 
          STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          18
        
        
          Veškeré zkušenosti získané na těch-
        
        
          to náročných stavbách zúročuje spo-
        
        
          lečnost Čermák a Hrachovec i nyní,
        
        
          kdy realizuje rozsáhlou stavbu ka-
        
        
          belového tunelu Karlín, směr Hláv-
        
        
          kův most v úseku J34-J101.
        
        
          
            Účel stavby
          
        
        
          Jedná se o novostavbu trvalé-
        
        
          ho charakteru, která bude později
        
        
          sloužit k vyvedení kabelů 110 kV
        
        
          a 22 kV z nové transformovny
        
        
          Karlín do kopané trasy a do kolek-
        
        
          toru Hlávků most. Tento kabelový
        
        
          tunel bude veden do oblasti Nové-
        
        
          ho Města a Starého Města. Výstav-
        
        
          ba kabelového tunelu je liniová
        
        
          podzemní stavba, která se nachází
        
        
          Společnost Čermák a Hrachovec
        
        
          patří mezi nejvýznamnější
        
        
          stavební společnosti v pražském
        
        
          regionu, které se úzce specializují
        
        
          na výstavbu inženýrských
        
        
          sítí, zejména pak vodovodů
        
        
          a kanalizací. V nedávné minulosti
        
        
          se zde tato firma účastnila
        
        
          realizace mnoha klíčových
        
        
          staveb, ať již se jedná o stavbu
        
        
          Rekonstrukce odlehčovací
        
        
          komory OK_1C v Maďarské ulici
        
        
          v Praze 6 – Bubenči, obnově
        
        
          vodovodního řadu DN 1200
        
        
          v ulici Drnovská na Praze 6,
        
        
          rekonstrukci kanalizace v ulici
        
        
          Českobrodská nebo rekonstrukci
        
        
          kanalizačního sběrače nad Novou
        
        
          Libní. Již dříve se pracovníci firmy
        
        
          Čermák a Hrachovec významnou
        
        
          měrou podíleli na odstraňování
        
        
          povodňových škod, či unikátní
        
        
          stavbě spadiště v rámci výstavby
        
        
          tunelového komplexu Blanka,
        
        
          která propojuje hned několik
        
        
          kanalizačních stok.
        
        
          Společnost Čermák a Hrachovec realizuje
        
        
          
            NEJVĚTŠÍ TUNELOVOU STAVBU SVÉ HISTORIE
          
        
        
          v hloubce cca 25 – 30 m pod po-
        
        
          vrchem. Jediná část této stavby,
        
        
          která přichází do kontaktu s povr-
        
        
          chem, je v místě šachty J34, kte-
        
        
          rá se nachází v zeleni mezi ulicemi
        
        
          Wilsonova a Ke Štvanici v Praze.
        
        
          
            Technické informace
          
        
        
          
            ke stavebnímu objektu
          
        
        
          
            šachty J34
          
        
        
          Šachta J34 má kruhový půdo-
        
        
          rys o hrubém průměru 6,1 m a je-
        
        
          jí světlá hloubka je 43,95 m. Pro
        
        
          pažení šachty do hloubky 25 m
        
        
          bylo využito převrtávaných pilot
        
        
          o průměru 1,18 m, kterých bylo
        
        
          realizováno celkem 30 kusů. Pod
        
        
          úrovní pilot bylo využito dočasné
        
        
          výztuže a stříkaného betonu s vlo-
        
        
          ženými sítěmi. Světlá délka kabe-
        
        
          lového tunelu činí 188,95 m a teo-
        
        
          retický profil výrubu je 10,4 m
        
        
          2
        
        
          .
        
        
          Avšak skutečný profil výrubu
        
        
          se v průběhu stavby může měnit
        
        
          z důvodu odlišných geologických
        
        
          podmínek a z důvodu probíhají-
        
        
          cích prací pod hladinou podzem-