Stavební a investorské noviny - 5 / 2020 - page 8

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
8
na tramvajovou síť. Stávající
dopravní spojení, které je reali-
zováno autobusy a trolejbusy,
se vzhledem k dennímu dojíždě-
ní cca 40 tisíc lidí do této oblas-
ti a častým zácpám na trase linek
sem jedoucích, jeví jako nevyho-
vující. Nová tramvajová trať se
bude od stávající odpojovat v do-
pravním uzlu Osová, odkud zamíří
více než 600 metrů dlouhým hlou-
beným tunelem, jehož součástí bu-
de i nová zastávka s pracovním
názvem Nová Jihlavská, do povr-
chové konečné stanice v terminálu
Nemocnice Bohunice. Dokonče-
ní je plánováno na rok 2022. Ta-
to stavba se skládá z mnoha zají-
mavých stavebních objektů jako
např. pilotového založení, monoli-
tických stěn a stropů a v neposled-
ní řadě z konstrukcí podzemních
stěn, jejichž specifikem je požada-
vek na beton s odolností proti sí-
ranům, dobou zpracovatelnosti 3
hodiny, sednutím Abramsova ku-
žele 180–230mm a pevností v tla-
ku po 24 hodinách 6 MPa.
Při rekapitulaci výše uvedené-
ho by se s jistou nadsázkou dalo ří-
ci, že umíme pod vodou i ve vzdu-
chu, na zemi i pod ní. A jaké výzvy
nás čekají v budoucnu...
ZODPOVĚDNĚ
DO BUDOUCNOSTI //
BUDOUCNOST PATŘÍ
PŘIPRAVENÝM
Vážíme si důvěry, kterou do nás
vkládají naši zákazníci, jsme si vě-
domi toho, že beton není jednodu-
ché „vyměnit“. I v tom spočívá na-
še zodpovědnost. Cítíme ale také
zodpovědnost za „správný vývoj
světa“, proto věnujeme patřičnou
pozornost novým produktům s dů-
razem na jejich ekonomiku i eko-
logii. Mezi takové naše produkty
patří:
Litý podlahový beton LPP
Litý podlahový beton LPP je bio-
logicky nezávadný výrobek s vel-
mi jednoduchou aplikací. Po na-
čerpání na požadovanou tloušťku
vrstvy je produkt nivelizován po-
mocí speciálních tyčí (hrazd). Ná-
sledně dojde k zastříkání povrchu
parotěsným uzávěrem. Po úpravě
(přebroušení) a ošetření (penetraci)
povrchu lze litý podlahový beton
použít i jako finální podlahu. Me-
zi jeho výhody patří kromě rych-
lé a snadné aplikace (až 1200 m
2
betonu/den) také eliminace nutnosti
použití výztuže nebo optimální te-
pelná vodivost (pro vytápěné pod-
lahy). Vzhledem k výše uvedeným
vlastnostem lze říci, že se opravdu
jedná o produkt budoucnosti.
Mezerovitý drenážní beton
Mezerovitý drenážní beton bý-
vá někdy nazýván jako propust-
ný beton, a to díky jeho schop-
nosti propouštět srážkovou vodu
a umožnit tak její lokální vsako-
vání, případně akumulaci v re-
tenčních nádržích. Tento typ beto-
nu je plně pochozí/pojízdný a lze
jím nahradit např. asfaltové chod-
níky, cyklostezky, parkovací stání
apod., vhodný je také do venkov-
ních zpevněných ploch obchod-
ních center, logistických areálů,
průmyslových zón a mnohých dal-
ších. Vzhledem k aktuální bilan-
ci srážek a současnému stavu pod-
zemních vod je použití tohoto typu
betonu při výše uvedených realiza-
cích nesmírně žádoucí.
Zodpovědnost cítíme i při
vlastním hospodaření s vodou,
proto postupně jako jedni z prv-
ních v našem oboru doplňujeme
všechny své betonárny o finanč-
TRANSBETON s. r. o.
Slovanské náměstí 9, 612 00 Brno
e-mail:
ně náročné velkoobjemové retenč-
ní nádrže určené k zachytávání at-
mosférických srážek z maximální
možné plochy dané betonárny. Za-
chycená voda následně slouží mj.
pro výrobu betonu nebo pro skrá-
pění zpevněných ploch za účelem
snížení prašnosti s tím, že voda ze
skrápěných ploch je opět zachyce-
na s následným sekundárním po-
užitím. Naše retenční nádrže jsou
ryzí investicí do budoucnosti.
Zodpovědností mimo výše uve-
dené rozumíme také zodpovědnost
společenskou. Proto už téměř dva-
cet let podporujeme Nadační fond
dětské onkologie KRTEK, kte-
rý doplňuje práci lékařů a zdra-
votníků Kliniky dětské onkologie
Fakultní nemocnice Brno, i další
zajímavé projekty z oblasti vzdělá-
vání či kultury.
Děkujeme všem zákazníkům
a obchodním partnerům za pro-
jevenou důvěru, za vaši podporu
i za to, že už 20 let s námi stavíte
na pevných základech.
Litý podlahový beton LPP
Mezerovitý drenážní beton
1,2,3,4,5,6,7 9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,...44
Powered by FlippingBook