 
          STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          61
        
        
          
            SaM silnice a mosty, a.s.
          
        
        
          Máchova 1129, Česká Lípa
        
        
          tel.: 487 834 467/8, fax: 487 834 466
        
        
          e-mail:
        
        
        
          ,
        
        
        
          Skupina SAM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 11 ocenění Mostní dílo roku. Má
        
        
          zavedený a certifikovaný integrovaný systém řízení dle ČSN EN ISO 9001, ČSN EN ISO 14001 a ČSN OHSAS 18001. Má certifikovány
        
        
          výrobky – čerstvý beton, obalované asfaltové směsi, ocelové  mostní  zábradlí a zábradelní mostní svodidlo ZSSAM/H2.
        
        
          Společnost SaM silnice a mosty a. s. realizovala v letech 2017-2018 několik silničních a mostních staveb – mostní estakádu a dvě silniční akce.
        
        
          
            SOUBOR DOPRAVNÍCH STAVEB V SEMILECH
          
        
        
          
            Soubor staveb obsahuje stavby „Okružní křižo-
          
        
        
          
            vatka ul. Bořkovská – Nádražní“ (obr. nahoře),
          
        
        
          
            „Okružní křižovatka ul. Žižkova - Brodská“ a na-
          
        
        
          
            vazující stavbu „Silnice II/289 Semily – humani-
          
        
        
          
            zace Bořkovské ulice“.
          
        
        
          Obě průsečné křižovatky jsou nahrazeny malý-
        
        
          mi okružními křižovatkami se čtyřmi rameny o po-
        
        
          loměru 38 m a 34 m. Šířka jízdního pruhu je shodně
        
        
          5,5 m. Okružní křižovatky mají částečně pojíždě-
        
        
          ný středový prstenec šířky 2,0 m ze žulové dlažby.
        
        
          Konstrukce vozovky se skládá z vrstvy štěrkodrti
        
        
          250 mm a na ní 170 mm cementové stabilizace. Kon-
        
        
          strukce vozovky je asfaltová, celkem 170 mm. Ko-
        
        
          munikace pro pěší jsou z betonové zámkové dlažby,
        
        
          dlážděné ostrůvky přechodů jsou ze žulové dlažby.
        
        
          Při akci humanizace Bořkovské ulice (obr. dole)
        
        
          byla na základě diagnostiky vozovky zesílena původní
        
        
          konstrukce vozovky. Byly provedeny asfaltové vrstvy
        
        
          (2 172 m
        
        
          2
        
        
          ), chodníky z betonové dlažby (982 m
        
        
          2
        
        
          ), cy-
        
        
          klostezky (480 m
        
        
          2
        
        
          ), zelené plochy (610 m
        
        
          2
        
        
          ).
        
        
          
            Zadavatel:
          
        
        
          Liberecký kraj
        
        
          
            PD DSP:
          
        
        
          Silnice Žáček s. r. o.
        
        
          
            RDS:
          
        
        
          Highway Design, s. r. o.
        
        
          Hradec Králové
        
        
          
            RDS:
          
        
        
          Nýdrle – projektová
        
        
          kancelář, spol. s r. o. Praha
        
        
          
            Realizace:
          
        
        
          08/2017 – 07/2018
        
        
          
            Zhotovitel:
          
        
        
          SaM silnice a mosty a. s,
        
        
          o. z. Turnov
        
        
          
            I/62 DĚČÍN - VILSNICE,
          
        
        
          
            SO 201 MOST MÚK ROZBĚLESY
          
        
        
          
            Silnice I/62 je nejvytíženější spojnicí Děčína s Ús-
          
        
        
          
            tím nad Labem, za den po ní projede přes 9 000
          
        
        
          
            vozidel. Nová přeložka komunikace překonává
          
        
        
          
            sedmipolovým mostním objektem v intravilánu
          
        
        
          
            Děčína nově vybudovaný dopravní uzel a kruho-
          
        
        
          
            vou křižovatku Rozbělesy o průměru 58m s os-
          
        
        
          
            mi rameny.
          
        
        
          - Délka mostní nosné konstrukce je 176,5m.
        
        
          - Založení pilířů a opěr je na velkoprůměrových
        
        
          pilotách průměru 1 180mm.
        
