Stavební a investorské noviny - 9/2015 - page 27

27
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
HEB 1000 dl. 16m
Stavební firma HOBST, a.s.
Mstětická 533, 250 91 Zeleneč
tel./fax: 281 926 126
e-mail:
,
Zvítězilo řešení Stavební firmy
Hobst a. s., která zvolila pro pode-
pření systém vysokopevnostních
věží VST PERI osazených na zá-
kladové pasy z monolitického že-
lezobetonu provedené na únosné
základové spáře. Ve středním po-
li nad silnicí II/109 bylo navrženo
přemostění pomocí 16metrových
ocelových válcovaných nosníků
HEB 1000. Podpůrná konstrukce
je provedena jako rektifikovatel-
ná s možností osazení aktivačních
lisů. Pro vlastní realizaci pode-
pření jsou osazeny na věže příč-
né 14metrové válcované nosníky
HEB 500. Pro osazení těchto sko-
ro 3t nosníků bylo na obou řím-
sách vyrobeno zavážecí zařízení,
které umožňovalo pomocí řetězo-
vých vrátků bezpečně zvednout a
uložit nosníky do hlav podpěrné-
ho systému VST. Pod kontaktní
spáru betonového nosníku mostu
jsou vždy vloženy výškově pro-
měnné prokladky z tvrdého dřeva,
které vyplňují a aktivují prostor
mezi spodní hranou NK a ocelo-
vým profilem tak, aby nedochá-
zelo ke ztrátě aktivace způsobe-
né průhybem příčných ocelových
nosníků.
Po provedení základů a osazení
věží bylo nutno podepření aktivo-
vat. Aktivace byla provedena cca
na 30% předpokládaného zatížení
věží. Vzhledem k tomu, že provo-
zem, dotlačením podloží a dalšími
vlivy může dojít ke ztrátám akti-
vační síly, bylo navrženo sledování
deformací podpůrných konstruk-
cí (geodeticky) a sil v podpůrné
konstrukci (elektronicky pomo-
cí tenzometrů osazených na stoji-
nách podpůrných věží). Sledování
na straně jedné umožňuje identifi-
kovat situaci, kdy vlivem dotlačení
apod. dojde k poklesu aktivační sí-
ly, ale současně umožňuje stanovit
okamžik, kdy by při ztrátě stabili-
ty konstrukce mostu došlo k nárůs-
tu síly v podpůrné konstrukci.
Tenzometrická měření zajiš-
ťuje pro stavební firmu HOBST
a.s. na klíč PONTEX s. r. o. Elek-
tronické sledování sil v podpůr-
né konstrukci probíhá kontinuál-
ně. Na základě jeho výsledků jsou
naplánovány případné reaktiva-
ce. Vzhledem k havarijnímu sta-
vu mostu byla jeho celková re-
konstrukce vyčleněna z 2. úseku
modernizace D1 a bude provede-
na samostatně co nejdříve.
ZHOTOVITEL:
STAVEBNÍ FIRMA HOBST A. S.
OBJEDNATEL:
ŘSD PRAHA
PROJEKTOVÁ ORGANIZACE A TENZOMETRICKÉ MĚŘENÍ:
PONTEX, S. R. O.
DODAVATEL PODPŮRNÉ KONSTRUKCE:
PERI SPOL. S R. O.
TERMÍN PROVÁDĚNÍ:
JARO 2015
DOBA REALIZACE:
60 DNÍ
1...,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26 28,29,30,31,32,33,34,35,36,37,...96
Powered by FlippingBook