příjezd k zátopové oblasti Weissenfels
1...,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19 21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,...44
Powered by FlippingBook