Stavební a investorské noviny - 9 / 2017 - page 8

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
8
Práce začaly v srpnu 2016
Jelikož většina prvků železnič-
ní tratě byla na hranici fyzické
a morální životnosti nebo i za ní
a sjízdnost železniční tratě se da-
řilo udržovat jen za cenu vysokých
nákladů, zahrnovala stavba kom-
pletní rekonstrukci kolejiště, že-
lezničního svršku i spodku a dvou
vnějších nástupišť v mezilehlé za-
stávce Horky. Dále pak rekonstruk-
ci umělých staveb (1 železniční
most a 10 železničních, převážně
trubních, propustků) a moderniza-
ci zabezpečovacího, sdělovacího
a silnoproudého zařízení, čímž do-
šlo ke zvýšení bezpečnosti a ply-
nulosti dopravy. Celý úsek je vy-
baven novým trakčním vedením.
Pro umožnění funkce nových tech-
nologických zařízení byly zříze-
ny mnohakilometrové silnoprou-
dé i slaboproudé kabelové trasy,
rovněž pro kompletní a komplexní
rekonstrukci zařízení zabezpečo-
vací techniky. Bylo modernizová-
no i všech 6 železničních přejezdů
tak, aby byly sjízdné i pro autobu-
sovou dopravu.
V současné době již probíhá
dokončování stavby a její komple-
tace v oblasti dokumentace skuteč-
ného provedení, doložení provede-
ných parametrů, hlukové měření,
závěrečné posouzení bezpečnos-
ti a porovnání se směrnicemi EU,
broušení kolejnic v průběhu zku-
šebního provozu.
Technické údaje:
Délka rekonstruovaného
úseku .............................. 8,557km
Rekonstrukce
železničních mostů..................1ks
Rekonstrukce
železničních propustků..........10ks
Letos na podzim skončí projekt Zvýšení traťové rychlosti v úseku Golčův Jeníkov
– Čáslav. Stavebně byl již dokončen, a tak byl naplněn cíl projektu, a to uvést
trať zařazenou do Evropského železničního systému TEN-T do normového stavu,
prvky železniční tratě byly optimalizovány na požadovanou úroveň a byla zajištěna
především spolehlivost provozu. Současně došlo ke zvýšení rychlosti na
100 – 130 km/hod pro běžné vlaky a na 120 – 140 km/hod pro naklápěcí soupravy.
Zlepšila se rovněž prostorová průchodnost na UIC GC, s traťovou třídou zatížení D4.
ZVÝŠENÍ TRAŤOVÉ RYCHLOSTI
v úseku Golčův Jeníkov – Čáslav
1,2,3,4,5,6,7 9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,...92
Powered by FlippingBook