Stavební a investorské noviny - 4 / 2018 - page 5

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
5
Přeložka silnice II/114 je dlouhá
cca 850m a prochází pod dálnič-
ním mostem.
Tunel Prostřední Vrch
Dálniční tunel Prostřední Vrch je
situován východně od obcí Chráš-
ťany a Černíkovice. Jedná se o tu-
nel se směrově oddělenou do-
pravou, pro každý jízdní směr je
navržena jedna tunelová trouba.
Pravá tunelová trouba (ve smě-
ru staničení) má celkovou délku
964m, z toho je ražená část 824m,
délka hloubeného úseku u portá-
lu Praha 30m a délka hloubené-
ho úseku u portálu Tábor 110m.
Levá tunelová trouba má celko-
vou délku 923,5m, z toho je raže-
ná část 815m, délka hloubeného
úseku u portálu Praha 30m a dél-
ka hloubeného úseku u portálu Tá-
bor 78,5m. Průjezdný profil obou
tunelových trub je navržen v šířko-
vé kategorii T-9,5 s jízdními pruhy
šířky 2 x 3,75m.
U obou portálů tunelu (u vjez-
dového jízdního pásu vpravo) bu-
dou zřízeny zpevněné plochy pro
případnou činnost složek inte-
grovaného záchranného systému
(IZS) včetně dosedací plochy pro
přistání vrtulníku. Ke zpevněným
plochám budou zřízeny dvoupru-
hové přístupové komunikace pro
vozidla složek integrovaného zá-
chranného systému.
MÚK Neštětice (EXIT 34)
Účelem MÚK Neštětice je propo-
jení dálnice D3 se silnicí II/114
(Neveklov – silnice I/3). Silni-
ce II/114 je ve vlastnictví Středo-
českého kraje. Křižovatka je řeše-
na jako deltovitá s křižovatkovými
větvemi umístěnými v jihozápad-
ním a jihovýchodním kvadrantu.
Pro křížení komunikací bude slou-
žit dálniční most přes údolí, dvě
vodoteče a silnici II/114. Ta bu-
de přeložena do nové trasy v délce
cca 850m. Na přeložce vzniknou
dvě stykové úrovňové křižovat-
ky s větvemi MÚK. Mostní objekt
bude možné budovat za provozu
na stávající komunikaci.
Úsek Neštětice–Voračice
Za MÚK Neštětice překlenuje dál-
nice údolí potoku Tisem mostem
a pokračuje vesměs v zářezu ob-
lastí mezi obcemi Zaječí a Dlou-
há Lhota. Křížení se silnicemi
III/11450 (Zaječí) a III/11437 (Ne-
veklov – Dlouhá Lhota) je řešeno
přeložkami obou silnic a nadjez-
dem silnice III/11437 přes dálnič-
ní zářez. V blízkosti vrchu Nad
Černým lesem je navržen dálnič-
ní most přes biokoridor. Dálnice
dále prochází mezi obcemi Zde-
radice a Maršovice, kde estaká-
dou překlenuje údolí Zderadic-
kého potoka. Křížení se silnicí
III/11447 (Mstětice–Maršovice)
je řešeno nadjezdem silnice přes
dálniční zářez. Západně od obce
Maršovice vede dálnice levotoči-
vým obloukem. V daném úseku se
nacházejí další objekty: přesypa-
ný rám pro odvedení vod údolím,
most přes vodoteč u rybníku Mu-
sík a most přes Maršovický potok.
Přeložka silnice III/11444 (Strna-
dice–Maršovice) je vedena nadjez-
dem přes dálniční zářez. Dálnice
vesměs v zářezu obchází pravoto-
čivým obloukem východně obec
Strnadice a poté prochází mezi ob-
cemi Šebánovice a Mrvice. V km
41,088 v blízkosti lokality Hatě je
navržen ekodukt. Křížení dálnice
se silnicí III/11445 (Šebáňovice–
Mrvice) je řešeno přeložkou a nad-
jezdem přes dálnici. V km 43,4 je
navržena oboustranná odpočívka
Minartice.
V dalším úseku prochází dál-
nice vesměs v násypu mezi obce-
mi Minartice a Voračice. Navr-
ženy jsou zde tři dálniční mostní
objekty – most přes polní cestu,
most přes trať ČD (Sedlčany–Ol-
bramovice) a most přes údolí No-
vého potoka. V km 45,120 je na-
vržena deltovitá mimoúrovňová
křižovatka s přeložkou silnice I/18
(Sedlčany–Votice) s křižovatko-
vými větvemi v jihozápadním a ji-
hovýchodním kvadrantu (MÚK
Voračice – EXIT 45). Přeložka sil-
nice I/18 má délku 2,033km. Stá-
vající silnice bude částečně zre-
kultivována a částečně ponechána
a převedena do sítě krajských sil-
nic jako napojení silnice III/00330
od Vrchotových Janovic do MÚK.
Za MÚK Voračice je v km 45,900
rozhraní se stavbou 0305/I umís-
těné přibližně v místě „nulového“
příčného řezu (přechod zářez – ná-
syp).
Dálniční odpočívka „Minartice“
Na úseku stavby 0304 je navrže-
na oboustranná dálniční odpočív-
ka, a to v km 43,4 nedaleko obce
Minartice.
Podle podkladu Ředitelství sil-
nic a dálnic ČR „Typový návrh
odpočívek na dálnicích“ se z hle-
diska kapacity parkovacích ploch
a vybavení jedná o tzv. STŘEDNÍ
dálniční odpočívku, variantu s čer-
pací stanicí pohonných hmot. Ka-
pacita parkovacích stání na obou
stranách je 34 osobních automo-
bilů, 20 nákladních automobilů, 4
autobusy, 5 karavanů.
MÚK Voračice (EXIT 45)
Účelem MÚK Voračice je pro-
pojení dálnice D3 se silnicí I/18
(Sedlčany–Votice, silnice I/3).
Silnice I/18 je ve vlastnictví stá-
tu a ve správě ŘSD. Křižovatka je
řešena jako deltovitá z křižovatko-
vými větvemi umístěnými v jiho-
západním a jihovýchodním kvad-
rantu. Silnice I/18 bude přeložena
do nové trasy v délce cca 2,1km
s nadjezdem přes železniční trať
(Sedlčany–Olbramovice). Důvo-
dem tak dlouhé přeložky je úpra-
va stávajících nevhodných smě-
rových parametrů komunikace
a zrušení železničního přejezdu.
Pro křížení komunikací bude vy-
budován dálniční most přes silni-
ci I/18.
Mostní objekty
Z celkového počtu 21 mostů jich
je 12 dálničních, 5 silničních nad-
jezdů přes dálnici, 2 ekodukty (pro
biokoridory) přes dálnici a 2 mos-
ty na přeložce silnice I/18. Dálnič-
ní mosty jsou navrženy se samo-
statnými nosnými konstrukcemi
pro každou polovinu komunikace.
Největšími z nich jsou most o 14
polích přes Zderadický potok v km
1,2,3,4 6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,...68
Powered by FlippingBook