Stavební a investorské noviny - 5 / 2015 - page 17

17
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
EUROVIA CS, a. s.
závod Praha východ
Nedokončená 1332, 198 00 Praha 9 - Kyje
tel.: +420 296 347 735, fax: +420 296 347 739
e-mail:
nělým územím. Z tohoto důvodu
budou kompletně vystavěny no-
vé meliorace a stávající meliorační
koryta budou vyčištěna. Přítomnost
vody a neúnosných zemin v pod-
loží komplikuje i výstavbu větších
mostních objektů, které budou z to-
hoto důvodu zakládány na plovou-
cích či vetknutých pilotách. V ur-
čitých místech bude nutné také
sanovat podloží násypu a to kvů-
li omezení možnosti nerovnoměr-
ného sedání. Plánuje se zde zhoto-
vení štěrkové vrstvy s výztužným
geosyntetikem. Předpokládá se, že
v místě nejvyššího násypu výšky
6m bude celkové sedání cca 8cm
a to v průběhu 6 měsíců.
Trasa dálnice je v předmětném
úseku realizována jako rozšíření
stávající komunikace I/3, která by-
la vystavěna jako polovina dálnič-
ního profilu D 26,5. Stavba je dle
projektu rozčleněna do šesti fází
výstavby za předpokladu, že tyto
budou v průběhu realizace uprave-
ny dle potřeb stavby a dle potře-
by zachování plynulosti silniční-
ho provozu. Obecně lze říci, že
po celou dobu výstavby bude pro-
voz po současné silnici I/3 veden
mimo intravilány obcí. Při vedení
provozu bude v prvních fázích vý-
stavby využívána stávající silnice
I/3 a později jeden jízdní pás no-
vě vybudované dálnice. Trasa dál-
nice se nachází v ochranném pás-
mu dráhy ČD České Budějovice
– Praha. Železniční koridor v tom-
to úseku se v současné době mo-
dernizuje. V době plánování D3
0308C se předpokládalo, že mo-
dernizace koridoru bude probíhat
až po dostavbě dálnice, průtahy
ve výběrovém řízení však zapří-
činily souběh těchto dvou staveb
a jelikož se v mnoha ohledech
vzájemně ovlivňují, je nutné dů-
sledně koordinovat vzájemný po-
stup prací. Koridor bude dokončen
v průběhu roku 2016, což způso-
buje výstavbě dálnice řadu pro-
blémů. Nejvíce je zřejmě zasaže-
na výstavba nadjezdu přes dálnici
a koridor. Jelikož v době výstavby
mostu bude na koridoru již funkč-
ní trakční vedení, které nelze vy-
pnout, bude nutné změnit kon-
strukci mostu a postup výstavby.
Uvažuje se o možnosti mostní po-
le nad trakcí řešit výsuvem nebo
betonáží v nadvýšené poloze a po-
té spuštění konstrukce do defini-
tivní polohy.
Vlastním staveništěm prochází
řada inženýrských sítí, což vyvolá-
vá potřebu jejich přeložení. Jedná
se např. o přeložky dešťové kanali-
zace, přeložky melioračního odpa-
du, vodovodů, ale i přeložka vyso-
kého napětí a nízkého napětí.
V současné době probíha-
jí projekční práce, příprava úze-
mí, skrývky ornic a byly zahájeny
úpravy stávajících meliorací.
Ing. Dalibor Cvach
1...,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16 18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,...44
Powered by FlippingBook