Stavební a investorské noviny - 9 / 2020 - page 5

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
5
zřízení zásypu kleneb z drenážní-
ho betonu za současného ukládá-
ní prvků patní drenáže a svodů od-
vodnění, odstranění podskružení
konstrukce, zřízení podkladního
betonu roznášecí železobetonové
desky, zřízení roznášecí železobe-
tonové desky včetně osazení prvků
odvodnění, říms, izolace, vyzdění
cihelného zábradlí či montáž oce-
lového zábradlí.
Práce na mostních objektech
byly dokončeny v listopadu 2019
a od té doby, až do 1. 6. 2020, kdy
byl na Negrelliho viaduktu zahá-
jen zkušební provoz, se prováděly
práce na železničním spodku, že-
lezničním svršku, trakčním vedení
a zabezpečovacím zařízení.
V současné době, kdy je
na Negrelliho viaduktu plný pro-
voz, se provádějí práce na obno-
vě komunikací využívaných stav-
bou, práce na odvodnění viaduktu,
sanace spodních kamenných a ci-
helných částí mostu a je budováno
nové zastřešení nástupiště Autobu-
sového nádraží Florenc.
Plánovaný termín dokonče-
ní veškerých stavebních prací je
30. 11. 2020.
Rekonstrukce Negrelliho via-
duktu je výjimečnou stavbou, kte-
rá se svým rozsahem, lokalitou
a stářím konstrukcí vymyká všem
dnes prováděným rekonstruk-
cím. Postup rekonstrukce vyža-
doval velmi časté zásahy do sou-
časné projektové dokumentace.
Specifické pro tuto stavbu bylo
například to, že přístup na stav-
bu byl umožněn pouze na začátku
a na konci stavby.
Autor:
Bořivoj Leszko, STRABAG Rail a.s.
+420 725 503 561
Pohled na dokončené práce na viaduktu ve směru na Masarykovo nádraží
Práce na podbíjení železničního svršku
tel.: +420 475 300 111
1,2,3,4 6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,...68
Powered by FlippingBook