Stavební a investorské noviny - 9/2015 - page 10

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
10
MODERNIZACE ÚSEKU ŽELEZNIČNÍHO KORIDORU VESELÍ NAD LUŽNICÍ – SOBĚSLAV
DÁLE ZVÝŠÍ KVALITU CESTOVÁNÍ
Úroveň dopravní infrastruktury významnou měrou ovlivňuje
veškeré oblasti života společnosti, ať již se jedná o veřejnou sféru,
podnikání či každodenní potřeby občanů. Bez jejího rozvoje není
myslitelná další prosperita regionů. Stagnuje turistický ruch,
služby, podnikání i samotný chod obcí.
Velmi dobře si byli tohoto faktu vědomi představitelé EU, když
již dříve přijali směrnice o propojení národních železničních
sítí a interoperabilitě transevropského vysokorychlostního
a konvenčního železničního systému. Tyto podmínkymusí splňovat
i vybraná železniční síť na území ČR, což je nařízeno vyhláškou
č. 352/2004 Sb. o provozní a technické propojenosti evropského
železničního systému.
říká v rozhovoru pro Stavební a investorské noviny Ing. Radek Filip,
hlavní stavbyvedoucí závodu Železniční stavby, EUROVIA CS, a.s.
Veselí nad Lužnicí – Soběslav. O bližší
informace k samotnému úseku i průbě-
hu prací jsme požádali Ing. Radka Fi-
lipa, hlavního stavbyvedoucího závodu
Železniční stavby, EUROVIA CS, a.s.
Ten v úvodu upřesňuje:
„Úsek Veselí nad Lužnicí (mimo)
– Soběslav (včetně) je součástí IV. že-
lezničního koridoru, hlavního dálko-
vého železničního tahu mezi Děčínem
a Horním Dvořištěm, kdy kromě ná-
rodní trasy slouží pro tranzitní spojení
Berlína a Drážďan s Lincem.“
V jakém stavu se nacházel tento
úsek před započetím modernizace?
Úsek Veselí nad Lužnicí – Sobě-
slav byl před započetím modernizace
jednokolejný, elektrifikovaný, s maxi-
mální traťovou rychlostí 100 km/h, se
zabezpečením reléovým automatickým
hradlem.
Kdy byla modernizace zahájena?
Stavbu jsme zahájili po předání sta-
veniště investorem, Správou železniční
dopravní cesty, státní organizací, dne
11. března 2014.
Co bylo hlavním cílem a před-
mětem modernizace?
Nyní po námi dokončené moder-
nizaci trať dovoluje na zdvoukolejně-
ném úseku navýšení traťové rychlosti
až na 160 km/h na dostatečně dlouhých
úsecích, dále pak dosažení traťové tří-
dy zatížení D4 UIC pro úroveň traťo-
vé rychlosti 120 km/h a rovněž zavede-
Společností, která má s výstavbou
dopravních staveb mnohaleté zkuše-
nosti, je EUROVIA CS a. s. Ta v uply-
nulém období úspěšně dokončila a pře-
dala do užívání další modernizovaný
úsek železničního koridoru v úseku
1,2,3,4,5,6,7,8,9 11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,...96
Powered by FlippingBook