Stavební a investorské noviny - 9/2015 - page 15

15
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
ŽPSV a.s.
Třebízského 207
687 24 Uherský Ostroh
tel.: 572 419 311, fax: 572 419 308
vinuli celou řadu prefabrikátů různých výšek pro
nové moderní řešení nástupišť, včetně dokončo-
vacích prvků schodišť, protihlukových úprav, za-
vedli jsme do výroby oboustranně zvukopohltivou
protihlukovou stěnu, nabídli jsme našim obchod-
ním partnerům nové řešení zádlažbových panelů
URTŘ a přinesli jsme i nové řešení útlumu hluku
v kolejišti aplikací kolejových absorbérů. Zkušeb-
ní úsek v Rudolticích přinesl velmi pozitivní vý-
sledky měření a v současné době očekáváme apli-
kaci těchto řešení nejen u klasických železničních
tratí, ale i v městské kolejové dopravě.
V současné době stavební trh začíná rych-
le růst. Jak se Vám daří reagovat na tento
trend?
Už když jsme zachytili první informace o bu-
doucím vývoji trhu, což bylo v závěru loňského
roku, ihned jsme na to reagovali navýšením na-
šich výrobních kapacit. Bylo to investičně hodně
náročné, protože avizované požadavky byly sku-
tečně mimořádné a naše stávající kapacity jim ne-
byly schopny vyhovět. Museli jsme provést revita-
lizaci stávajících výrobních linek ve velmi krátké
době, znovu vybudovat linku v závodě Nové Hra-
dy, pořídit obrovské množství forem, abychom
navýšili kapacitu u odlévaných výrobků, a nakou-
pit velké množství strojů a zařízení pro další mani-
pulaci s výrobky. Samozřejmě paralelně jsme při-
jali mnoho dalších zaměstnanců a vytvořili jsme
pro ně odpovídající zázemí. Takto jsme se dosta-
li až ke stávajícímu stavu 840 pracovníků. Dále
jsme zcela přeorganizovali režim výroby na všech
závodech. Na mnohých z nich jsme byli nuce-
ni zavést nepřetržitou výrobu. Výsledkem těchto
opatření je, že se nám prozatím daří uspokojovat
veškeré požadavky našich obchodních partnerů.
Na jakých významných stavbách jsou Vaše
výrobky uplatňovány v současné době?
Nyní je to velmi dlouhá řada staveb. Pražce
jsou dodávány jednak pro koridorové stavby, tra-
ťové úseky s propadem rychlosti, revitalizace tratí,
například Brno – Kuřim, Benešov nad Ploučnicí –
Rumburk, Běchovice – Úvaly, Golčův Jeníkov –
Kutná Hora, Most - Chomutov atd. Pokud se tý-
ká ostatních staveb, tak mezi největší, na kterých
se podílíme našimi dodávkami skeletových halo-
vých systémů, patří Philip Moris Kutná Hora, Mo-
belix Plzeň, Izolit Bravo Jablonné či Demos Hra-
dec Králové. Naše prefabrikované systémy jsou
i součástí nyní budovaného administrativního cen-
tra Enterprise v Praze na Pankráci, kde se jedná
o kombinaci skeletové konstrukce prefa – mono-
lit. Naše prefabrikáty nechybí ani při rekonstrukci
D1. Dodávali jsme zde například svodidla, most-
ní nosníky, či protihlukové stěny. Nový výrobek
- mobilní protihlukovou stěnu – jsme instalovali
v ulici 5. května v Praze. U mostních nosníků bych
ještě rád zmínil naše dodávky pro výstavbu mos-
tů Bečov, Praha přes Botič a Přerov přes Moravu.
Hovořil jste o strmém růstu Vaší výroby
v letošním roce. Jaký vývoj očekáváte v roce
příštím?
Samozřejmě lze jen těžko predikovat. Z čeho
můžeme usuzovat, to je sledování našeho prostře-
dí. V rámci budování dopravní infrastruktury bude
využíván program OPD II. V rámci OPD II očeká-
váme, že u investic v oblasti železnic bude rozplá-
nováno něco mezi 16 – 18 mld. Kč na rok 2016.
Předpoklad ostatního trhu vychází z marketingo-
vého průzkumu očekávané výstavby. Když ob-
jektivně vyhodnotíme tyto podmínky, tak očeká-
váme významný propad, a to až na třetinu letošní
úrovně, v oblasti železničních staveb. Zbylé akti-
vity by měly tvořit něco přes 50% letošního roku.
Na tuto situaci opět budeme reagovat úpravou po-
čtu pracovníků a změnou režimu ve výrobních zá-
vodech. S těmito podmínkami se musíme smířit
a v těchto podmínkách musíme dále dokázat vést
firmu k prosperitě. Nechceme polevit v inovacích
a nových výrobcích. To považujeme za správnou
cestu, kterou nechceme opustit. Částečně bychom
chtěli rozšířit i sortiment nabízené produkce a na-
bídnout ještě širší servis našim zákazníkům.
Jaký vývoj by byl z Vašeho pohledu pro bu-
doucnost stavebnictví optimální?
My bychom si přáli, aby v našem oboru do-
šlo k určité stabilizaci. Tím mám na mysli jasnou
dlouhodobou strategii, která by byla respektová-
na napříč politickými reprezentacemi. Příprava
nových území určených pro výstavbu dopravních
staveb by měla probíhat v dostatečném předstihu.
Přál bych si také, aby u veřejných zakázek nevy-
hrávali jen ti, co nabídnou nejnižší cenu, aniž by
disponovali dostatečnými zkušenostmi, zázemím
a záručním servisem. Byl bych i upřímně rád, po-
kud by byly podporovány firmy dlouhodobě etab-
lované na českém trhu zaměstnávající domácí pra-
covní sílu. Je také objektivně vysledováno, že
stavebnictví se pohybuje v určitých sinusoidách.
Potěšilo by mě však, pokud by výkyvy byly co
nejmenší. Co se týká našeho nosného oboru, což
jsou výrobky pro oblast železniční sítě, tak bych si
přál, aby v ČR dostala jasný obrys oblast budování
vysokorychlostních tratí. Vidíme v tom význam-
nou šanci propojení ČR se zbytkem světa a samo-
zřejmě bychom v budoucnu chtěli na jejich vý-
stavbě výrazně participovat.
Děkujeme za rozhovor a srdečné přijetí
Ivo Románek
1...,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,...96
Powered by FlippingBook