STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          21
        
        
          nosti. Stejně tak klempířské kon-
        
        
          strukce a plechová střešní krytina
        
        
          již neplnila svou funkci. Vnitřní
        
        
          prostory VB byly vzhledem k vytí-
        
        
          ženosti stanice opotřebované a ne-
        
        
          vyhovovaly dnešním standardům.
        
        
          Zdravotní instalace a elektroinsta-
        
        
          lace byly taktéž v nevyhovujícím
        
        
          stavu vlivem zastarání či nedosta-
        
        
          tečné údržby.
        
        
          
            Dispoziční úpravy
          
        
        
          
            vstupu do výpravní budovy
          
        
        
          Hlavní změny se odehrály přede-
        
        
          vším v přízemí výpravní budo-
        
        
          vy. V souladu se zadáním investo-
        
        
          ra došlo jak ke zvýšení komfortu
        
        
          cestujících, tak ke zlepšení pro-
        
        
          vozu v rámci zázemí haly urče-
        
        
          ného zaměstnancům. V levé části
        
        
          VB bylo rekonstruováno sociál-
        
        
          ní zázemí, jehož úprava spočíva-
        
        
          la ve vytvoření filtru tak, aby uži-
        
        
          vatelé toalet nevstupovali rovnou
        
        
          do výpravní haly. Ve výpravní ha-
        
        
          le došlo především ke změně části
        
        
          naproti hlavnímu vstupu, ve které
        
        
          jsou soustředěny pokladny, záze-
        
        
          mí zaměstnanců a dopravců. Stře-
        
        
          dem tohoto prostoru vede centrální
        
        
          chodba, na kterou byly navěše-
        
        
          ny směrem k cestujícím poklad-
        
        
          ny a směrem ke kolejím zázemí
        
        
          zaměstnanců. Směrem k terminá-
        
        
          lu pak byly ve výpravní hale vy-
        
        
          tvořeny pronajímatelné jednotky,
        
        
          které zvýší atraktivitu nádraží pro
        
        
          cestující. Jednotky jsou uzavíratel-
        
        
          né a je možné je různě propojovat
        
        
          v závislosti na potřebách pronají-
        
        
          matele i provozovatele budovy.
        
        
          Jednotka mezi hlavními vstupy je
        
        
          navíc unikátně vybavena schodi-
        
        
          štěm vedoucím do nově vybudo-
        
        
          vaného patra, které je situováno
        
        
          ve výpravní hale, ale s výhledem
        
        
          na přednádražní prostor.
        
        
          Změny se týkaly také interiéru
        
        
          výpravní haly, který byl výrazně
        
        
          zmodernizován (nové pronajíma-
        
        
          telné jednotky, pokladny, podla-
        
        
          hy, vybavení interiéru soudobými
        
        
          prvky orientačního a informačního
        
        
          systému). Rekonstruováno bylo ta-
        
        
          ké osvětlení, elektro i zabezpečení.
        
        
          Díky rekonstrukci jednoznačně
        
        
          došlo ke zlepšení stavu v rámci na-
        
        
          SAGASTA s. r. o.
        
        
          Novodvorská 1010/14
        
        
          142 00 Praha 4
        
        
          tel.: +420 261 344 100
        
        
          e-mail:
        
        
        
        
          Zhotovitel projektu:
        
        
          SAGASTA s. r. o.
        
        
          Hlavní inženýr projektu Ing. Luboš Hubal
        
        
          Architektonický návrh: ATELIER 8000 spol. s r. o.
        
        
          Ing. arch. Stanislava Blažková
        
        
          Investor:
        
        
          Správa železniční dopravní cesty, s. o.
        
        
          (SŽDC)
        
        
          bízených služeb, ale také ke zvý-
        
        
          šení kvality cestování. Do výprav-
        
        
          ní budovy jsou nově instalovány
        
        
          vzduchotechnika a klimatizace,
        
        
          které zajistí stálý teplotní kom-
        
        
          fort v budově jak pro zaměstnance,
        
        
          tak i pro cestující. Budeme si přát,
        
        
          ať rekonstruovaná budova zdárně
        
        
          slouží cestujícím i svému majite-
        
        
          li (SŽDC) a ať se v dohledné době
        
        
          dočkáme dalších podobných pří-
        
        
          kladů proměn původních budov,
        
        
          tak aby vyhovovaly požadavkům
        
        
          21. století.