Stavební a investorské noviny č. 7-8 / 2015 - page 9

9
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
ležité jsou ale i vedlejší výsledky vývoje, které ovliv-
ní stávající produkty i operační klima ve firmě. Pokud
zaměstnanci vidí, že je neustále něco nového, a že se
mohou před známými a kamarády pochlubit napří-
klad: „To není novinka, to u nás vyrábíme již dlou-
ho“, nebo „Toto jsme vyrobili my jako první“ , zlepší
se výrazně jejich vztah k práci i firmě.
K VYSPĚLÉ SPOLEČNOSTI PATŘÍ I EKONOMIC-
KÉ UKAZATELE. CO TBG DOSÁHLO ZA OBDOBÍ
SVÉ PŮSOBNOSTI NA TOMTO POLI?
Za dvacet let jsme vyrobili miliony kubíků beto-
nu a měli jsme miliardové tržby. Společníci z toho
měli velmi zajímavé zhodnocení vložených prostřed-
ků. Z ekonomického pohledu naše působení považuji
za jednoznačný úspěch. Stejnou hodnotu jako ekono-
mické výsledky však mají i vztahy uvnitř firmy. Díky
prozíravosti vlastníků můžeme naše společnosti dlou-
hodobě budovat. Vyhnuly se nám problémy řady fi-
rem, které jednou za rok či dva reorganizují, přepisu-
jí pravomoci, kompetence, zodpovědnosti, mění šéfy
čtyřikrát za šest let, které vytváří strategie koncepce,
marketingové plány a přitom jim uniká to podstatné.
Obchod, produkt a zaměstnanci. Myslím si že, u nás
ve společnosti je provozní klima dobré, lidé chodí
do práce rádi a práce je baví.
MŮŽETE JMENOVAT NĚKTERÉ PRESTIŽNÍ
STAVBY, KTERÉ NESE ZNAČKA BETONU TBG ME-
TROSTAV?
Tak to jste mi položil skutečně velmi těžkou otáz-
ku. Velkých staveb, na nichž jsme se podíleli, jsou
skutečně stovky. Rád bych přesto zmínil například
výstavbu Plavených tunelů na trase metra IV. C1 pod
Vltavou, kdy Metrostav vymyslel originální řešení
vybetonování tubusů tunelů ze speciálního vodotěs-
ného betonu v suchém doku na břehu Vltavy. Poz-
ději byly tyto tunely s pomocí speciálních tažných
zařízení vysunuty do předem připravené rýhy vyhlou-
bené ve dně Vltavy. Projekt získal v japonské Ósa-
ce od Mezinárodní betonářské federace FIB prestižní
ocenění za Vynikající betonovou konstrukci. Samo-
zřejmě bych mohl jmenovat další rozhodující stavby
metra pro hlavní město při budování tras B, C a A.
Fantastickými stavbami, na kterých jsme se mohli
dříve podílet jsou také výstavba Nového železniční-
ho spojení v Praze, Tunel Blanka nebo Trojský most.
Zvláštní pozornost si zcela určitě zaslouží výstavba
lávky přes Labe v Čelákovicích. Tato stavba obdrže-
la také cenu FIB za využití vysokopevnostního UHC
betonu, kdy deska mostovky má tloušťku pouhých
6 cm na rozpětí dva metry. Kdo viděl fotografii s plně
naloženým mixem stojícím na této subtilní konstruk-
ci musí uznat, že to působí skutečně impozantně. Je
zde samozřejmě spousta dalších objektů, které dnes
s běžnou samozřejmostí slouží Pražanům. Namát-
kou vzpomenu Národní technickou knihovnu, Fakul-
ta architektury, Palác Flora, Palác Myslbek, Quadrio,
Centrum Chodov, Delta, Eli a mnoho dalších.
VYNIKAJÍCÍ SPOLEČNOST VYTVÁŘÍ VÝBORNÉ
VZTAHY. MÝLÍM SE?
Bez kvalitních produktů, dobrých služeb a aktiv-
ního přístupu zaměstnanců se nikdy nevytvoří dobrý
vztah ani se zákazníkem a nemohou být dobré vztahy
ani uvnitř firmy. Domnívám se, že se nám to daří. Po-
kud totiž toto společnost nenaplňuje, nemůže získá-
vat dlouhodobě zákazníky a tím i trvale prosperovat.
KAM DÁLE SE DLE VAŠEHO NÁZORU V BU-
DOUCNU POSUNOU SLUŽBY V OBLASTI VÝROBY
A DODÁVEK BETONU A BETON SAMOTNÝ?
Vývoj betonu se bude dále zdokonalovat s vý-
vojem nových technologií. Do služeb bude stále ví-
ce vstupovat internet, což bude mít za následek dal-
ší zpřesnění dodávek, lepší využívání kapacit, menší
časové prostoje obsluhy, atd. Co se týče odpovědi
na druhou část Vaší otázky, vidím beton jako nena-
hraditelný stavební materiál. Důvody proto jsou zřej-
mé. Až dosud nikdo nevymyslel nic tak levného,
majícího tak vynikající mechanické vlastnosti s mož-
ností tvarové variability. Beton se zkrátka dokáže stá-
le lépe přizpůsobovat našim potřebám.
JAKÉ JE VAŠE PŘÁNÍ DO BUDOUCNA?
V obecné rovině bych si přál, aby veřejnost vní-
mala stavařinu lépe, než ji prezentují celostátní mé-
dia. Po lidech pracujících v branži zůstávají stavby,
které slouží mnoha dalším generacím. Příkladem je
metro v Praze. Za necelých 50 let se vybudovala síť
tras, jak ji známe. Všichni cestující si pochvalují je-
ho spolehlivost a rychlost. Když se ale na jaře otevíra-
la prodloužená trasa A do Motola, v mediích se hlav-
ně probíralo, že ve stanici Nádraží Veleslavín nejsou
pohyblivé schody směrem k letišti. A zpráva, že no-
vá trasa zjednoduší cestování tisícům lidí a každému
z nich ušetří ročně hodiny času v podstatě zanikla.
Jedno chybějící schodiště převážilo ve zprávách nad
plusy nové trasy. Tak se bohužel vytváří zkreslený
obraz stavařiny, která však po sobě zanechává neuvě-
řitelně krásné a dlouhodobé hodnoty.
Ve firemní rovině bych si přál, aby se firmě i za-
městnancům dařilo stejně jako minulých 20 let. To
se dle mého názoru povede za předpokladu, že jak
pro zaměstnance, tak i zákazníky bude firma oporou.
Za takového předpokladu jsem přesvědčen o tom, že
TBG METROSTAV s. r. o.
Rohanský ostrov, 186 00 Praha 8 – Karlín
Quadrio
Centrum Chodov
Vývoj pevností betonů u TBG METROSTAV
značka TBG Metrostav bude i v budoucnu pro zájem-
ce o čerstvý beton na pražském stavebním trhu tou
první volbou.
Děkujeme za rozhovor a srdečné přijetí
Ivo Románek
1,2,3,4,5,6,7,8 10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,...104
Powered by FlippingBook