Stavební a investorské noviny - 9 / 2018 - page 61

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
61
SaM silnice a mosty, a.s.
Máchova 1129, Česká Lípa
tel.: 487 834 467/8, fax: 487 834 466
e-mail:
,
Skupina SAM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 11 ocenění Mostní dílo roku. Má
zavedený a certifikovaný integrovaný systém řízení dle ČSN EN ISO 9001, ČSN EN ISO 14001 a ČSN OHSAS 18001. Má certifikovány
výrobky – čerstvý beton, obalované asfaltové směsi, ocelové mostní zábradlí a zábradelní mostní svodidlo ZSSAM/H2.
Společnost SaM silnice a mosty a. s. realizovala v letech 2017-2018 několik silničních a mostních staveb – mostní estakádu a dvě silniční akce.
SOUBOR DOPRAVNÍCH STAVEB V SEMILECH
Soubor staveb obsahuje stavby „Okružní křižo-
vatka ul. Bořkovská – Nádražní“ (obr. nahoře),
„Okružní křižovatka ul. Žižkova - Brodská“ a na-
vazující stavbu „Silnice II/289 Semily – humani-
zace Bořkovské ulice“.
Obě průsečné křižovatky jsou nahrazeny malý-
mi okružními křižovatkami se čtyřmi rameny o po-
loměru 38 m a 34 m. Šířka jízdního pruhu je shodně
5,5 m. Okružní křižovatky mají částečně pojíždě-
ný středový prstenec šířky 2,0 m ze žulové dlažby.
Konstrukce vozovky se skládá z vrstvy štěrkodrti
250 mm a na ní 170 mm cementové stabilizace. Kon-
strukce vozovky je asfaltová, celkem 170 mm. Ko-
munikace pro pěší jsou z betonové zámkové dlažby,
dlážděné ostrůvky přechodů jsou ze žulové dlažby.
Při akci humanizace Bořkovské ulice (obr. dole)
byla na základě diagnostiky vozovky zesílena původní
konstrukce vozovky. Byly provedeny asfaltové vrstvy
(2 172 m
2
), chodníky z betonové dlažby (982 m
2
), cy-
klostezky (480 m
2
), zelené plochy (610 m
2
).
Zadavatel:
Liberecký kraj
PD DSP:
Silnice Žáček s. r. o.
RDS:
Highway Design, s. r. o.
Hradec Králové
RDS:
Nýdrle – projektová
kancelář, spol. s r. o. Praha
Realizace:
08/2017 – 07/2018
Zhotovitel:
SaM silnice a mosty a. s,
o. z. Turnov
I/62 DĚČÍN - VILSNICE,
SO 201 MOST MÚK ROZBĚLESY
Silnice I/62 je nejvytíženější spojnicí Děčína s Ús-
tím nad Labem, za den po ní projede přes 9 000
vozidel. Nová přeložka komunikace překonává
sedmipolovým mostním objektem v intravilánu
Děčína nově vybudovaný dopravní uzel a kruho-
vou křižovatku Rozbělesy o průměru 58m s os-
mi rameny.
- Délka mostní nosné konstrukce je 176,5m.
- Založení pilířů a opěr je na velkoprůměrových
pilotách průměru 1 180mm.
- Spodní stavba je tvořena opěrami a šesti obdél-
níkovými pilíři (obr. nahoře).
- Nosná konstrukce je podélně předepnuta, deska
tloušťky 1,15m má náběhy k podporám. Celko-
vá šířka nosné konstrukce je min. 11,0m.
- Jsou použita mostní hrncová ložiska a povrcho-
vé lamelové dilatační závěry.
- Římsy na mostě jsou monolitické, z bílého ce-
mentu.
- Deska nosné konstrukce je opatřena hydroizo-
lací z natavovaných pásů z modifikovaného as-
faltu na kotevně impregnační nátěr.
- Na obou stranách komunikace jsou osazena zá-
bradelní svodidla ZSSAM/H2. Na pravé římse
od opěry OP1 je z boku kotvená protihluková
stěna (PHS) délky 52m. Na PHS navazuje oce-
lové zábradlí kotvené také z boku římsy (obr.
dole).
- Most byl zprovozněn 9. 7. 2018
Zadavatel:
ŘSD ČR
GP:
KAP Ateliér
RDS:
Novák&Partner
Realizace:
01/2017 – 06/2018
Zhotovitel:
SaM silnice a mosty a. s.,
Česká Lípa
SaM -
silnice a mosty na Vašich cestách
I/9 ČESKÁ LÍPA – NOVÝ BOR
Stavba zahrnuje údržbu stávající silnice I/9
v úseku mezi Českou Lípou (obr. nahoře) a od-
bočkou na Chotovice (silnice III/26850), celková
délka úpravy 4136m a navazuje na ni úsek údrž-
by SO 102 úsek Chotovice (km 4,136 – 4,524).
Jsou provedeny tyto práce:
- frézování a obnova stávajícího asfaltového kry-
tu, je respektován stávající průběh nivelety, kte-
rá je v části trasy nadvýšena o 30 mm v důsled-
ku potřebného zesílení konstrukce vozovky,
- zvětšení poloměrů vybraných vypuklých výš-
kových oblouků, které si vyžádalo vybudová-
ní plné konstrukce vozovky v těchto úsecích,
- optimalizace základního příčného sklonu v pří-
mých úsecích na 2,5 %, v obloucích je zacho-
ván stávající sklon s případným vylepšením,
- doplnění a obnova svodidel s ohledem na stá-
vající sjezdy a doplnění směrových sloupků,
- v extravilánu výměna stávajících podélných pro-
pustků s betonovými čely za propustky se zko-
senými čely, ostatní podélné propustky jsou pro-
čištěny popřípadě vyměněny za nové,
- pročištění příkopů a zajištění jejich podélných
sklonů včetně zajištění odvodnění silniční pláně,
- zřízení nových nezpevněných krajnic a popří-
padě jejich potřebné rozšíření (obr. dole).
Zadavatel:
ŘSD ČR, správa Liberec
Projekt:
PRAGOPROJEKT a. s.
Realizace:
12/2016 – 10/2018
Opravu provádí:
Společnost sdružení „I/9
ČeskáLípa-NovýBor-S–Ž“
Vedoucí účastník:
SaM silnice a mosty a. s.
Účastník:
Silnice Žáček, s. r. o.
1...,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60 62,63,64,65,66,67,68,69,70,71,...88
Powered by FlippingBook