Stavební a investorské noviny - 9 / 2018 - page 18

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
18
Veškeré zkušenosti získané na těch-
to náročných stavbách zúročuje spo-
lečnost Čermák a Hrachovec i nyní,
kdy realizuje rozsáhlou stavbu ka-
belového tunelu Karlín, směr Hláv-
kův most v úseku J34-J101.
Účel stavby
Jedná se o novostavbu trvalé-
ho charakteru, která bude později
sloužit k vyvedení kabelů 110 kV
a 22 kV z nové transformovny
Karlín do kopané trasy a do kolek-
toru Hlávků most. Tento kabelový
tunel bude veden do oblasti Nové-
ho Města a Starého Města. Výstav-
ba kabelového tunelu je liniová
podzemní stavba, která se nachází
Společnost Čermák a Hrachovec
patří mezi nejvýznamnější
stavební společnosti v pražském
regionu, které se úzce specializují
na výstavbu inženýrských
sítí, zejména pak vodovodů
a kanalizací. V nedávné minulosti
se zde tato firma účastnila
realizace mnoha klíčových
staveb, ať již se jedná o stavbu
Rekonstrukce odlehčovací
komory OK_1C v Maďarské ulici
v Praze 6 – Bubenči, obnově
vodovodního řadu DN 1200
v ulici Drnovská na Praze 6,
rekonstrukci kanalizace v ulici
Českobrodská nebo rekonstrukci
kanalizačního sběrače nad Novou
Libní. Již dříve se pracovníci firmy
Čermák a Hrachovec významnou
měrou podíleli na odstraňování
povodňových škod, či unikátní
stavbě spadiště v rámci výstavby
tunelového komplexu Blanka,
která propojuje hned několik
kanalizačních stok.
Společnost Čermák a Hrachovec realizuje
NEJVĚTŠÍ TUNELOVOU STAVBU SVÉ HISTORIE
v hloubce cca 25 – 30 m pod po-
vrchem. Jediná část této stavby,
která přichází do kontaktu s povr-
chem, je v místě šachty J34, kte-
rá se nachází v zeleni mezi ulicemi
Wilsonova a Ke Štvanici v Praze.
Technické informace
ke stavebnímu objektu
šachty J34
Šachta J34 má kruhový půdo-
rys o hrubém průměru 6,1 m a je-
jí světlá hloubka je 43,95 m. Pro
pažení šachty do hloubky 25 m
bylo využito převrtávaných pilot
o průměru 1,18 m, kterých bylo
realizováno celkem 30 kusů. Pod
úrovní pilot bylo využito dočasné
výztuže a stříkaného betonu s vlo-
ženými sítěmi. Světlá délka kabe-
lového tunelu činí 188,95 m a teo-
retický profil výrubu je 10,4 m
2
.
Avšak skutečný profil výrubu
se v průběhu stavby může měnit
z důvodu odlišných geologických
podmínek a z důvodu probíhají-
cích prací pod hladinou podzem-
1...,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,...88
Powered by FlippingBook