Stavební a investorské noviny - 10 / 2015 - page 31

31
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
V rámci nově budovaného úse-
ku rychlostní komunikace o délce
9,750 km vzniklo 122 stavebních ob-
jektů včetně 3 mimoúrovňových kři-
žovatek, 14 mostů, z nichž 11 mostů
se nachází na hlavní trase v celkové
délce 1 504m, 3 mosty mimo hlavní
trasu v celkové délce 248m. Součás-
tí projektu jsou také přeložky inženýr-
ských sítí, zárubní zdi a další nezbyt-
ná technická a ochranná opatření pro
vedení trasy v blízkosti zájmového
území a opatření na ochranu životní-
ho prostředí. Dominantními objekty
jsou dva ocelobetonové mosty. Jeden
s délkou 325m a výškou cca 45m přes
údolí potoku Hrabyňka, druhý o délce
525m a výšce cca 55m přes údolí po-
toka Kremlice.
Které objekty považujete ze sta-
vebního hlediska za nejzajímavější?
Nejvýznamnějším objektem, kte-
rý realizovala naše firma, je most SO
206 s délkou 325m a výškou cca 45m
přes údolí potoku Hrabyňka. Most
tvoří spojitý nosník o 6 polích s roz-
pětími od 39 do 66m. Nosnou kon-
strukci tvoří ocelobetonový komorový
nosník s velmi vyloženými konzola-
mi podepíranými trubkovými vzpě-
rami. Mostovková deska je sestavena
z prefabrikovaných prvků spřažených
s monolitickým betonem. Most byl
postupně vysouván.
Dále jsme postavili téměř 9 000 m
3
kotvených gabionových stěn, které je
možné vidět v opěrných zdech silnič-
ních zářezů vysokých až 14 metrů.
Jaká byla časová náročnost
stavby a z jakých zdrojů byla finan-
cována?
Stavba byla zahájena v lednu 2009,
poté byla kvůli nedostatku financí pře-
rušena (od 8/2010 do 8/2012). Nyní
na stavbě do konce roku 2015 probíha-
jí dokončovací práce.
Projekt je spolufinancován Evrop-
skou unií z prostředků strukturálních
fondů, jmenovitě Evropského fondu pro
regionální rozvoj (ERDF) v rámci Ope-
račního programu Doprava. Celková ce-
na stavby činí cca 3,8 mld. Kč bez DPH.
Jaké další stavby jste dokončili
v uplynulé době nebo právě stavíte?
V současné době provádíme re-
konstrukci čtyř tramvajových za-
stávek pro Dopravní podnik města
Ostravy, opravu silnice I/48 ve Frýd-
ku-Místku, silnice II/479 ul. Těšínská
v Ostravě. Dokončujeme rekonstrukci
mostu na silnici I/58 v obci Stará Ves
nad Ondřejnicí, jehož součástí je rea-
lizace nové nosné konstrukce včetně
úložných prahů na opěrách a pilířích,
sanaci sesuvů na silnici I/11 v obci
Těrlicko atd.
Co očekáváte od stavební sezó-
ny roku 2016?
V příštím roce nás čeká dokončit
realizaci kanalizace a vodovodu v Os-
travě – Svinově, z nově zahajovaných
staveb bych se zmínil o rekonstrukci
křižovatky ulic Martinovská s Provoz-
ní v Ostravě – Porubě včetně světelné
signalizace, zvýšení povodňové ochra-
ny města Ostravy - ul. U Hrůbků, re-
alizace mostních objektů např. mostu
přes Jičínku v Novém Jičíně atd. V ro-
ce 2016 zahájí ŘSD na severní Moravě
nové silniční stavby, kterých bychom
se stavebně rádi zúčastnili.
Děkujeme za rozhovor
Ing. Jiří Zahradnický
EUROVIA CS, a. s., závod Ostrava
Vratimovská 658/77
718 00 Ostrava-Kunčičky
tel.: +420 596 709 111
e-mail:
Investor:
Ředitelství silnic a dálnic ČR - správa Ostrava
Projektant:
SHB a.s.
Zhotovitel:
Eurovia CS, a.s.
Termín výstavby:
2009 - 8/2010, 8/2012 – 2015
Zdroj financování EU: Evropský fond pro regionální rozvoj
1...,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30 32,33,34,35,36,37,38,39,40,41,...52
Powered by FlippingBook