 
          STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          40
        
        
          „Technologie naší společnos-
        
        
          ti přispívají ke snižování objemů
        
        
          odpadů a omezení čerpání přírod-
        
        
          ních neobnovitelných zdrojů. Na-
        
        
          šim zákazníkům chceme posky-
        
        
          tovat služby, u nichž garantujeme
        
        
          kvalitu, nabídnout jim přiměře-
        
        
          nou cenu a práci provést v po-
        
        
          žadovaném termínu. Rád bych
        
        
          zdůraznil, že naše stavby a tech-
        
        
          nologie jsou bezpečné i pro okol-
        
        
          ní prostředí, ve kterém zanechá-
        
        
          vají jen minimální ekologickou
        
        
          stopu,“ říká v úvodu našeho
        
        
          rozhovoru jednatel společnosti
        
        
          Ing. Dušan Cimala.
        
        
          Kdy byla založena vaše spo-
        
        
          lečnost a jaká je její hlavní čin-
        
        
          nost?
        
        
          Společnost FREKOMOS s. r. o.
        
        
          byla založena v roce 1994 ve Va-
        
        
          lašském Meziříčí. Od roku 2012
        
        
          má svou dceřinou společnost FRE-
        
        
          KOMOS SK, s. r. o. na území Slo-
        
        
          venské republiky. Činnost naší fir-
        
        
          my je postavena na pilířích pěti
        
        
          stavebních technologií:
        
        
          
        
        
          Frézování asfaltového a cemen-
        
        
          tobetonového krytu vozovek.
        
        
          
        
        
          Recyklace asfaltových vrs-
        
        
          tev vozovek za horka na místě
        
        
          REMIX dle TP 209 MDČR.
        
        
          
        
        
          Recyklace podkladních vrstev
        
        
          vozovek za studena na místě
        
        
          dle TP 208 MDČR.
        
        
          
        
        
          Úprava zemin hydraulickými
        
        
          pojivy.
        
        
          
        
        
          Údržba odvodnění pozemních
        
        
          komunikací.
        
        
          V jakých lokalitách působíte
        
        
          a na které se zaměřujete nej-
        
        
          více?
        
        
          Vzhledem k lokaci sídla naší
        
        
          společnosti naše aktivity vykoná-
        
        
          váme a rozvíjíme prioritně v Mo-
        
        
          ravskoslezském, Zlínském a Olo-
        
        
          mouckém kraji. Obecně se však
        
        
          pohybujeme po celé České a Slo-
        
        
          venské republice, ale zároveň
        
        
          i v zemích EU.
        
        
          Mohl byste nám představit
        
        
          aktuální novinky ve vašem pro-
        
        
          duktovém portfoliu?
        
        
          Mezi naše novinky patří napří-
        
        
          klad
        
        
          
            spárový remixer RX 600
          
        
        
          ,
        
        
          který je schopen technologií recy-
        
        
          klace za horka na místě opravit ote-
        
        
          vřené pracovní spáry, které jsou
        
        
          častým jevem na našich silnicích.
        
        
          Tímto typem opravy jsme schopni
        
        
          sanovat poruchy, které již nelze re-
        
        
          alizovat běžnou zálivkou. Opravou
        
        
          touto technologií vzniká dokonalé
        
        
          bezespárové spojení obou soused-
        
        
          ních pásů obrusné vrstvy vozovky
        
        
          bez potřeby aplikace spojovacího
        
        
          postřiku nebo pružné zálivky. Za-
        
        
          mezíme tak průniku vody a nečistot
        
        
          do spodních vrstev vozovky a ná-
        
        
          slednému vzniku rozsáhlých po-
        
        
          ruch. Při samotné recyklaci je vy-
        
        
          užito 100% původního materiálu
        
        
          vozovky a nevzniká žádný odpad.
        
        
          Další novinkou v našem portfo-
        
        
          liu jsou
        
        
          
            krajnicové frézy Dücker
          
        
        
          
            BF 800, SBF 900
          
        
        
          . Frézy jsou na-
        
        
          sazovány při strhávání nezpevně-
        
        
          né krajnice. Jsou efektivnější alter-
        
        
          nativou ke strojům, které se běžně
        
        
          používají pro tyto práce.
        
        
          Pro jaké účely se používa-
        
        
          jí krajnicové frézy Dücker a ja-
        
        
          ké jsou jejich hlavní přednosti?
        
        
          
            Krajnicové frézy Dücker
          
        
        
          se
        
        
          používají k odstranění nánosu
        
        
          na nezpevněné krajnici, za účelem
        
        
          plynulého odtoku srážkové vody
        
        
          z povrchu vozovky. Díky paramet-
        
        
          rům a efektivnosti krajnicové frézy
        
        
          není třeba při prováděných pracích
        
        
          větších dopravních omezení. Prá-
        
        
          ce je možno realizovat na všech
        
        
          typech komunikací, v členité
        
        
          městské zástavbě i pod silniční-
        
        
          mi svodidly. Šířka záběru frézy
        
        
          je 800mm, přičemž tento záběr je
        
        
          možné pomocí šnekového podava-
        
        
          če rozšířit o dalších 1500mm. Cel-
        
        
          kový pracovní záběr tedy může být
        
        
          až 2300mm.
        
        
          Vrstva nánosu na krajnici je
        
        
          seřezávána pomocí rotačního za-
        
        
          řízení. Tloušťka nánosu je prak-
        
        
          ticky neomezená, má vliv pouze
        
        
          na pracovní rychlost stroje. Vytě-
        
        
          žená zemina je pomocí pásového
        
        
          dopravníku nakládána na dopravní
        
        
          Místních oprav silnic prvních
        
        
          i nižších tříd si letos řidiči
        
        
          užívají do sytosti. Nicméně jsou
        
        
          tyto nezbytně nutné pro vyšší
        
        
          bezpečnost provozu na našich
        
        
          komunikacích. Naštěstí rozvoj
        
        
          technologií nezaspal ani
        
        
          v tomto odvětví, a proto jsme
        
        
          požádali o rozhovor jednatele
        
        
          společnosti FREKOMOS s. r. o.,
        
        
          Ing. Dušana Cimalu, který
        
        
          nás seznámil s novými stroji
        
        
          a technologiemi, které zvyšují
        
        
          produktivitu, efektivitu a jsou
        
        
          zároveň šetrné k životnímu
        
        
          prostředí.
        
        
          Krajnicová fréza Dücker a příkopové rýpadlo Mulag usnadní a urychlí
        
        
          
            SANACI NEZPEVNĚNÝCH KRAJNIC