STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          33
        
        
          jišťovala a dodávala dílenská mě-
        
        
          ření, slovenská strana obstarala
        
        
          montáž. Také tento most je po-
        
        
          měrně významnou architektonic-
        
        
          kou stavbou dopravního charakte-
        
        
          ru, na kterou jsme právem pyšní.
        
        
          Vyzdvihnout bych chtěl také na-
        
        
          ši účast na současné rekonstrukci
        
        
          Negrelliho viaduktu v centru Pra-
        
        
          hy. Z hlediska prostoru pro vý-
        
        
          stavbu je stavba extrémně náročná
        
        
          tím, že se nachází přímo uprostřed
        
        
          aglomerace a vyžaduje si poměr-
        
        
          ně náročné práce z hlediska moni-
        
        
          toringu. Z dopravních staveb ko-
        
        
          lejového charakteru bych zmínil
        
        
          třeba dodávky geodetických prací
        
        
          na výstavbách železničních kori-
        
        
          dorů, např. Ostrava Svinov – Opa-
        
        
          va Východ, Ostrava – Petrovice
        
        
          u Karviné, Interoperabilita Brno
        
        
          – Břeclav nebo Votice – Benešov.
        
        
          V městských aglomeracích má-
        
        
          me za sebou rekonstrukce několi-
        
        
          ka tramvajových tratí, např. v uli-
        
        
          cích Vršovická, Plzeňská nebo
        
        
          Poděbradská v Praze. Samostat-
        
        
          nou kapitolou dopravních staveb
        
        
          je výstavba dálnic, kde jsme zajiš-
        
        
          ťovali geodetické práce již na pěti
        
        
          úsecích modernizace dálnice D1.
        
        
          Čtyři úseky byly přímo v naší re-
        
        
          žii a jeden jsme dodávali jako sub-
        
        
          dodavatel. Začínali jsme na úseku
        
        
          21, pak následovaly úseky 15 a 6
        
        
          a v loňském roce byly dokončeny
        
        
          úseky 4 a 10. Ze současných rea-
        
        
          lizací jsme dodavatelem geodetic-
        
        
          kých prací výstavby dálnice D11
        
        
          v úseku Smiřice – Jaroměř a měli
        
        
          bychom realizovat geodetické prá-
        
        
          ce na dálnici D35 v úseku Opato-
        
        
          vice – Časy a také Časy – Ostrov.
        
        
          Z moravských staveb se teď právě
        
        
          dokončuje obchvat Opavy a pra-
        
        
          cujeme na obchvatu Frýdku-Míst-
        
        
          ku. Máme za sebou také hloube-
        
        
          nou část tunelu Špejchar, který je
        
        
          součástí tunelového systému Blan-
        
        
          ka a podíleli jsme se na výstavbě
        
        
          metra trasy V.A z Dejvic do Mo-
        
        
          tola. V současné době, kdy se při-
        
        
          pravuje nová trasa I.D, jsme tak
        
        
          již v portfoliu firem, které by se
        
        
          mohli na této stavbě podílet. Dá
        
        
          se říct, že v dnešní době jsme nej-
        
        
          větší geodetickou firmou v repub-
        
        
          lice, která je z valné většiny za-
        
        
          měřena na inženýrskou geodezii.
        
        
          Spolupracujeme napřímo i se sek-
        
        
          torovými dodavateli, ať již se jed-
        
        
          ná o ŘSD nebo SŽDC, pro které
        
        
          připravujeme práce majetkopráv-
        
        
          ního charakteru a samozřejmě také
        
        
          podklady pro projekty i pro reali-
        
        
          zace na dráze i na dálnici. Liniové
        
        
          stavby ale nejsou jen silnice a že-
        
        
          leznice. Podíleli jsme se také tře-
        
        
          ba na výstavbě plynovodu Gazela,
        
        
          kde jsme zajišťovali výkupy po-
        
        
          zemků i podklady pro projekt pro
        
        
          celou 170km trasu z Hory Svatého
        
        
          Šebestiána až po Rozvadov. Dis-
        
        
          ponujeme všemi oprávněními pro
        
        
          měření na drahách i silničních ko-
        
        
          munikacích. Dokonce jsme i dr-
        
        
          žiteli oprávnění provádění geo-
        
        
          detických prací pro Ministerstvo
        
        
          obrany, což není příliš časté.
        
        
          Co stavby jiného charakteru?
        
