Stavební a investorské noviny - 5/2016 - page 5

5
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
LLC do 2 nových šachet na úrovni stá-
vající STOP příčky SB L10 a dále roz-
šíření stávající dvojice metalických ko-
munikačních smyček VM 971.5, VM
972.5 protažením nových metalických
kabelů systému LMS do obou nových
šachet.
Realizace díla
Stavba započala 11. 4. v 7 hodin a hned
od prvního okamžiku se musela oplo-
tit, abychom mohli zahájit dle letišt-
ních předpisů pracovní činnost, ne-
boť se jednalo o zabezpečenou plochu
SRA, která má svá specifika a povin-
nosti. Ihned po vpuštění musel geo-
det zaměřit stávající plochy a vytvořit
model 3D, který se použil pro frézová-
ní vrstev, a který měl zajistit vyrovnání
plochy. Hned další den ráno se 4 frézy
pustily do frézování asfaltových vrs-
tev. Jakmile byly asfalty odfrézované,
musely se z plochy odstranit chráničky
uložené v další vrstvě betonu, což z dů-
vodu plynulosti proběhlo v noci a dal-
ší den již frézy odstraňovaly spodní be-
tonové vrstvy. Celková doba frézování
byla 4 dny. Po odfrézování vrstev dle
projektu se zjistilo, že je nutné sano-
vat část podkladních betonových desek
a dospělo se k názoru, že nejlepší va-
riantou bude pokládka asfaltové směsi
s vysokým modulem tuhosti VMT 22
– PMB 10/40-65 na vloženou geomříž.
Po vyčištění povrchu došlo k fré-
zování rýh pro ukládku nových chrá-
niček, které vedou kabely od šachet
k nově osazeným světlům pro navá-
dění letadel a následnému zabetono-
vání speciálním betonem. V souběhu
došlo k výměně 2 kusů štěrbinových
žlabů délky 100m a realizaci spod-
ních vrstev na rozšíření pojezdové
dráhy, aby se mohla položit první as-
faltová vrstva.
Jakmile byly práce na elektroinsta-
laci dokončeny a vývody pro světla za-
měřeny, došlo k pokládce vrstvy VMT
na geomříž v prostoru sanované plochy
a následně všech asfaltových vrstev dle
projektu. Pokládka probíhala souběžně
třemi finišery, aby bylo, pokud možno,
co nejméně spár, které jsou zdrojem
poruch vrstev a válcovalo se 7 válci.
Celková délky pokládky všech vrstev
byla 8 dní a položilo se 7150 tun asfal-
tových směsí.
Po položení asfaltových vrstev bylo
nutné přesně vyvrtat otvory pro osaze-
ní zapuštěných světelných návěstidel,
což díky zpětnému geodetickému vy-
tyčení nebyl problém a následně osa-
dit, zrektifikovat a zalít speciální záliv-
kovou hmotou světla.
Na závěr po osazení světel by-
la na plochu nanesena vrstva Antiskid
pro zvýšení protismykových vlastnos-
tí asfaltu a následně mohly být udělá-
ny komplexní zkoušky, které umožni-
ly zprovoznění TWY L.
EUROVIA CS, a. s.
odštěpný závod oblast Čechy střed
závod Praha západ
K Hájům 946, 155 00 Praha 5
tel.: +420 235 005 111
fax: +420 235 005 113
e-mail:
Základní informace: oprava TWY L v úseku od vyčkávacíhomísta po TWY G
Objednatel:
LETIŠTĚ PRAHA
Zhotovitel:
EUROVIA CS a. s.,
Odštěpný závod oblast Čechy střed,
Závod Praha západ
Cena:
54,316 mil. Kč s DPH
Doba výstavby:
duben – květen 2016
1,2,3,4 6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,...44
Powered by FlippingBook