 
          STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          55
        
        
          tčené střední části. Vybourání by
        
        
          se tedy muselo provést s odstup-
        
        
          ňováním jednotlivých vrstev, což
        
        
          by se neobešlo bez výrazného zá-
        
        
          sahu i do střední části krytu a celý
        
        
          takovýto zásah by tím ztratil smy-
        
        
          sl. Navíc tyto vozovky často mají
        
        
          podkladní vrstvy v původní středo-
        
        
          vé části budované ze štětů a hru-
        
        
          bých penetračních makadamů, kde
        
        
          odstraňování jen části profilu způ-
        
        
          sobem, který by zajistil „čistotu“
        
        
          okrajů a nepoškození zbylé části
        
        
          profilu, je prakticky nemožné. Pro-
        
        
          to při tomto způsobu opravy byla
        
        
          doposud jediná možnost - prove-
        
        
          dení opravy v celém příčném pro-
        
        
          filu vozovky.
        
        
          Využití technologie dle TP 208
        
        
          recyklace jen na porušených okra-
        
        
          jích značně snižuje objem prací,
        
        
          zásadně snižuje objem převáže-
        
        
          ných materiálů a odpadá nebez-
        
        
          pečí poruch způsobených nesta-
        
        
          bilitou okrajů při jejich odtěžení.
        
        
          Nutnost odstupňování vrstev se
        
        
          tím redukuje na minimum, tj.
        
        
          pouze v případě odstranění obrus-
        
        
          né vrstvy v okrajích před vlastním
        
        
          frézováním.
        
        
          Z důvodu tohoto snížení obje-
        
        
          mu prováděných prací opravou jen
        
        
          poškozených krajnic, tedy i zkrá-
        
        
          cením doby potřebné k realizaci
        
        
          oprav, je nová technologie repro-
        
        
          filace okrajů též šetrná k životní-
        
        
          mu prostředí, protože šetří nutné
        
        
          energie, nově použité materiály,
        
        
          přírodní zdroje a eliminuje emise
        
        
          skleníkových plynů do ovzduší.
        
        
          Realizovaný dotační projekt
        
        
          „Nízkouhlíkové technologie –
        
        
          druhotné suroviny“ z operační-
        
        
          ho programu Podnikání a ino-
        
        
          vace pro konkurenceschopnost
        
        
          2014-2020 umožnil firmě HT
        
        
          Road zavedení nových technolo-
        
        
          gií a technologických postupů při
        
        
          rekonstrukci silnic.
        
        
          
            Společnost HT Road s.r.o.,
          
        
        
          
            Ríšova 251/2, 641 00 Brno,
          
        
        
          
            IČ:˝26314789 v roce 2017 čerpala
          
        
        
          
            finanční prostředky v rámci pro-
          
        
        
          
            gramu OPERAČNÍ PROGRAM
          
        
        
          
            PODNIKÁNÍ A INOVACE PRO
          
        
        
          
            KONKURENCESCHOPNOST
          
        
        
          
            2014-2020 (OP PIK), Výzva I pro-
          
        
        
          
            gramu podpory projekt „NÍZ-
          
        
        
          
            KOUHLÍKOVÉ TECHNOLO-
          
        
        
          
            GIE - Druhotné suroviny“.
          
        
        
          Projekt se zabývá nahrazením
        
        
          zastaralých technologií a techno-
        
        
          logických postupů při rekonstruk-
        
        
          ci silnic. V rámci tohoto projektu
        
        
          došlo i k pořízení inovativní tech-
        
        
          nologie využívající nejmoderněj-
        
        
          ší 3D nivelační výškové navádění
        
        
          a řízení strojů.
        
        
          Harmonogram projektu:
        
        
          Datum zahájení: 15. 8. 2017
        
        
          Datum ukončení: 12. 12. 2017
        
        
          Realizace projektu byla spolufinancována
        
        
          z OPERAČNÍ PROGRAM PODNIKÁNÍ A INOVACE
        
        
          PRO KONKURENCESCHOPNOST (OP PIK).
        
        
          Celkové způsobilé výdaje
        
        
          projektu: 19 560 000,- Kč
        
        
          Podpora celkem: 8802000,- Kč
        
        
          Výsledkem realizace projektu je
        
        
          uplatnění inovativní nízkouhlíkové
        
        
          technologie v oblasti využívání dru-
        
        
          hotných surovin při renovaci silnic.
        
        
          HT ROAD s. r. o.
        
        
          Ríšova 2, 641 00 Brno, tel.: 546 422 611
        
        
          e-mail:
        
        
        
          ,