Stavební a investorské noviny - 5 / 2020 - page 6

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
6
Během zmíněných 2 dekád se spo-
lečnost TRANSBETON s.r.o. sta-
la největším ryze českým (tzn. bez
zahraniční kapitálové či majetkové
účasti) výrobcem transportních be-
tonů v ČR. Jsme hrdí na svoji mi-
nulost, nejlepší vizitkou naší sou-
časnosti jsou naše bohaté a pestré
reference, do budoucnosti hledí-
me s velkou zodpovědností. Za do-
bu naší činnosti jsme získali mnoho
věrných zákazníků a obchodních
přátel, ale i mnoho skalních fanouš-
ků na Facebooku (transbeton.cz)
a obdivovatelů poutavých videí
na našem YouTube kanálu
(TRANSBETON).
JSME HRDÍ NA SVOJI
MINULOST //
20 LET S BETONEM
Jak jsme se z malého rodinného
podniku stali největším tuzem-
ským ryze českým (tzn. bez zahra-
niční účasti) výrobcem transport-
ních betonů v České republice?
Na počátku stála snaha o zajiš-
tění stabilního odbytu kameni-
va sesterských firem ZEPIKO
spol. s r. o. a PÍSEK ŽABČICE
spol. s r. o., které v roce 2000 do-
hromady provozovaly celkem pět
pískoven v rámci Jihomoravské-
ho a Olomouckého kraje. Z to-
hoto podnětu došlo 20. dubna té-
hož roku k založení společnosti
TRANSBETON s. r. o. a poslé-
ze i k zakoupení první betonárny
v Hustopečích, a to včetně původ-
ní technologie. Následovaly akvi-
zice areálů betonáren ve Skalici
nad Svitavou a Brně (2003) a ta-
ké výstavba prvních vlastních be-
tonáren „na zelené louce“ v Mi-
kulově (2006) a Znojmě (2008).
V příštích letech pak došlo k za-
koupení dalších 7 betonáren, čímž
se jejich počet rozrostl na 12. Pře-
vážná většina zakoupených beto-
náren byla kompletně zmoderni-
zována a v této činnosti soustavně
pokračujeme.
Aktuálně lze říci, že společ-
nost TRANSBETON s. r. o. do-
káže prostřednictvím svojí sítě
betonáren distribuovat beton na-
příč celou Moravou, a to desítka-
mi vlastních domíchávačů včet-
ně čerpání vlastní či partnerskou
technikou. O veškeré zmíněné
technologie, ale především o špič-
kovou kvalitu produktů a ma-
ximální spokojenost zákazníků,
se pak stará celkem šest desítek
kmenových zaměstnanců. Exter-
ně spolupracujeme také s přední-
mi domácími odborníky v oblasti
betonu a sami se podílíme i na vý-
voji nových typů betonu s využi-
tím alternativních materiálových
zdrojů ve vodohospodářství či ar-
chitektuře. Konkrétním příkladem
takové spolupráce je naše partner-
ství s Fakultou stavební Vysoké-
ho učení technického v Brně, re-
spektive jejím centrem AdMaS
(Advanced Materials, Structures
and Technologies – Pokročilé
stavební materiály, konstrukce
a technologie).
Naše kvality jsme v uplynulých
20 letech měli možnost prokázat
při nespočtu realizací. Z těch nej-
zajímavějších/nejvýznamnějších
zmiňme například četné doprav-
ní stavby, jakými byly novostav-
by či rekonstrukce dálnic D1 a D2,
rychlostních komunikací R52,
R48 a R49 nebo mostů na silni-
cích 1. tříd (I/43 Černá Hora, I/55
Přerov-Předmostí a mnohé další).
Můžeme se pyšnit i betonáží v ná-
ročných podmínkách vodního dí-
la Boskovice, opravou hráze vra-
novské přehrady v okrese Znojmo
nebo unikátní betonáží pod hla-
dinou vody ve vodní nádrži No-
vé Mlýny. Participovali jsme také
na mnoha velkých developerských
projektech, namátkou Vlněna Br-
no, Campus Office Park Brno, dá-
le na logistických centrech, prů-
myslových halách a dalších. Hrdí
jsme na všechny naše realizace
a vážíme si každého z tisíců zá-
kazníků, kterým jsme v posledních
20 letech dodali některý z našich
betonů.
Na zajímavých realizacích se
ale samozřejmě podílíme i v sou-
časnosti. A které to jsou...
PESTRÁ VIZITKA NAŠÍ
SOUČASNOSTI //
POD VODOU I VE VZDUCHU,
POD ZEMÍ I NA NÍ
Portfolio nedávno dokončených
či aktuálně realizovaných staveb,
na kterých se podílíme dodávka-
mi našich produktů, je pestré jako
paleta barev našeho architektonic-
kého barevného betonu. Pojďme se
na ně podívat:
Vodní dílo Boskovice
Na této, v nedávné minulosti do-
končené stavbě, jsme se dodávka-
mi betonu podíleli od roku 2017.
Jednalo se o modernizaci vodní-
ho díla, spočívající ve zvýšení ka-
pacity přelivu, spadiště a vývaru,
v úpravě odpadního koryta, úpravě
horní části těsnicího jádra a v na-
vazujících úpravách koruny hrá-
ze na obou stranách. Součástí re-
konstrukce byla také obnova dvou
mostních konstrukcí přes skluz
a přes odpadní koryto. Pro tuto re-
alizaci jsme ve spolupráci s ÚTHD
FAST VUT Brno vyvinuli novou
recepturu betonu, speciálně urče-
nou pro ukládku finišerem ve vel-
mi prudkém spadišti vodní hráze.
TRANSBETON s. r. o.
SLAVÍ 20. NAROZENINY
2 dekády, 20 let,
240 měsíců, 7305 dní…
tolik času uplynulo
od založení společnosti
TRANSBETON s. r. o.,
a to je nejen důvodem
k oslavě, ale také
příležitostí k malému
ohlédnutí za dosavadní
historií firmy.
Mimoúrovňová křižovatka Přerov-Předmostí
1,2,3,4,5 7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,...44
Powered by FlippingBook