Stavební a investorské noviny - 9 / 2018 - page 53

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
53
Českomoravský beton, a. s.
Beroun 660, 266 01 Beroun
a dále pak konstrukční betony, kte-
ré jsme dodávali hlavně na výstav-
bu mostů v daném úseku trati. Zde
byly stavbou požadovány i některé
z našich značkových produktů, ja-
kými jsou speciální provzdušněné
betony nebo samozhutnitelné beto-
ny EASYCRETE
®
SV (SCC),“
vy-
světluje Ing. Pánek. Zajímalo nás
také, zdali si stavba vyžádala i ně-
které speciální úpravy receptur be-
tonu. Ing. Pánek s odpovědí dlouze
neváhá, když říká:
„Ano. Pomoc
technologa jsme využili jak při vý-
voji nově připravovaných recep-
tur betonových směsí u stříkaných
betonů, tak betonů pro dynamic-
ky namáhané mostní konstruk-
ce i při vývoji samozhutnitelného
betonu. Tento beton byl pozdě-
ji využit při budování pevné jízdní
dráhy obou tunelů. V průběhu ce-
lé výstavby byla nutná koordina-
ce výsledků hodnot čerstvého be-
tonu, jak na betonárně (laboratoř
BETOTECH), tak i na stavbě sa-
motných tunelů (laboratoř SQZ),“
uzavírá Ing. Pánek.
Velmi sledovanou stavbou
v Praze je
Rekonstrukce a roz-
šíření Ústřední čistírny odpad-
ních vod v Praze
. Zde je vý-
hradním dodavatelem betonů
na tuto stavbu společnost TBG
METROSTAV s. r. o., člen skupi-
ny Českomoravský beton. Stav-
ba byla v těchto dnech uvede-
na do zkušebního provozu. Jak se
podařilo zvládnout dodávky beto-
nu na tuto stavbu, to již byla naše
otázka na ředitele společnosti TBG
METROSTAV, pana Ing. Jakuba
Šimáčka. Ten k průběhu akce ří-
ká:
„První dodávky betonů na tu-
to stavbu jsme zahájili na jaře ro-
ku 2016. Vedle velkého množství
běžných betonů jsme zde dodávali
také betony pevnostní třídy 25/30
s omezeným průsakem tlakovou
vodou i řadu našich speciálních
značkových produktů. K nim patři-
ly kupříkladu samozhutnitelné be-
tony EASYCRETE nebo vodone-
propustné betony pro bílou vanu
PERMACRETE. Během dvou let
výstavby jsme pro tuto stavbu vy-
robili celkem 160000 m
3
betonu,“
upřesňuje Ing. Šimáček. Na náš
dotaz, jak se TBG METROSTAV
podařilo zkoordinovat dodávky be-
tonu, Ing. Šimáček dále pozname-
nává: „Musím říci, že stavba byla
svým rozsahem zcela mimořádná.
V jednu chvíli stavbu obsluhovalo
až 16 jeřábů. Z tohoto důvodu by-
lo nutné koordinovat postupy pra-
cí na stavbě s dodávkami betonu.
To se nám podařilo velmi dobře
z důvodu, že disponujeme dosta-
tečným množstvím techniky. Na-
sazena byla všechna naše čerpa-
dla betonu a stavbu permanentně
zásobovalo velké množství našich
mixů. Díky tomu se nám podaři-
lo vše skloubit dohromady a plnili
jsme harmonogram dodávek přes-
ně tak, jak si stavba přála,“ uzavírá
Ing. Šimáček.
Ivo Románek
Rekonstrukce a rozšíření Ústřední čistírny odpadních vod v Praze
Tunely Ejpovice
1...,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52 54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,...88
Powered by FlippingBook