Stavební a investorské noviny - 9 / 2018 - page 40

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
40
„Technologie naší společnos-
ti přispívají ke snižování objemů
odpadů a omezení čerpání přírod-
ních neobnovitelných zdrojů. Na-
šim zákazníkům chceme posky-
tovat služby, u nichž garantujeme
kvalitu, nabídnout jim přiměře-
nou cenu a práci provést v po-
žadovaném termínu. Rád bych
zdůraznil, že naše stavby a tech-
nologie jsou bezpečné i pro okol-
ní prostředí, ve kterém zanechá-
vají jen minimální ekologickou
stopu,“ říká v úvodu našeho
rozhovoru jednatel společnosti
Ing. Dušan Cimala.
Kdy byla založena vaše spo-
lečnost a jaká je její hlavní čin-
nost?
Společnost FREKOMOS s. r. o.
byla založena v roce 1994 ve Va-
lašském Meziříčí. Od roku 2012
má svou dceřinou společnost FRE-
KOMOS SK, s. r. o. na území Slo-
venské republiky. Činnost naší fir-
my je postavena na pilířích pěti
stavebních technologií:
Frézování asfaltového a cemen-
tobetonového krytu vozovek.
Recyklace asfaltových vrs-
tev vozovek za horka na místě
REMIX dle TP 209 MDČR.
Recyklace podkladních vrstev
vozovek za studena na místě
dle TP 208 MDČR.
Úprava zemin hydraulickými
pojivy.
Údržba odvodnění pozemních
komunikací.
V jakých lokalitách působíte
a na které se zaměřujete nej-
více?
Vzhledem k lokaci sídla naší
společnosti naše aktivity vykoná-
váme a rozvíjíme prioritně v Mo-
ravskoslezském, Zlínském a Olo-
mouckém kraji. Obecně se však
pohybujeme po celé České a Slo-
venské republice, ale zároveň
i v zemích EU.
Mohl byste nám představit
aktuální novinky ve vašem pro-
duktovém portfoliu?
Mezi naše novinky patří napří-
klad
spárový remixer RX 600
,
který je schopen technologií recy-
klace za horka na místě opravit ote-
vřené pracovní spáry, které jsou
častým jevem na našich silnicích.
Tímto typem opravy jsme schopni
sanovat poruchy, které již nelze re-
alizovat běžnou zálivkou. Opravou
touto technologií vzniká dokonalé
bezespárové spojení obou soused-
ních pásů obrusné vrstvy vozovky
bez potřeby aplikace spojovacího
postřiku nebo pružné zálivky. Za-
mezíme tak průniku vody a nečistot
do spodních vrstev vozovky a ná-
slednému vzniku rozsáhlých po-
ruch. Při samotné recyklaci je vy-
užito 100% původního materiálu
vozovky a nevzniká žádný odpad.
Další novinkou v našem portfo-
liu jsou
krajnicové frézy Dücker
BF 800, SBF 900
. Frézy jsou na-
sazovány při strhávání nezpevně-
né krajnice. Jsou efektivnější alter-
nativou ke strojům, které se běžně
používají pro tyto práce.
Pro jaké účely se používa-
jí krajnicové frézy Dücker a ja-
ké jsou jejich hlavní přednosti?
Krajnicové frézy Dücker
se
používají k odstranění nánosu
na nezpevněné krajnici, za účelem
plynulého odtoku srážkové vody
z povrchu vozovky. Díky paramet-
rům a efektivnosti krajnicové frézy
není třeba při prováděných pracích
větších dopravních omezení. Prá-
ce je možno realizovat na všech
typech komunikací, v členité
městské zástavbě i pod silniční-
mi svodidly. Šířka záběru frézy
je 800mm, přičemž tento záběr je
možné pomocí šnekového podava-
če rozšířit o dalších 1500mm. Cel-
kový pracovní záběr tedy může být
až 2300mm.
Vrstva nánosu na krajnici je
seřezávána pomocí rotačního za-
řízení. Tloušťka nánosu je prak-
ticky neomezená, má vliv pouze
na pracovní rychlost stroje. Vytě-
žená zemina je pomocí pásového
dopravníku nakládána na dopravní
Místních oprav silnic prvních
i nižších tříd si letos řidiči
užívají do sytosti. Nicméně jsou
tyto nezbytně nutné pro vyšší
bezpečnost provozu na našich
komunikacích. Naštěstí rozvoj
technologií nezaspal ani
v tomto odvětví, a proto jsme
požádali o rozhovor jednatele
společnosti FREKOMOS s. r. o.,
Ing. Dušana Cimalu, který
nás seznámil s novými stroji
a technologiemi, které zvyšují
produktivitu, efektivitu a jsou
zároveň šetrné k životnímu
prostředí.
Krajnicová fréza Dücker a příkopové rýpadlo Mulag usnadní a urychlí
SANACI NEZPEVNĚNÝCH KRAJNIC
1...,30,31,32,33,34,35,36,37,38,39 41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,...88
Powered by FlippingBook