Stavební a investorské noviny - 9 / 2018 - page 5

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
5
V době, kdy jsme prováděli sana-
ci Slovnaftu, se dokonce říkalo, že
množství odčerpaných ropných lá-
tek tvořilo zhruba 5% těžby ropy
v České republice.
Dalším směrem, kterému se vě-
nujeme, jsou přehrady. Bohužel tak-
řka všechny moravské přehrady se
vystavěly již v šedesátých až osm-
desátých letech a pak nastala dlou-
há pauza. Poslední přehradou z té-
to řady byla Slezská Harta a až před
třemi lety se konečně zase objevila
přehrada Nové Heřmínovy v Jese-
níkách. Teď se zdá, že by se moh-
la začít stavět přehrada Vlachovice
u Zlína, na což se moc těšíme.
Významnou částí naší činnosti
jsou také dálnice a silniční stavby.
Samozřejmě se podílíme na prů-
zkumech při výstavbě dálnice D1,
kde jsme např. prováděli geologic-
ké práce na zkoumání vlastností
horninového masivu při zakládá-
ní stavby mostu u Velkého Meziří-
čí. Hodně práce jsme odvedli také
na dálnici D47, kde jsme měli geo-
logicky i geotechnicky na starost
tunel Klimkovice. Z poslední doby
bychom mohli zmínit práce na ně-
kolika úsecích dálnice D3 na Čes-
ké Budějovice, úseky dálnice D35
a velký průzkum jsme prováděli
na dálnici D52 ve směru na Vídeň.
Zajímavostí je taky průzkum zka-
pacitnění dálnice D1 od Kývalky
po Rohlenku, kde by v budoucnu
měla vyrůst šestiproudá dálnice.
Tunel Klimkovice ale nebyl jedi-
ný, který jsme realizovali. Nejvý-
znamnější tunel, na kterém jsme
vyrostli, a který nás posunul dá-
le, byl tunel Dobrovského v Br-
ně. Zde se jednalo o 3 štoly v dél-
ce 3km a byli jsme zde vedoucí
sdružení, jehož účastníky byly dá-
le společnosti Metrostav, Subterra
a OHL ŽS. Dá se ale říct, že jsme
se podíleli na všech tunelech v Br-
ně, ať již se jedná o Pražskou ra-
diálu nebo tunel Kohoutovice. Za-
pomenout nelze také na Ejpovický
tunel, což je nejdelší železniční tu-
nel o délce 4 km a průměru 10m.
Na této stavbě jsme prováděli veš-
kerý geotechnický monitoring
i geologický průzkum. Byl to nej-
větší tunel, kde byl použitý razící
štít a je to opravdový unikát.
Zabýváme se také technickými
dozory investora nebo fungujeme
jako správce stavby. V době, kdy
začínaly největší infrastrukturní
projekty v ČR, kdy tady byl pokyn
z EU na odkanalizování všech měst
o více než 2 000 obyvatel, jsme se
k této práci dostali hned na začátku
a byli tak u těch největších projek-
tů. Určitě musíme jmenovat pro-
jekt Dyje I., což byla ochrana vod
za 1,5 miliardy korun. Dalším pro-
jektem bylo Břeclavsko, kde se dě-
lala spousta ČOV a kanalizací. Vše
jsme pak korunovali projektem
Dyje II., což byla stavba za 1 mili-
ardu korun a my jsme zde fungo-
vali jako správce stavby. Jednalo
se o rekonstrukci 4 nových ČOV
a asi 100km kanalizací a přípojek.
Na takové obří stavby se dnes v na-
šem oboru již narazit nedá.
Na které zahraniční stavby
byste rádi upozornili?
Tak třeba v Mongolsku řešíme
2. největší povrchový důl v Asii
na měď a molybden. Teď jsou
v hloubce asi 230 m a mají plá-
ny na prohloubení do 500 m. Na-
ším úkolem je spočítat stabilitu
tak, aby se lom nezřítil a splňo-
val zadaná kritéria. V Iráku jsme
se podíleli na výstavbě přehrady
a v Kosovu prováděli geofyzikál-
ní průzkum podzemních vod v po-
vodí řek Driny a Bardhe.
Na jaké stavby se chystáte
v nejbližší budoucnosti?
Významnou zakázkou pro bu-
doucnost firmy by měla být reali-
zace sanace na Slovensku ve Vra-
kuni, což jsou bývalé chemické
závody Juraje Dimitrova. I v tomto
případě se jedná o obrovský objekt
s velkým objemem prací na mno-
ho let. Zasmluvněn již máme také
velký okruh v Brně u Žabovřesk,
kde bychom měli provádět veške-
ré průzkumné práce a geotechnic-
ký monitoring. V tomto místě by
se měl vybudovat ražený tunel pro
tramvaj.
Kdo jsou vaší klíčoví zákaz-
níci?
Těch opravdu klíčových není
příliš mnoho a jedná se většinou
o státní instituce. Mnoho zakázek
řešíme pro ŘSD, Ministerstvo fi-
nancí, SŽDC, Rozvojovou agen-
turu pro zahraniční pomoc a řadu
zakázek máme také od Evropské
komise, Evropské investiční ban-
ky a Světové banky.
Jak jste byli spokojeni s hos-
podářským výsledkem loňské-
ho roku a jaké jsou vyhlídky to-
ho letošního?
Především je potřeba zmínit,
že v loňském roce došlo k částeč-
né generační obměně, kdy zakla-
datelé společnosti odstoupili ze
svých výkonných funkcí. Na po-
zice výrobního a obchodního ře-
ditele nastoupili mladí. Vzhledem
k tomu, že vše běželo v zajetých
kolejích více než 21 let, tak se jed-
nalo o velkou změnu, která si mu-
sela nejprve dobře sednout. Hos-
podářský výsledek loňského roku
byl standardní, ale první část toho
1,2,3,4 6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,...88
Powered by FlippingBook