 
          STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          11
        
        
          úprav vodních toků pro Lesy ČR,
        
        
          Povodí Moravy nebo Ředitelství
        
        
          vodních cest. Na Baťově kanále
        
        
          jsme stavěli takřka všechna rekre-
        
        
          ační přístaviště.
        
        
          Něco málo děláme také v po-
        
        
          zemním stavitelství, kde jsme
        
        
          získali ocenění za stavbu hotelu
        
        
          Terezián v Olomouci.
        
        
          Jak se vám daří konkurovat
        
        
          nadnárodním společnostem?
        
        
          Tady bych rád zdůraznil, že
        
        
          jsme jedna z posledních velkých
        
        
          stavebních společností, která je
        
        
          v ČR ještě stále v českých rukou.
        
        
          O zakázky se musíme ucházet
        
        
          v konkurenci nadnárodních firem,
        
        
          kterým se mnohdy konkuruje dost
        
        
          složitě, a to zejména z důvodu re-
        
        
          ferencí. Tyto nadnárodní firmy
        
        
          mají možnost sáhnout si pro refe-
        
        
          rence i mimo republiku, do svých
        
        
          mateřských firem, což my nemá-
        
        
          me. I přesto se nám ale daří některé
        
        
          zajímavé zakázky získat. Tyto fir-
        
        
          my mají neomezený přístup k refe-
        
        
          rencím, naší výhodou je zase vět-
        
        
          ší flexibilita.
        
        
          Na kterou stavbu se chystá-
        
        
          te nyní?
        
        
          Podepsali jsme smlouvu na mi-
        
        
          moúrovňové křížení Předmos-
        
        
          tí v Přerově, kde se jedná o další
        
        
          etapu zprůjezdnění Přerova. Pře-
        
        
          rov je pro Moravu poměrně zásad-
        
        
          ní uzel, který po delší dobu nebyl
        
        
          řešen, doprava je zde vedena cen-
        
        
          trem města a toto centrum je neu-
        
        
          stále ucpané. Gró stavby spočívá
        
        
          v 18polové estakádě, mostu o délce
        
        
          500m a k tomu navazujícím objek-
        
        
          tům inženýrských sítí. Tato stavba
        
        
          by měla trvat asi 2,5 roku, je to vý-
        
        
          znamná stavba v blízkosti našeho
        
        
          sídla a vážíme si toho, že ji v na-
        
        
          šem teritoriu můžeme realizovat.
        
        
          Mluvil jste o obratech. Jsou
        
        
          tyto obraty stabilní?
        
        
          Obraty společnosti bohužel sta-
        
        
          bilní nejsou. Hlavní proměnnou je
        
        
          financování dopravní infrastruktu-
        
        
          ry ze strany státu, které není ide-
        
        
          ální a dlouhodobá plánovitost zde
        
        
          chybí. Nejen my, ale celý staveb-
        
        
          ní trh žije tak trochu z roku na rok,
        
        
          což nesvědčí o správném pohledu
        
        
          státu na financování těchto důleži-
        
        
          tých staveb. V západních státech
        
        
          firmy znají plány státu na 4-5 let
        
        
          dopředu a mohou se na ně připra-
        
        
          vit. My žijeme opravdu jen z roku
        
        
          na rok a od toho se také odvíjí ne-
        
        
          rovnoměrné hospodářské výsledky
        
        
          jednotlivých let.
        
        
          Jaké tedy byly vaše hospo-
        
        
          dářské výsledky loňského ro-
        
        
          ku, jak vypadá výhled roku le-
        
        
          tošního?
        
        
          Nepoměrně rozdílně. Rok
        
        
          2017 byl nejen pro nás, ale pro
        
        
          celý stavební trh byl trochu divo-
        
        
          ký. Pokud vím, tak v tomto roce
        
        
          několik našich konkurentů dokon-
        
        
          ce padlo. U nás to tak dramatic-
        
        
          ké nebylo, nicméně výsledek roku
        
        
          2017 v porovnání s jinými roky
        
        
          nebyl zcela ideální. Naopak rok
        
        
          2018 se rýsuje úplně jiným smě-
        
        
          rem a vnímáme ho jako návrat
        
        
          k lepším časům.
        
        
          Jak vidíte vývoj dalších let?
        
        
          To jsem zmiňoval již před chví-
        
        
          lí. V našich podmínkách bohužel
        
        
          nelze dlouhodobě plánovat. V tuto
        
        
          chvíli vidíme obrysy výsledku ro-
        
        
          ku 2018 a vidíme zhruba směr ro-
        
        
          ku 2019, který by mohl rok 2018
        
        
          kopírovat nebo ho i mírně překo-
        
        
          nat. Dívat se ale nyní na rok 2020
        
        
          nebo 2021 je bohužel nemožné.
        
        
          My bychom rádi firmu na tato léta
        
        
          s předstihem připravili, ale pláno-
        
        
          vání v ČR to bohužel neumožňuje.
        
        
          Jaké jsou další vize společ-
        
        
          nosti IDS? Nepomýšlíte také
        
        
          na stavby v zahraničí?
        
        
          Samozřejmě chceme udržet fir-
        
        
          mu v oborech, které doposud dě-
        
        
          láme a minimálně zachovat kvali-
        
        
          tu jejich provádění. Rádi bychom
        
        
          se ale posunuli dále a do firmy
        
        
          přinesli nové technologie. Nerad
        
        
          bych zde konkretizoval, ale své vi-
        
        
          ze máme a tyto vize jsou spojeny
        
        
          s nárůstem personálu a tím i nárůs-
        
        
          tem obratu. Snažíme se podporo-
        
        
          vat mladé zaměstnance a budovat
        
        
          mladý pracovní kolektiv, což se
        
        
          nám daří. Technologie jsou důle-
        
        
          žité, ale budoucnost firmy stavíme
        
        
          především na šikovnosti a chyt-
        
        
          rosti našich zaměstnanců. Perso-
        
        
          nální stav na trhu práce je teď dost
        
        
          složitý, ale dokážeme našim za-
        
        
          městnancům vytvořit takové pod-
        
        
          mínky, abychom si je udrželi. Do-
        
        
          konce se nám daří i v této době
        
        
          přijímat zaměstnance nové a ko-
        
        
          lektiv rozšiřovat. To považujeme
        
        
          za hlavní cestu k úspěchu do bu-
        
        
          doucna. Jsme česká firma s čes-
        
        
          kými zaměstnanci a chceme proto
        
        
          dělat stavby v České republice. Ta-
        
        
          dy to známe, dokážeme se tu uživit
        
        
          a nemáme zájem naši činnost roz-
        
        
          šiřovat do zahraničí.
        
        
          
            Děkujeme za rozhovor
          
        
        
          
            a přátelské přijetí.
          
        
        
          
            Ing. Miroslav Bindač
          
        
        
          
            Silnice I/44 Vlachov – Rájec
          
        
        
          
            Most na silnici II/602 v Jihlavě
          
        
        
          
            Rekreační přístav Petrov
          
        
        
          Albertova 21, 779 00 Olomouc
        
        
          tel.: 585 757 041
        
        
          e-mail: