Stavební a investorské noviny - 4 / 2018 - page 8

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
8
Po úsecích 9 a 14 se naše společ-
nost podílí na rekonstrukci dalších
dvou částí dálnice D1. Úsek 10 sa-
há od mimoúrovňové křižovat-
ky Hořice (exit 75) k mimoúrov-
ňové křižovatce Koberovice (exit
81). Stavba byla zahájena v pá-
tek 31. března nutnými vysprávka-
mi a montáží dočasných svodidel,
do provozu by měla být uvedena
v listopadu 2018. Na úseku 10 se
COLAS CZ podílí se společnost-
mi EUROVIA CS, a. s. a EURO-
VIA Beton GmbH. Na naše práce
připadá 50% z ceny díla, o zbytek
se podělí ostatní členové. Úsek 20,
jehož modernizace byla zahájena
v sobotu 18. března, zahrnuje část
dálnice mezi mimoúrovňovou kři-
žovatkou Velké Meziříčí (exit 146)
a mimoúrovňovou křižovatkou
Lhotka (exit 153). Pro tento pro-
jekt je uzavřena smlouva mezi naší
společností a partnerskou sloven-
skou firmou ISK, Inžinierske stav-
by Košice. Vedoucím členem to-
hoto sdružení je COLAS CZ a ten
také provádí veškeré práce spojené
s rekonstrukcí dálnice včetně ce-
mentobetonového krytu. Jedinou
výjimkou, kterou má na starosti
ISK, jsou mostní objekty.
Úsek čtyřproudé komunikace
Rybí–Rychaltice je poslední, kte-
rý chybí propojení Rybí s Frýd-
kem-Místkem. Podle investora
stavby, Ředitelství silnic a dálnic,
se v současnosti jedná o jeden
z nejnebezpečnějších úseků silnic
I. třídy, kde docházelo k tragic-
kým nehodám. Při přestavbě bu-
de mimo jiné doplněn střední dě-
licí pruh, budou osazena svodidla
vyšší zádržné úrovně, dojde také
k úpravě povrchů a vodorovného
dopravního značení. Stavbu rea-
lizuje společnost sdružující firmy
Metrostav, a. s., Swietelsky s. r. o.
a COLAS CZ, a. s. s nabídnutou
cenou 2 069 023 420,15Kč.
V loňském roce zahájil
COLAS CZ stavby tří velkých
projektů. V polovině března
začala modernizace úseku
20 na D1, poslední březnový
den se připojil úsek 10.
Trojlístek doplňuje stavba
D48 Rybí–Rychaltice
v Moravskoslezském kraji, jejíž
základní kámen byl poklepán
ve čtvrtek 29. června.
Tři pohledy na dálnice:
VELKÉ PROJEKTY NA D1 A D48
Rekonstrukce mostu
Generála Pattona
Loni na jaře v Plzni zahájila spo-
lečnost COLAS CZ rekonstruk-
ci mostu Generála Pattona v Plz-
ni. Jde o jednu z nejdůležitějších
a nejvytíženějších dopravních te-
pen města, která převádí pozemní
komunikaci I/20, tramvajovou trať
a chodník pro pěší přes řeku Mži,
Tyršovu ulici, Lochotínskou ulici
a přes cyklostezku. Po rekonstruk-
ci bude most nově převádět i cyk-
lostezku.
Rekonstrukce mostu generá-
la Pattona probíhá ve dvou eta-
pách. V 1. etapě, která probíhala
v roce 2017, byl rekonstruován le-
vý most ve směru z centra města
Plzně na Karlovy Vary. Ve 2. eta-
pě, která bude probíhat letos, při-
jde na řadu rekonstrukce pravého
mostu v opačném směru. V ro-
ce 2018 proběhne také celoplošná
sanace nosné konstrukce a spod-
ní stavby. S dokončením stavby
se počítá v roce 2019, kdy by sta-
vební práce už neměly omezovat
provoz.
COLAS CZ, a. s.
Most generála Pattona – rekonstrukce levého mostu, 1. etapa 2. fáze
I/20 Plzeň, most generála Pattona ev.č. 20-036..1 a ..2
Objednatel:
ŘSD ČR a Statutární město Plzeň
Zhotovitel:
Společnost Plzeň, most gen. Pattona CCZ-CRL,
vedoucí společník COLAS CZ, a. s.
Autorský dozor:
Pontex s. r. o.
Technický dozor stavby: Woring s. r. o.
Oba modernizované úseky D1 mají podobnou délku cca 6,5km a tudíž i podobnou dobu výstavby.
Modernizace budou probíhat dvě stavební sezóny. Desítka by měla být uvedena do provozu
v listopadu 2018, dvacítka již v červenci téhož roku.
1,2,3,4,5,6,7 9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,...68
Powered by FlippingBook