Stavební a investorské noviny - 9 / 2018 - page 54

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
54
Firma průběžně vyhodnocuje
podnikatelské strategie, obstará-
vá podněty pro inovaci produk-
tů, strojního zařízení i výrobních
procesů. Kontaktem se zákazní-
ky provádí průzkum trhu a zjišťu-
je potřeby klientů. Společnost má
dlouholeté zkušenosti a odborné
znalosti potřebné k úspěšné reali-
zaci investičních projektů.
Obchodním partnerům nabízí
firma s kvalifikovanými pracovní-
ky všech potřebných profesí široké
technologické možnosti provádění
rozsáhlých i menších akcí při kom-
pletní rekonstrukci vozovek, lokál-
ních výspravách i speciálních pra-
cích, např. garážových stání OC,
výrobních halách, skladovacích
halách, tunelech apod. Společnost
HT Road s. r. o. se řadí mezi de-
set nejvýznamnějších firem v ČR
v oboru frézování a recyklací vo-
zovek za studena.
Firma HT Road se svojí pro-
dukcí uplatňuje nejen v ČR, ale
i na zahraničních trzích (převáž-
ně Slovensko, Polsko, SRN). Na-
plnění výrobních kapacit se za-
jištěnou návratností vložených
finančních prostředků dává před-
poklad stability a další perspekti-
vy firmy.
Správnost procesu vnitřní re-
strukturalizace společnosti ve všech
oblastech její činnosti byla potvr-
zena v dubnu roku 2005 získáním
certifikátu jakosti ISO 9001 a je-
ho obhájením v letech následují-
cích (certifikát se pravidelně obno-
vuje a pravidelně probíhají interní
audity).
HT Road s. r. o. je moderní
průmyslovou firmou, která
má zažité principy podnikání
ve stavebním průmyslu a jim
odpovídající mechanizmy
řízení. Projekt s názvem:
„Nízkouhlíkové technologie
– druhotné suroviny“, který
firma zpracovala v roce 2017,
navazoval na dosavadní vývoj
firmy, strategii i rozvojové
aktivity společnosti.
UPLATNĚNÍ NÍZKOUHLÍKOVÉ TECHNOLOGIE
v oblasti využívání druhotných surovin při renovaci silnic
Společnost má ve své podnika-
telské strategii jako jednu z prio-
rit začleněno zavádění technolo-
gií k získávání druhotných surovin
v kvalitě vhodné pro další využi-
tí v průmyslové výrobě (ze sta-
vebních a demoličních odpadů).
To byl i impuls k započetí pra-
cí na vlastním vývoji technolo-
gie a zajištění strojového vybave-
ní, které by nový pracovní postup
umožňovalo.
V minulosti bylo mnoho silnic
III. třídy z důvodu nevyhovující ší-
ře vozovky nevhodně rozšiřová-
no. Stávající, zpravidla štětové sil-
nice, byly rozšířeny na obě strany
i o 1m pouze v krytových vrstvách
a to bez toho, aby pod tímto roz-
šířením byly vytvořeny dostateč-
ně únosné podkladní vrstvy. Takto
rozšířené okraje se tím staly výraz-
ně poddimenzované, tedy neúnos-
né. Proto jsou dnes na takových-
to silnicích okraje často porušeny.
Vyskytují se zde zřetelné síťové
(únavové) trhliny, plošné defor-
mace a hloubková koroze, zatím-
co střední část vozovky je bez vý-
razných poruch. Okraje vozovky
vyžadují rekonstrukci, která mu-
sí kromě obnovy krytu zajistit zří-
zení únosných podkladních vrstev.
Pro střední část vozovky je ale po-
stačující provádění běžné údržby.
Firma HT Road dnes nabízí mož-
nost provedení opravy podklad-
ních vrstev pomocí technologie re-
cyklace na místě pouze v potřebné
šíři záběru bez zásahu do střední
části vozovky. To doposud nebylo
umožněno a bylo nutné recyklovat
v celém příčném profilu, tedy v ší-
ři záběru běžné silniční frézy. Pro-
jekt firmy HT Road řeší tento pro-
blém vytvořením strojní sestavy,
která umožňuje provedení recyk-
lace v malé šíři, tedy jen v místě
porušených okrajů. Takto vznik-
lé řešení se ukázalo jako efektivní.
Důvody jsou zřejmé:
Při opravě vozovky klasickým
způsobem se odstraňují všech-
ny vrstvy – porušené okraje i stře-
dová část a následně se provede
kompletní pokládka nových vrs-
tev. Tedy nelze vybourat jen okra-
je a ponechat střed profilu, protože
by docházelo k sesutí vrstev nedo-
1...,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53 55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,...88
Powered by FlippingBook