Stavební a investorské noviny - 5/2016 - page 4

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
4
Oprava krytu byla rozdělena na dvě
části. Ve staničení 0,000 00 – 0,295 38
se nacházely zejména poruchy způso-
bené vzájemnými posuny podkladních
betonových desek a jejich porušený-
mi hranami, dále plastické deformace
a poruchy v souvislosti s degradací as-
faltové směsi vlivem stáří. Lokálně do-
cházelo i k průnikům vody přes po-
rušený vozovkový kryt. Při neřešení
problémů by došlo ke zvětšování plo-
chy a hloubky nerovností, rozšiřování
do plochy povrchu vozovky, rozpadu
obrusné vrstvy vozovky, případně úpl-
nému rozpadu asfaltových a betono-
vých vrstev vozovky.
Ve staničení 0,295 38 – 0,406 49 se
nacházely zejména plastické deforma-
ce povrchu. V případě neřešení poruch
by se okolí nerovností mohlo začít roz-
padat se vznikem síťových trhlin.
Stavba byla rozdělena na několik
Stavebních objektů
SO 110 Oprava
pojezdové dráhy TWY L
Tento stavební objekt obsahoval opra-
vu krytu pojezdové dráhy TWY L, kte-
rá je rozdělena na dvě části dle rozsahu
porušení, které bylo zhodnoceno na zá-
kladě vizuální prohlídky a diagnosti-
ky vozovky. První část byla frézována
do hloubky 150mm a následně doplně-
na třemi asfaltovými vrstvami (asfal-
tová vrstva SAL 20mm pro zamezení
přenosu poruch a prasklin ze spodních
betonových vrstev, asfaltový beton
ACL 22S PmB 25/55-60 70mm a as-
faltový beton ACP 22S PmB 25/55-
60 100mm vždy s postřiky). Druhá
část, méně porušená, bude frézována
do hloubky 60mm a doplněna jednou
OPRAVA TWY L V ÚSEKU OD VYČKÁVACÍHO MÍSTA PO TWY G
NA LETIŠTI VÁCLAVA HAVLA PRAHA
Předmětem stavby byla oprava krytu pojezdové dráhy TWY L na Letišti Václava Havla Praha v úseku od stop příčky III. kategorie před
vzletovou a přistávací drahou RWY 06/24 po křížení s pojezdovou drahou TWY G. Realizace probíhala v dubnu a květnu letošního
roku (celková doba trvala 33 dní). Byla provedena periodická výměna asfaltového krytu s lokální sanací podkladních vrstev za účelem
dosažení lepších parametrů vozovky a prodloužení životnosti celého souvrství.
vrstvou asfaltové směsi (asfaltový be-
ton ACP 22S PmB 25/55-60 100 mm).
Součástí tohoto stavebního objektu
byla i sanace podloží, která spočívala
v odfrézování části rozpadlých betono-
vých desek tl. 6 cm a následné poklád-
ce asfaltové směsi s vysokým modu-
lem tuhosti VMT 22 – PMB 10/40-65
na vloženou geomříž.
SO 111 Rozšíření
pojezdové dráhy TWY L
Rozšíření konstrukčních vrstev pojez-
dové dráhy TWY L bylo realizováno
s ohledem na budoucí využití TWY L.
Rozsah rozšíření byl stanoven Letištěm
Praha z obalových křivek pro předpo-
kládané kritické letadlo. Z technolo-
gických důvodů je minimální šířka roz-
šíření 3,0m. Celková šířka TWY L
včetně bezprašných pásů je zachována.
Konstrukční vrstvy byly zřízeny dle
projektu takto:
• asfaltový beton ACO 16S PmB
45/80-60 60mm
• spojovací postřik PS PmB 0,30 kg/m
2
• asfaltový beton ACL 22S PmB
25/55-60 70mm
• spojovací postřik PS PmB 0,30 kg/m
2
• asfaltová vrstva SAL 20mm
• spojovací postřik PS EP 0,60 kg/m
2
• stabilizace cementem SC C16/20
min 250mm
• betonový recyklát RSM - Rc min
250mm
SO 112 Oprava
bezprašných pásů TWY L
Bezprašné pásy jsou opraveny souběž-
ně s rozšířením a opravou pojezdové
dráhy. Oprava bezprašných pásů obsa-
hovala frézu v tl. 20 - 60mm a dopl-
nění vrstvy krytu z asfaltového betonu
ACO 16S PmB 45/80-60 60mm.
SO 130 Výměna štěrbinových žlabů
Obsahem rekonstrukce byla výměna
štěrbinových žlabů na TWY L, kte-
ré jsou situovány v místě napojení
na TWY D. Z vizuální prohlídky byly
patrné poruchy žlabu (netěsnosti, opra-
vy), a proto bylo nutné stávající žlab
vyměnit za nový.
SO 120 Stavební úpravy pro SZZ
Tento objekt řešil stavební úpravy
(připravenost) pro reinstalaci oso-
vých návěstidel, instalaci nových ná-
věstidel stop příčky, reinstalaci nad-
zemního doplňkového návěstidla stop
příčky, reinstalaci ochranného návěs-
tidla (WIG-WAG), instalaci postra-
ních značek pojezdové dráhy, výstav-
bu nových kabelových šachet KŠ 1,
výstavbu kabelovodů mezi stávající
a novou kabelovou šachtou a výmě-
nu poklopů kabelových šachet v po-
jezdové dráze.
SO 410 Světelné
zabezpečovací zařízení (SZZ)
V prostoru opravovaného povrchu
TWY L8-10 byla provedena demon-
táž a zpětná instalace repasovaných
stávajících optických jednotek zapuš-
těných návěstidel osových řad TWY
C, D2-3, L8-10, STOP příčky SB L10
a stávajících příček mezilehlého vy-
čkávacího místa (MVM) na nové či
stávající základny. Současně byla
provedena reinstalace 2 ks nadzem-
ních duálních ochranných návěstidel
RGL, 2 ks nadzemních duálních do-
plňkových návěstidel SB L10 a po-
stranních reflexních značek TWY na-
cházejících se v prostoru staveniště.
Dále byla provedena demontáž pří-
slušné stávající a následná montáž no-
vé sekundární kabeláže ze stávajících
trubek a do stávajících či nových tru-
bek založených do konstrukce opra-
vené vozovky.
SO 420 Ovládání a monitoring
Po provedení stavební části stavby byla
provedena instalace 2 nových modulů
1,2,3 5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,...44
Powered by FlippingBook