Stavební a investorské noviny - 9 / 2019 - page 24

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
24
Výztužné mříže ADFORS GlasGrid
®
jsou jedním z produktů
společnosti Saint-Gobain ADFORS vyráběných a dále
zdokonalovaných od roku 1984 pro použití v asfaltových
vrstvách komunikací, nebo při aplikacích na cementobetonové
plochy následně překryté asfaltovým krytem. Jsou vyrobeny
ze skleněných vláken chráněných speciálně navrženým
elastomerovým polymerem pro excelentní ochranu vlákna a
zvýšenou adhezi k asfaltovým směsím pro finální spojení vrstev.
ULOŽENÍ SKLOVLÁKNITÉ MŘÍŽE
přímo na podkladní vrstvu
Obr. 1 – ADFORS GlasGrid CompoGrid.
Obr. 2 – Průnik trhliny vozovkou.
funguje také jako vodotěsná zá-
brana. K zajištění těchto funkcí je
důležitá soudržnost asfaltových
vrstev a výztuže. Struktura vyztu-
žené konstrukce byla navržena tak,
aby došlo k prodloužení životnos-
ti asfaltové vozovky, zejména od-
dálením prostupu únavových re-
flexních trhlin, jak je znázorněno
na
obr. 3
.
Vozovka je navržena tak, že
je CompoGrid umístěn přímo
na podkladní vrstvě z drceného
kameniva, aby zabránil pronikání
vody a trhlin přímo z nespojených
vrstev. Mříže s pevností 100 kN/m
jsou celosvětově využívány k vy-
ztužení dálnic.
Více než 30leté zkušenosti a pra-
xe z úspěšných instalací po celém
světě potvrzují účinnost geomří-
ží ADFORS GlasGrid zajišťující
zpomalení průniku trhlin až 3ná-
sobně, snížení prohlubně vyje-
tých kolejí o 25% a více jak 50%
úsporu v budoucích investicích
(údržba, modernizace a nákla-
dy na užívání) po dobu životnos-
ti vozovky.
Tento článek se zabývá empi-
rickým měřením odolnosti vůči
trhlinám asfaltové vozovky vyztu-
žené sklovláknitou mříží a ově-
řením vhodnosti uložení výztu-
že zkouškou spojení vrstev. Jako
výztuž byla použitá sklovláknitá
mříž ADFORS GlasGrid
®
potaže-
ná speciálním elastomerovým po-
lymerem (pevnost 100 x 100 kN/m
s otevřeností ok 25mm) spojená
s těžkou geotextilií (>100 g/m
2
),
dále jen CompoGrid
(obr. 1)
. Je
známo, že CompoGrid zlepšuje
mechanické vlastnosti asfaltobe-
tonových vrstev a zpomaluje šíře-
ní trhlin
(obr. 2)
. Tento materiál
Bez ADFORS GlasGrid.
Napětí přechází volně trhlinou k povrchu.
S ADFORS GlasGrid.
Napětí je přenášeno horizontálně a rozptýleno,
minimalizace trhlin.
Na začátek roku 2020 pro vás připravujeme odborný seminář
se zaměřením na problematiku poruch konstrukcí vozovky
a optimální řešení oprav silnic.
Seminář bude zařazen mezi vzdělávací programy v rámci Celoživotního vzdělávání ČKAIT.
Pro více informací nás kontaktuje na
SAINT-GOBAIN ADFORS CZ s.r.o. | Sokolovská 106 | 570 01 Litomyšl | tel: 461 651 110
1...,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23 25,26,27,28,29,30,31,32,33,34,...80
Powered by FlippingBook