Stavební a investorské noviny - 5 / 2015 - page 16

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
16
Navržená trasa dálnice D3 le-
ží na hlavním mezinárodním tahu
E55 vedoucím ze Skandinávie přes
Německo, Česko, Rakousko a Itá-
lii do Řecka. Hlavní význam bu-
doucí dálnice D3 spočívá v propo-
jení Prahy s oblastí jižních Čech,
napojuje Táborsko a Českobudě-
jovicko na dálniční síť a síť rych-
lostních silnic a od jihu se na-
pojuje na rakouskou rychlostní
silnici S10. Celková délka tahu
dálnice D3 a navazující rychlost-
ní silnice R3 mezi Prahou a státní
hranicí s Rakouskem je přibližně
171,40km.
Zadavatelem této veřejné za-
kázky je Ředitelství silnic a dál-
nic ČR. Celková délka úseku
0308C Veselí nad Lužnicí – Bo-
šilec je 5125m a bude postaven
v kategorii D27,5/120. Stavba
0308C vznikla rozdělením staveb-
ního úseku 0308 Soběslav – Boši-
lec na tři menší části. Lhůta pro do-
končení stavby je stanovena na 30
měsíců, přičemž bude uvedena
do provozu již 27 měsíců po zahá-
jení. Trasa dálnice D3 0308C je si-
tuována západně od města Veselí
nad Lužnicí a vede směrem k ji-
hu, kde se u Horusického rybní-
ka napojuje na stavbu 0309/I. Pře-
vážná část trasy se nachází mimo
zástavbu. Území, kterým prochází
dálniční stavba 0308C, se nachází
jižně od obce Žišov, severně a zá-
padně od města Veselí nad Lužnicí
a dále v souběhu s železniční tratí
u obce Horusice. V řešeném úse-
ku dálnice je navržena jedna mi-
moúrovňová křižovatka. Jedná se
o MÚK Veselí-jih.
ZAHÁJENÍ VÝSTAVBY D3
V ÚSEKU 0308C VESELÍ NAD LUŽNICÍ – BOŠILEC
Součástí stavby dálnice je vý-
stavba nové přeložky komunika-
ce II/147 v délce 0,6km. Zároveň
bude nově přeložena komunika-
ce II/603 do polohy doprovodné
komunikace podél dálnice v délce
2,76km. Součástí stavby jsou 3 no-
vé dálniční mosty, 2 nové dálnič-
ní nadjezdy, úprava 2 stávajících
nadjezdů a stavba mostu na silni-
ci II/603 přes dálnici a železniční
koridor o délce 131m. Dále bude
provedena výstavba řady vodohos-
podářských objektů, např. výstav-
ba nové dešťové kanalizace, sedi-
mentačních a dešťových nádrží,
úprava toku Bechyňského potoka.
Vozovka dálnice je navržena
jako asfaltobetonová. Celkem bu-
de položeno přes 100 000 tun as-
faltových směsí. Celková plo-
cha asfaltobetonových vozovek
je 155 031 m
2
. Pokládka na hlav-
ní trase bude prováděna zásadně
na celou šířku vozovky finišerem
Vögele 3000.
Součástí stavby jsou běžné
zemní práce v podobě vytvarová-
ní zemního tělesa, provedení pří-
padných úprav podloží, zřízení ne-
zpevněných krajnic, úprava zemní
pláně a podobně. Celkový objem
zemních prací je 202 640 m
3
výko-
V dubnu letošního roku byla zahájena výstavba dálnice D3 v úseku 0308 C Veselí nad
Lužnicí – Bošilec. Po více jak tři roky trvajícím výběrovém řízení (zahájeno v březnu 2012)
byl jako nejvhodnější uchazeč pro výstavbu tohoto úseku vybráno sdružení STRABAG
– EUROVIA. Vítězná cena 634 mil. Kč činí 46 % z předpokládané ceny zakázky. Vítězné
sdružení poskytne na dílo záruční dobu 120 měsíců, což bylo druhým hodnotícím kritériem
pro výběr nejvhodnější nabídky.
pů a 306 350 m
3
násypů. Ve stav-
bě je tedy značný celkový nedosta-
tek zeminy. Veškerou využitelnou
zeminu je nutno použít pro práce
na stavbě. Chybějící zeminu bu-
de nutno dovézt ze zdroje mimo
stavbu (ze zemníku). Výstavba bu-
de prováděna po polovinách. Nej-
dříve bude provedena pravá strana
komunikace, kde jsou soustředěny
téměř všechny zemní práce.
Celá trasa dálnice vč. přeložky
komunikace II/603 prochází zvod-
1...,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,...44
Powered by FlippingBook