9
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
EUROVIA CS, a. s.
závod Zlín
Louky 330, 763 02 Zlín
tel.: 577 116 911, fax: 577 116 912
e-mail:
Jaké zajímavé technologie byly
při výstavbě použity?
Zejména byla použita larseno-
vá stěna, která držela polovinu pro-
vozované železniční trati. Dále vrta-
né piloty, na kterých je most založen.
Náročný byl samozřejmě i samotný
příčný zásun mostu – ten tvoří že-
lezobetonový monolitický polorám,
který se s pomocí hydraulických pís-
tů nadzvedl a posunul do definitivní
polohy.
Vyžádala si výstavba mostu
i zavedení dopravních omezení?
Při jeho výstavbě byly zapotře-
bí dvě železniční výluky. Jedna trva-
la 27 dnů a druhá 21 dnů pro opač-
ný směr. To je velmi krátký termín
z důvodu vysokých nákladů na kaž-
dý den výluky. Naše pracovní nasa-
zení bylo vysoké.
Kdo akci zajišťuje a kolik lidí se
na výstavbě podílí?
Akci realizuje sdružení firem pod
vedení EUROVIA CS společně se
členem sdružení firmou GJW Pra-
ha, která realizovala železniční svr-
šek. Ostatní stavební práce jsme re-
alizovali vlastními silami závodu
EUROVIA CS závod Zlín, případně
se subdodavateli. Na stavbě se pra-
covalo nepřetržitě na směny, stavbu
zajišťovali střídavě 4 stavbyvedoucí
a 10 až 20 pracovníků podle složitos-
ti operací.
Kdy bude dílo zprovozněno?
Stavba byla zahájena na jaře ro-
ku 2014 a termín zprovoznění je lis-
topad 2014. Úplné dokončení včetně
terénních a vegetačních úprav je ja-
ro 2015.
Děkujeme za rozhovor
a přátelské přijetí
Ivo Románek