        
          Z dalších velkých zakázek bych
        
        
          zmínil generální dodávku geode-
        
        
          tických prací pro výstavbu centrál-
        
        
          ní ČOV v Praze pro sdružení SMP
        
        
          CZ – Hochtief. Z velkých staveb
        
        
          pozemního stavitelství teď prá-
        
        
          vě dokončujeme centrálu ČSOB
        
        
          v Praze. Významně jsme se podíle-
        
        
          li také na dodávkách geodetických
        
        
          prací při výstavbě O2 arény v Pra-
        
        
          ze, Budvar arény v Českých Budě-
        
        
          jovicích, Werk arény v Třinci nebo
        
        
          fotbalového stadionu Slavia Praha.
        
        
          Jak jste byl spokojen s hos-
        
        
          podářskými výsledky loňského
        
        
          roku a jak vidíte vyhlídky toho
        
        
          letošního?
        
        
          V loňském roce jsme udrže-
        
        
          li plánovaný obrat přes 200 milio-
        
        
          nů korun, což je v oblasti tak spe-
        
        
          cifických služeb, jako je geodézie,
        
        
          poměrně vysoké číslo. Při našem
        
        
          počtu zaměstnanců a specializa-
        
        
          ci našich prací se dá říct, že loňský
        
        
          rok byl velice úspěšný. V letošním
        
        
          roce už byly zahájeny některé další
        
        
          projekty, ať již se jedná o dříve zmí-
        
        
          něné obchvat Frýdku-Místku, dál-
        
        
          nice D11 nebo dálnice D35. S Hut-
        
        
          ními montážemi spolupracujeme
        
        
          i nadále a aktuálně s nimi realizu-
        
        
          jeme dva mostní objekty v Němec-
        
        
          ku – v Plattlingu a v Schiersteinu.
        
        
          zejména most v Schiersteinu lze
        
        
          přitom také považovat za velkou
        
        
          a významnou stavbu dálničního
        
        
          charakteru. Pracemi na těchto stav-
        
        
          bách již máme naši výrobní kapa-
        
        
          citu takřka naplněnu a všechny ty-
        
        
          to projekty poběží ještě minimálně
        
        
          další dva roky. Jsou to projekty,
        
        
          které nás stabilizují a dávají nám
        
        
          optimismus do dalších let.
        
        
          Na kterou vaši činnost byste
        
        
          ještě rád upozornil?
        
        
          Určitě bych chtěl ještě zmí-
        
        
          nit naši podporu řízení stavebních
        
        
          strojů. Naše divize, která prodá-
        
        
          vá měřicí přístroje, poskytuje také
        
        
          full technický servis, tzn. instalace
        
        
          i servisní činnosti při instalacích
        
        
          3D nebo 2D řízení pro činnost sta-
        
        
          vebních strojů. Nabízíme zde pře-
        
        
          devším servis v oblasti datových
        
        
          GEFOS a. s.
        
        
          Kundratka 17, 180 82 Praha 8
        
        
          tel.: 284 007 044
        
        
          e-mail:
        
        
        
        
          služeb, tzn. tvorby a naplňová-
        
        
          ní 3D modelů z projektů tak, aby
        
        
          strojník mohl plně využívat kapa-
        
        
          citu stroje.
        
        
          Co považujete za největší de-
        
        
          vizy společnosti GEFOS a nač se
        
        
          chcete zaměřit do budoucna?
        
        
          Máme zkušenosti se všemi typy
        
        
          geodetických prací a jsme schop-
        
        
          ni zajistit i dílenská měření oce-
        
        
          lových konstrukcí, což vyžaduje
        
        
          určitá specifika. Máme také zkuše-
        
        
          nosti s dodávkami na stavby s pro-
        
        
          pojením všech výsledků tak, aby
        
        
          kvalitativní parametry byly udrži-
        
        
          telné až po finální montáž. Kapa-
        
        
          citně i technologicky jsme dobře
        
        
          vybavení a tyto technologie i per-
        
        
          sonální kapacitu můžeme v rámci
        
        
          firmy podle potřeby operativně po-
        
        
          silovat. Máme mladý kolektiv, kte-
        
        
          rý je ochotný se učit, ale zároveň
        
        
          již má dostatek zkušeností z před-
        
        
          chozích akcí. Do budoucna by-
        
        
          chom chtěli zachytit moderní trend
        
        
          a soustředit se na vizi, aby veške-
        
        
          rá dokumentace k dopravním stav-
        
        
          bám byla vedena v rámci projek-
        
        
          tu v BIM formátu. Velké stavební
        
        
          koncerny tomu ve spolupráci se
        
        
          SFDI, SŽDC a ŘSD věnují dost
        
        
          velkou pozornost a tak ani my zde
        
        
          nechceme zůstat pozadu.
        
        
          
            Děkujeme za rozhovor
          
        
        
          
            a přátelské přijetí.
          
        
        
          
            Ing. Miroslav Bindač