 
          STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          5
        
        
          V době, kdy jsme prováděli sana-
        
        
          ci Slovnaftu, se dokonce říkalo, že
        
        
          množství odčerpaných ropných lá-
        
        
          tek tvořilo zhruba 5% těžby ropy
        
        
          v České republice.
        
        
          Dalším směrem, kterému se vě-
        
        
          nujeme, jsou přehrady. Bohužel tak-
        
        
          řka všechny moravské přehrady se
        
        
          vystavěly již v šedesátých až osm-
        
        
          desátých letech a pak nastala dlou-
        
        
          há pauza. Poslední přehradou z té-
        
        
          to řady byla Slezská Harta a až před
        
        
          třemi lety se konečně zase objevila
        
        
          přehrada Nové Heřmínovy v Jese-
        
        
          níkách. Teď se zdá, že by se moh-
        
        
          la začít stavět přehrada Vlachovice
        
        
          u Zlína, na což se moc těšíme.
        
        
          Významnou částí naší činnosti
        
        
          jsou také dálnice a silniční stavby.
        
        
          Samozřejmě se podílíme na prů-
        
        
          zkumech při výstavbě dálnice D1,
        
        
          kde jsme např. prováděli geologic-
        
        
          ké práce na zkoumání vlastností
        
        
          horninového masivu při zakládá-
        
        
          ní stavby mostu u Velkého Meziří-
        
        
          čí. Hodně práce jsme odvedli také
        
        
          na dálnici D47, kde jsme měli geo-
        
        
          logicky i geotechnicky na starost
        
        
          tunel Klimkovice. Z poslední doby
        
        
          bychom mohli zmínit práce na ně-
        
        
          kolika úsecích dálnice D3 na Čes-
        
        
          ké Budějovice, úseky dálnice D35
        
        
          a velký průzkum jsme prováděli
        
        
          na dálnici D52 ve směru na Vídeň.
        
        
          Zajímavostí je taky průzkum zka-
        
        
          pacitnění dálnice D1 od Kývalky
        
        
          po Rohlenku, kde by v budoucnu
        
        
          měla vyrůst šestiproudá dálnice.
        
        
          Tunel Klimkovice ale nebyl jedi-
        
        
          ný, který jsme realizovali. Nejvý-
        
        
          znamnější tunel, na kterém jsme
        
        
          vyrostli, a který nás posunul dá-
        
        
          le, byl tunel Dobrovského v Br-
        
        
          ně. Zde se jednalo o 3 štoly v dél-
        
        
          ce 3km a byli jsme zde vedoucí
        
        
          sdružení, jehož účastníky byly dá-
        
        
          le společnosti Metrostav, Subterra
        
        
          a OHL ŽS. Dá se ale říct, že jsme
        
        
          se podíleli na všech tunelech v Br-
        
        
          ně, ať již se jedná o Pražskou ra-
        
        
          diálu nebo tunel Kohoutovice. Za-
        
        
          pomenout nelze také na Ejpovický
        
        
          tunel, což je nejdelší železniční tu-
        
        
          nel o délce 4 km a průměru 10m.
        
        
          Na této stavbě jsme prováděli veš-
        
        
          kerý geotechnický monitoring
        
        
          i geologický průzkum. Byl to nej-
        
        
          větší tunel, kde byl použitý razící
        
        
          štít a je to opravdový unikát.
        
        
          Zabýváme se také technickými
        
        
          dozory investora nebo fungujeme
        
        
          jako správce stavby. V době, kdy
        
        
          začínaly největší infrastrukturní
        
        
          projekty v ČR, kdy tady byl pokyn
        
        
          z EU na odkanalizování všech měst
        
        
          o více než 2 000 obyvatel, jsme se
        
        
          k této práci dostali hned na začátku
        
        
          a byli tak u těch největších projek-
        
        
          tů. Určitě musíme jmenovat pro-
        
        
          jekt Dyje I., což byla ochrana vod
        
        
          za 1,5 miliardy korun. Dalším pro-
        
        
          jektem bylo Břeclavsko, kde se dě-
        
        
          lala spousta ČOV a kanalizací. Vše
        
        
          jsme pak korunovali projektem
        
        
          Dyje II., což byla stavba za 1 mili-
        
        
          ardu korun a my jsme zde fungo-
        
        
          vali jako správce stavby. Jednalo
        
        
          se o rekonstrukci 4 nových ČOV
        
        
          a asi 100km kanalizací a přípojek.
        
        
          Na takové obří stavby se dnes v na-
        
        
          šem oboru již narazit nedá.
        
        
          Na které zahraniční stavby
        
        
          byste rádi upozornili?
        
        
          Tak třeba v Mongolsku řešíme
        
        
          2. největší povrchový důl v Asii
        
        
          na měď a molybden. Teď jsou
        
        
          v hloubce asi 230 m a mají plá-
        
        
          ny na prohloubení do 500 m. Na-
        
        
          ším úkolem je spočítat stabilitu
        
        
          tak, aby se lom nezřítil a splňo-
        
        
          val zadaná kritéria. V Iráku jsme
        
        
          se podíleli na výstavbě přehrady
        
        
          a v Kosovu prováděli geofyzikál-
        
        
          ní průzkum podzemních vod v po-
        
        
          vodí řek Driny a Bardhe.
        
        
          Na jaké stavby se chystáte
        
        
          v nejbližší budoucnosti?
        
        
          Významnou zakázkou pro bu-
        
        
          doucnost firmy by měla být reali-
        
        
          zace sanace na Slovensku ve Vra-
        
        
          kuni, což jsou bývalé chemické
        
        
          závody Juraje Dimitrova. I v tomto
        
        
          případě se jedná o obrovský objekt
        
        
          s velkým objemem prací na mno-
        
        
          ho let. Zasmluvněn již máme také
        
        
          velký okruh v Brně u Žabovřesk,
        
        
          kde bychom měli provádět veške-
        
        
          ré průzkumné práce a geotechnic-
        
        
          ký monitoring. V tomto místě by
        
        
          se měl vybudovat ražený tunel pro
        
        
          tramvaj.
        
        
          Kdo jsou vaší klíčoví zákaz-
        
        
          níci?
        
        
          Těch opravdu klíčových není
        
        
          příliš mnoho a jedná se většinou
        
        
          o státní instituce. Mnoho zakázek
        
        
          řešíme pro ŘSD, Ministerstvo fi-
        
        
          nancí, SŽDC, Rozvojovou agen-
        
        
          turu pro zahraniční pomoc a řadu
        
        
          zakázek máme také od Evropské
        
        
          komise, Evropské investiční ban-
        
        
          ky a Světové banky.
        
        
          Jak jste byli spokojeni s hos-
        
        
          podářským výsledkem loňské-
        
        
          ho roku a jaké jsou vyhlídky to-
        
        
          ho letošního?
        
        
          Především je potřeba zmínit,
        
        
          že v loňském roce došlo k částeč-
        
        
          né generační obměně, kdy zakla-
        
        
          datelé společnosti odstoupili ze
        
        
          svých výkonných funkcí. Na po-
        
        
          zice výrobního a obchodního ře-
        
        
          ditele nastoupili mladí. Vzhledem
        
        
          k tomu, že vše běželo v zajetých
        
        
          kolejích více než 21 let, tak se jed-
        
        
          nalo o velkou změnu, která si mu-
        
        
          sela nejprve dobře sednout. Hos-
        
        
          podářský výsledek loňského roku
        
        
          byl standardní, ale první část toho