 
          STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          41
        
        
          prostředek, který tuto následně od-
        
        
          váží na skládku. Nevzniká tak žád-
        
        
          né další znečištění okolních ploch
        
        
          (nepřípustné dle TP 116 Minister-
        
        
          stva dopravy ČR – o použití ovoce,
        
        
          trávy a zemin ze silničních pozem-
        
        
          ků), jako tomu může být u jiných
        
        
          technologií. Na závěsu za strojem
        
        
          je umístěn hydraulický zameta-
        
        
          cí kartáč, který z vozovky odstra-
        
        
          ní případné drobné nečistoty. Den-
        
        
          ní výkon krajnicové frézy může
        
        
          dosahovat až 6000 běžných me-
        
        
          trů, což už při minimální pracov-
        
        
          ní šířce 800mm činí úctyhodných
        
        
          4800 m
        
        
          2
        
        
          .
        
        
          Dalším strojem pro údrž-
        
        
          bu odvodnění pozemních ko-
        
        
          munikací, kterým disponujete,
        
        
          je příkopové rýpadlo Mulag HS
        
        
          2400. Mohl byste blíže specifi-
        
        
          kovat tento stroj?
        
        
          Rýpadlo je nasazováno při str-
        
        
          hávání nezpevněných krajnic, pro-
        
        
          filaci stávajících a hloubení no-
        
        
          vých příkopů. Optimální profilace
        
        
          příkopů a krajnic je dosaženo při-
        
        
          způsobením pracovní lžíce poža-
        
        
          dovaného profilu, jejím následným
        
        
          tažením a seřezáním přebyteč-
        
        
          ných nánosů. Kabina obsluhy se
        
        
          při práci vysouvá pomocí telesko-
        
        
          pu přímo nad příkop nebo krajnici.
        
        
          Z tohoto místa je úkon stroje kon-
        
        
          trolován nejlépe. Díky konstrukci
        
        
          rýpadla je možné vyhýbání se pře-
        
        
          kážkám jako jsou stromy doprav-
        
        
          ní značení nebo ploty. Krajnicová
        
        
          lžíce s minimální výškou umožňu-
        
        
          je seřezávat krajnice i pod silniční-
        
        
          mi svodidly.
        
        
          
            Rýpadlo MULAG HS 2400
          
        
        
          nepoužívá žádné rotační nástroje,
        
        
          jen řezné plochy profilových lžic
        
        
          z vysoce kvalitní oceli. Vytěže-
        
        
          ná zemina je odkládána na vlastní
        
        
          korbu rýpadla, která je vysypávána
        
        
          v pravidelných intervalech na kor-
        
        
          bu přístavného nákladního vozidla
        
        
          a dále transportována na skládku.
        
        
          Odvoz vytěžené zeminy tak mů-
        
        
          že probíhat permanentně bez čeka-
        
        
          cích přestávek. Denní výkon pří-
        
        
          kopového rýpadla Mulag HS 2400
        
        
          je až 1300 bm profilovaného pří-
        
        
          kopu za den a až 1500 m
        
        
          2
        
        
          seřezané
        
        
          nezpevněné krajnice za den.
        
        
          Jaké realizace jste s těmito
        
        
          stroji již provedli a jaké vás če-
        
        
          kají v nejbližší době?
        
        
          Realizovaných zakázek je
        
        
          v dnešní době opravdu mnoho.
        
        
          Dovolil bych si proto uvést pouze
        
        
          ty zásadní, které jsme prováděli ja-
        
        
          ko generální dodavatel přímo pro
        
        
          investory. Jedná se zejména o:
        
        
          
        
        
          Úpravu a zřízení krajnic v MSK
        
        
          – 2015.
        
        
          
        
        
          Odvodnění silničního tělesa
        
        
          v MSK – 2015.
        
        
          
        
        
          Odvodnění silničního tělesa
        
        
          v MSK 2016-2018.
        
        
          
        
        
          Hloubení silničních příkopů
        
        
          na silnici I. třídy ve Zlínském
        
        
          kraji – 2017.
        
        
          
        
        
          Hloubení silničních příkopů
        
        
          na vybraných silnicích I. třídy
        
        
          ve Zlínském kraji – 2018.
        
        
          
            Děkujeme za rozhovor
          
        
        
          
            Ing. Jiří Zahradnický
          
        
        
          FREKOMOS spol. s r. o.
        
        
          Železničního vojska 1381
        
        
          757 01 Valašské Meziříčí
        
        
          tel.: +420 571 616 755
        
        
          e-mail: