Stavební a investorské noviny č. 9 / 2014 - page 28

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
28
Pro tuto širokou škálu souvise-
jících objektů dopravních staveb
bylo k realizaci použito potrubí
HOBAS, doplněné širokou škálou
nejrůznějších tvarovek.
Nejvýhodnější použití je v těch
případech, kdy se instalované po-
trubí stává přímo potrubím pro-
vozním. To je případ kanalizací
a retencí a to všude tam, kde se vy-
skytují nejrůznější korozívní vli-
vy prostředí, ať jsou to např. nej-
různější vlivy koroze betonu nebo
kovů.
Pro samotnou výstavbu jsou
ze sortimentu HOBAS výrobků
zpřesňovány dodávky pro instala-
ce na podpěry, pro kladení do vý-
kopů s následnými zásypy, potru-
bí pro sanace, potrubí instalované
řízeným protlakem (mikrotune-
ling).
Reference a varianty možnos-
tí použití nejen ve fázi samotné
výstavby, ale i budoucího provo-
zování je předmětem technické-
ho i dodavatelského projednávání
s cílem vyřešit požadavky spoleh-
livě, bezpečně a hospodárně nejen
pro samotnou výstavbu, ale i pro
dobu, kdy je již stavba předána
do užívání.
Z realizovaných projektů do-
pravního stavitelství lze jmeno-
vat výstavbu stoky CO 3 v rámci
stavby Strahovského tunelu v Pra-
ze. Zhotovitel stavby se musel vy-
pořádat s mimořádně náročnými
podmínkami vedení stoky v hloub-
kách okolo 35m, v místech pod
zahradami Pražského hradu a bě-
hem výstavby nejen neomezovat
návštěvníky tohoto výjimečného
místa, ale neohrozit i zeleň (vzrost-
lé stromy) poklesem spodní vody
po dobu stavby i po jejím ukon-
čení. Kromě úseku vybudované-
ho klasicky byla část stoky reali-
Dopravní stavitelství s HOBAS dodávkami
Nedílnou součástí liniových dopravních staveb jsou objekty spadající do kategorie staveb vodohospodářských. Dopravní
stavby se musejí vypořádat nejen s odvodněním samotné stavby (povrchy vozovek i na mostech, ale i tunelech),
ale i s křížením stávajících inženýrských sítí (kanalizace, vodovody, plynovody, kabelové sítě a další produktovody)
a nejrůznějšími potoky a říčkami, pro které je potřeba vybudovat propustky.
zována řízeným protlakem v délce
200bm s profilem trub DN 1800.
Příkladem mimořádné referen-
ce je dešťová retence o objemu cca
4800 m
3
z trub DN 1600 a doplňu-
jících tvarovek pod dálničním tě-
lesem ve Francii (projekt Cholet).
Trubní retence svým umístěním
nijak nezasahuje do souběžných
pozemků této dálnice, neomezuje
další výstavbu podél této dálnice
a přitom vyřešila problém s odve-
dením dešťových vod v tomto kri-
tickém místě.
Jiným příkladem mohou být
trubní řady zavěšené pro odvodně-
ní silničních a dálničních mostů na
obchvatu Prahy mezi D1 a D5 ne-
bo na mostech nově budovaných
úseků chorvatských, slovinských,
slovenských, maďarských, rakous-
kých, německých i českých silnic
a dálnic.
Jako další z mimořádných pří-
kladů lze jmenovat propustky pod
železnicí na trati E65 Varšava –
Gdyně. Poblíž města Gdaňsk by-
Brno - protlak pod vozovkou
s tramvajovou dopravou
Dešťová retence dálnice ve Francii
Propustek DN 3600 pod železnicí u Gdaňsku
1...,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27 29,30,31,32,33,34,35,36,37,38,...88
Powered by FlippingBook