        
          - Spodní stavba je tvořena opěrami a šesti obdél-
        
        
          níkovými pilíři (obr. nahoře).
        
        
          - Nosná konstrukce je podélně předepnuta, deska
        
        
          tloušťky 1,15m má náběhy k podporám. Celko-
        
        
          vá šířka nosné konstrukce je min. 11,0m.
        
        
          - Jsou použita mostní hrncová ložiska a povrcho-
        
        
          vé lamelové dilatační závěry.
        
        
          - Římsy na mostě jsou monolitické, z bílého ce-
        
        
          mentu.
        
        
          - Deska nosné konstrukce je opatřena hydroizo-
        
        
          lací z natavovaných pásů z modifikovaného as-
        
        
          faltu na kotevně impregnační nátěr.
        
        
          - Na obou stranách komunikace jsou osazena zá-
        
        
          bradelní svodidla ZSSAM/H2. Na pravé římse
        
        
          od opěry OP1 je z boku kotvená protihluková
        
        
          stěna (PHS) délky 52m. Na PHS navazuje oce-
        
        
          lové zábradlí kotvené také z boku římsy (obr.
        
        
          dole).
        
        
          - Most byl zprovozněn 9. 7. 2018
        
        
          
            Zadavatel:
          
        
        
          ŘSD ČR
        
        
          
            GP:
          
        
        
          KAP Ateliér
        
        
          
            RDS:
          
        
        
          Novák&Partner
        
        
          
            Realizace:
          
        
        
          01/2017 – 06/2018
        
        
          
            Zhotovitel:
          
        
        
          SaM silnice a mosty a. s.,
        
        
          Česká Lípa
        
        
          
            SaM -
          
        
        
          silnice a mosty na Vašich cestách
        
        
          
            I/9 ČESKÁ LÍPA – NOVÝ BOR
          
        
        
          
            Stavba zahrnuje údržbu stávající silnice I/9
          
        
        
          
            v úseku mezi Českou Lípou (obr. nahoře) a od-
          
        
        
          
            bočkou na Chotovice (silnice III/26850), celková
          
        
        
          
            délka úpravy 4136m a navazuje na ni úsek údrž-
          
        
        
          
            by SO 102 úsek Chotovice (km 4,136 – 4,524).
          
        
        
          Jsou provedeny tyto práce:
        
        
          - frézování a obnova stávajícího asfaltového kry-
        
        
          tu, je respektován stávající průběh nivelety, kte-
        
        
          rá je v části trasy nadvýšena o 30 mm v důsled-
        
        
          ku potřebného zesílení konstrukce vozovky,
        
        
          - zvětšení poloměrů vybraných vypuklých výš-
        
        
          kových oblouků, které si vyžádalo vybudová-
        
        
          ní plné konstrukce vozovky v těchto úsecích,
        
        
          - optimalizace základního příčného sklonu v pří-
        
        
          mých úsecích na 2,5 %, v obloucích je zacho-
        
        
          ván stávající sklon s případným vylepšením,
        
        
          - doplnění a obnova svodidel s ohledem na stá-
        
        
          vající sjezdy a doplnění směrových sloupků,
        
        
          - v extravilánu výměna stávajících podélných pro-
        
        
          pustků s betonovými čely za propustky se zko-
        
        
          senými čely, ostatní podélné propustky jsou pro-
        
        
          čištěny popřípadě vyměněny za nové,
        
        
          - pročištění příkopů a zajištění jejich podélných
        
        
          sklonů včetně zajištění odvodnění silniční pláně,
        
        
          - zřízení nových nezpevněných krajnic a popří-
        
        
          padě jejich potřebné rozšíření (obr. dole).
        
        
          
            Zadavatel:
          
        
        
          ŘSD ČR, správa Liberec
        
        
          
            Projekt:
          
        
        
          PRAGOPROJEKT a. s.
        
        
          
            Realizace:
          
        
        
          12/2016 – 10/2018
        
        
          
            Opravu provádí:
          
        
        
          Společnost sdružení „I/9
        
        
          ČeskáLípa-NovýBor-S–Ž“
        
        
          
            Vedoucí účastník:
          
        
        
          SaM silnice a mosty a. s.
        
        
          
            Účastník:
          
        
        
          Silnice Žáček, s. r. o.