Stavební a investorské noviny - 9/2015 - page 11

11
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
EUROVIA CS, a. s.
Oblast Železniční stavby a mosty
závod Železniční stavby
Brožíkova 564, 530 09 Pardubice
tel: +420 466 046 662
fax: +420 466 046 620
email: eurovia-zeleznicnistavby
@eurovia.cz
ní prostorové průchodnosti pro ložnou
míru UIC GC, což při vybavení tra-
tí odpovídajícím technologickým za-
řízením, elektronickým automatickým
blokem, umožňuje zajištění požadova-
né propustnosti trati. Železniční stani-
ce Soběslav je vybavena novými ná-
stupišti s bezbariérovým přístupem pro
možnost cestování osob se sníženou
pohyblivostí.
Na jaké stavební objekty je stav-
ba rozdělena a které z nich byly sta-
vebně nejnáročnější?
Stavba je rozdělena na železnič-
ní zabezpečovací zařízení, železniční
sdělovací zařízení, silnoproudou tech-
nologii včetně DŘT, ostatní techno-
logická zařízení – výtahy, inženýrské
objekty (železniční spodek a svršek,
nástupiště, železniční přejezd, mosty
a propustky, ostatní inženýrské objek-
ty, potrubní vedení, pozemní komuni-
kace, kabelovod a protihlukové objek-
ty), pozemní stavební objekty včetně
jejich technického vybavení a trakč-
ní a energetická zařízení, kam se řadí
trakční vedení, ohřev výměn, rozvody
nízkého a vysokého napětí a ukolej-
nění kovových konstrukcí. Prováza-
né činnosti jsou obsahem všeobecné-
ho objektu. Náročné bylo provedení
všech objektů, zejména co se týče kva-
litního a v čase odpovídajícího prove-
dení, kdy každá část stavby má svoje
příslušná specifika a je nutné je pro-
vést bez jakýchkoliv závad.
Prošly modernizací i některé ze
železničních stanic v trase?
V rámci stavby byla modernizo-
vána železniční stanice Soběslav, kde
byly položeny nové koleje, bylo vy-
budováno ostrovní nástupiště spo-
lu s podchodem i s výtahy pro mož-
nost bezbariérového přístupu a zřízeno
vnější nástupiště u výpravní budovy.
Vlečková kolej je nově zaústěna do sta-
niční manipulační koleje úvratí. Pro za-
bezpečení provozu byla vybudována
nová technologická budova, kam byla
přesunuta dopravní kancelář. Městská
zástavba je před hlukem chráněna pro-
tihlukovou stěnou.
Jak byl projekt financován?
Projekt byl v rámci Operačního pro-
gramu Doprava schválen ke spolufinan-
cování Evropskou unií z Fondu sou-
držnosti. Národní financování zajišťuje
Státní fond dopravní infrastruktury.
Jak se podařilo vaší společnosti
splnit investorem stanovené termíny?
Jsem rád, že mohu říci, že všech-
ny dílčí termíny i termín pro dokončení
stavební části všech provozních soubo-
rů a stavebních objektů byly ze strany
zhotovitele stavby dodrženy.
V čem je dle vašeho názoru
největší přínos díla pro veřej-
nost?
Provedená modernizace občanům
jednoznačně přinese vyšší kvalitu
cestování. Zvětšením propustnosti
trati dochází k předpokladu provozu
spojů bez zpoždění. Dále pak zříze-
ním bezstykové koleje se jízda stává
klidnější, méně hlučnou, plynulejší,
tedy pohodlnější. Vybavení želez-
niční stanice Soběslav a zastávky Ří-
pec-Dráchov představuje více kom-
fortní přístup k vlaku, který se tak
stává příjemnou součástí každoden-
ního života.
Děkujeme za rozhovor
Ivo Románek
1...,2,3,4,5,6,7,8,9,10 12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,...96
Powered by FlippingBook