Stavební a investorské noviny - 9/2015 - page 19

19
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
mostem. Podélné osy obou objektů jsou cca 10 m od
sebe, pilíře lávky jsou umístěny v ose pilířů silniční-
ho mostu a jsou založeny plošně. Únosnost základo-
vé spáry byla zlepšena výměnou podloží, patky pilířů
v korytě Ohře jsou proti podemletí chráněny jímkami
z ocelových štětovnic.
Parovod samotný byl nahrazen podzemním ve-
dením z předizolovaných trub. Dimenze potrubí byla
snížena u nového vedení z 800 mm na 500 mm. Kom-
penzace teplotní dilatace parovodu je řešena vlože-
ním axiálních kompenzátorů a směrová fixace vedení
proti vybočení před axiálními kompenzátory zajiště-
na pomocí vodítek z prostého betonu. Podélné zajiš-
tění polohy vedení pomocí masivních pevných bo-
dů taktéž z prostého betonu. Vlastní potrubní systém
je navržen z ocelové médiové trouby separované ko-
vovou vlnovcovou vložkou od izolačního souvrství.
Vnější plášť je tvořen z trub HDPE nebo pozinkova-
ného plechu Spiro u nadzemního vedení na lávce. Di-
latační pohyb vedení (teplota dopravované páry je až
250 °C) se odehrává na styku separační vložky s mé-
diovou troubou a při maximální délce dilatačního
úseku 85 m dosahuje 240 mm. Zvýšené nároky byly
kladeny taktéž na materiál tepelně izolačního souvrst-
ví parovodu. Přímo v blízkosti médiové trouby neby-
lo možné použití PUR pěny, proto je tepelná izolace
rozdělena na dvě vrstvy stejné tloušťky. Vrstva blíže
středu trouby je tvořena přířezy z minerální vaty, dru-
hou vrstvu v oblasti nižších teplot tvoří potom vypě-
nění PUR pěnou. Původní nadzemní vedení bylo po
zprovoznění přeložky demontováno. Tak došlo k od-
stranění nevkusného krajinného prvku – pro předsta-
vu demontovaný svislý lyrový kompenzátor čněl do
výšky 10 m nad okolní terén a byl viditelný z velké
části Sokolova. Další část parovodu bránila budoucí
realizaci cyklostezky od řeky Ohře směrem ke gym-
náziu Sokolov, tento problém byl přeložkou vyřešen.
Realizace silničního obchvatu si vyžádala řadu
dalších přeložek sítí technické infrastruktury jako
např. kabelová silová a sdělovací vedení, včetně pře-
ložky nadzemního vedení 22 kW nebo metalických
i optických sdělovacích podzemních vedení. Z řady
dalších přeložek trubních vedení stojí za zmínku pře-
ložka zatrubněného Rychnovského potoka, který se
nacházel pod celou ulicí Chebskou. Původní zatrub-
nění potoka bylo provedeno z monolitických betono-
vých trub litých do otevřeného výkopu. Průzkumem
byl zjištěn jejich nevyhovující stav, tudíž v prostoru
okružní křižovatky došlo k přeložení potoka do sklo-
laminátových trub DN 1000 SN10 000. Trasa přelož-
ky je vedena mimo okružní křižovatku.
Hlavním silničním objektem je přeložka silnice
II/210 (Západní obchvat Sokolov, Svatava). Ta by-
la navržena a provedena v kategorii S9,5/50 se šíř-
kou zpevnění 8,5 m a 2 x 0,5 m. Minimální směrový
poloměr je 150 m a maximální stoupání komunika-
ce je 3,5 %. Skladba vozovky je navržena na třídu
dopravního zatížení III a návrhovou úroveň porušení
D0. Základní příčný sklon je střechovitý 2,5 % v ob-
loucích jednostranný až 5 %.
Dalšími silničními objekty jsou sjezd na silni-
ci III/21029 (ul. Citická), který slouží jako dočasné
ukončení 1. části obchvatu (předpokládaná realizace
druhé části 2015-2018) a okružní křižovatka Cheb-
ská ul. Realizace křižovatky proběhla na žádost měs-
ta Sokolov za zachování provozu na všech dotčených
větvích křižovatky, zadání stavby uvažovalo s něko-
likaměsíční uzávěrou větve směrem k R6 a objízdnou
trasou přes hustě obydlené části města. I při realizaci
okružní křižovatky bylo myšleno na plánovanou cy-
klostezku Slavkovský les a byly připraveny přejez-
dy pro cyklisty v místě jejího křížení se silnicí II/210
VODOHOSPODÁŘSKÉ STAVBY spol. s r. o.
Křižíkova 2393, 415 01 Teplice
tel.: 417 941 111, fax: 417 533 255
e-mail:
,
a s ulicí Chebskou. Tak nebude zapotřebí zasahovat
do nových povrchů a stavbou omezovat projíždějící
řidiče.
Dokončení námi realizované stavby bylo pláno-
váno na září 2015, stavba byla v plánovaném termínu
řádně dokončena a předána investorovi. Zprovoznění
přeložky silnice II/210 v úseku Chebská ulice – Citic-
ká ulice (1. část) je plánováno na 7.10.2015.
1...,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18 20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,...96
Powered by FlippingBook