Stavební a investorské noviny - 4 / 2016 - page 64

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
64
Společnost REKMA – Trading se zabývá dovozem a prodejem strojů, materiálů a technologií pro opravy a prodloužení životnosti asfaltových a cemento-
betonových povrchů vozovek. Firma spolupracuje s dodavateli zajímavých produktů, kteří působí po celém světě, přičemž sama vyváží do celé Evropy.
V průběhu měsíce dubna jsme se měli možnost setkat s ředitelem společnosti REKMA – Trading s. r. o. Erikem Kuklou, kterého jsme se zeptali na velmi
zajímavý produkt Reclamite, který dokáže doslova omladit a zakonzervovat stav asfaltových silnic.
REKMA-Tr
ading, spol. s r.o.
Mendlova 3298/11, 690 03 Břeclav
tel./fax: +420 519 323 981
e-mail:
Jaké produkty a služby nabízíte?
Základ našeho portfolia tvoří zá-
livkové hmoty do trhlin a spár a stroje
k jejich aplikaci. V této oblasti nabízí-
me to nejkvalitnější, co je na trhu k dis-
pozici. Kromě toho jsou to správkové
hmoty, omlazující a konzervační emul-
ze na asfalty, impregnační a vytvrzo-
vací nástřiky na CB povrchy, elastické
mostní závěry s výztuží a bez, techno-
logie diamantového broušení a drážko-
vání CB povrchů a unikátní technolo-
gie rezonančního drcení CB povrchů.
V poslední době jste uvedli
na trh velmi zajímavý produkt pro
omlazování a konzervaci asfalto-
vých silnic s názvem Reclamite.
Mohl byste tento výrobek blíže
charakterizovat?
Reclamite je čistě malténová emul-
ze, která neobsahuje žádné asfaltény.
Asfaltové pojivo je tvořeno asfaltény
a maltény a právě maltény jsou složkou
tvořenou esenciálními oleji, které dodá-
vají pružnost asfaltové vozovce. Vlivy
počasí a ultrafialové složky slunečního
záření poškozují malténovou složku as-
faltu a právě to je hlavní příčinou vysy-
chání a křehnutí vozovky. Důsledkem
je ztráta kameniva, trhliny a proniká-
ní vlhkosti, což dále poškozuje vozov-
ku a bez včasného zásahu může vést až
k jejímu celkovému selhání. Omlazují-
cí emulze Reclamite vrací tyto ztracené
maltény zpět, zvyšuje penetraci a snižu-
je bod měknutí. Výsledkem je výrazné
oddálení vzniku trhlin. Je to významná
část systému hospodaření s vozovkami,
řadící se do prevence.
Jaký typ vozovek je vhodný pro
ošetření prostředkem Reclamite
a čeho lze jeho použitím docílit?
Skvělým kandidátem pro ošetře-
ní omlazovacím konzervačním postři-
kem Reclamite jsou vozovky, na kte-
rých ještě nejsou patrné znaky stárnutí
jako trhliny a ztráta kameniva nebo po-
RECLAMITE
– EKONOMICKÉ ŘEŠENÍ PRO OMLAZENÍ A KONZERVACI ASFALTOVÝCH SILNIC
vrchy, které byly nedostatečně zhutně-
ny. Ideální kandidát je vozovka do 2 let
po pokládce.
Údržba
vozovky
postřikem
Reclamite utěsní povrch před prů-
sakem vody a oživí kondici asfal-
tu na stav téměř původní nové silni-
ce obnovou rovnováhy mezi asfaltény
a maltény. Povrch utěsní nikoliv na-
nesením vrstvičky materiálu, která
se za pár měsíců vyjezdí, ale působe-
ním na samotný povrch. Asfaltová vo-
zovka se opět stává pružnou, jelikož
Reclamite změkčí asfaltové pojivo,
utěsní tenké trhliny a navrací adhe-
zi mezi kamenivem a asfaltem. Tento
omlazovací konzervační postřik ochrá-
ní asfaltovou silnici za třetinu až polo-
vinu nákladů v porovnání s jinými tra-
dičními zásahy.
Jakým způsobem se Reclamite
aplikuje?
Nanáší se postřikem, obvykle ře-
děným na 1 až 2 díly Reclamite k jed-
nomu dílu vody. Množství a poměr se
může lišit v závislosti na absorpci po-
vrchu a potřebách aplikace. Na riziko-
vějších místech, jako např. letištích,
může být odebrán vzorek k laborator-
ní analýze pro zjištění absorpce. Re-
clamite proniká do hloubky z povrchu
(hlavní místo poškození). Hloubka prů-
niku závisí na množství aplikované lát-
ky a na pórovitosti povrchu. Ošetření
se obvykle opakuje po 5 letech.
Jak se působení Reclamite pro-
jevuje?
Reclamite nemá okamžitý kos-
metický efekt, vozovka jen mírně
ztmavne. V průběhu několika měsí-
ců ale začne být jeho působení viditel-
né a po několika letech je tam obrov-
ský rozdíl viditelný pouhým pohledem.
V září to bude 5 let od naší zkušební
aplikace, kde jsme ošetřili jen polovinu
vozovky. Rozdíl mezi jízdními pruhy
je velmi výrazný. Na neošetřené polo-
vině je značné množství trhlin a dokon-
ce už dochází k vydrolování kameni-
va, kdežto na straně ošetřené emulzí
Reclamite zatím není ani trhlina.
Je obtížné přesvědčit zákazníka
k použití na nové vozovce?
Občas ano, ale je to stejné jako na-
tření plotu, čištění zubů nebo krém pro-
ti vráskám. V jiných oblastech prevenci
používáme běžně, není důvod přistupo-
vat k silnicím jinak. Každá technologie
má svůj čas a své místo.
Děkujeme za rozhovor
Ing. Jiří Zahradnický
1...,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63 65,66,67,68,69,70,71,72,73,74,...84
Powered by FlippingBook