 
          STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          19
        
        
          Čermák a Hrachovec, a. s.
        
        
          Smíchovská 31, 155 00 Praha-Řeporyje
        
        
          tel.: 251 091 311, fax: 251 626 070
        
        
          e-mail:
        
        
        
          , 
        
        
        
          ní vody. Konstrukce tunelu je ře-
        
        
          šena dočasnou výztuží z důlních
        
        
          rámů a stříkaného betonu. Tato
        
        
          konstrukce bude po kompletním
        
        
          vyražení kabelového tunelu zajiš-
        
        
          těna, provedením definitivní kon-
        
        
          strukce z železobetonu.
        
        
          
            Trasa kabelového tunelu:
          
        
        
          Kabelový tunel vede od tunelové
        
        
          rozrážky na šachtě J34 pod komu-
        
        
          nikací v ulici Wilsonova, ve které
        
        
          se stáčí a následně pokračuje v pří-
        
        
          mém směru v souběhu s ní dalších
        
        
          100 m ke kolektoru Hlávkův most,
        
        
          který je nyní připravovaný, a zde
        
        
          je ukončen.
        
        
          
            Stavba probíhá v náročných
          
        
        
          
            geologických podmínkách
          
        
        
          Náročnost výstavby tkví v růz-
        
        
          norodosti geologického prostře-
        
        
          dí (navážky, fluviální sedimen-
        
        
          ty, jílovité břidlice, prachovité
        
        
          břidlice) v kombinaci s hladinou
        
        
          podzemní vody, která se nachá-
        
        
          zí v hloubce 5-6 metrů pod povr-
        
        
          chem a osciluje v závislosti na po-
        
        
          stavení trojského jezu. Z tohoto
        
        
          důvodu je ve dně šachty J34 zří-
        
        
          zena čerpací jímka, ze které se
        
        
          nahromaděná voda odvádí dva-
        
        
          cet čtyři hodin denně. Zároveň
        
        
          se jedná o stavbu, která se nachá-
        
        
          zí v centru hlavního města Pra-
        
        
          hy, takže veškeré provozní vlivy
        
        
          v okolí stavby ovlivňují realizaci
        
        
          tohoto veledíla. Stavba svým cha-
        
        
          rakterem spadá pod energetický
        
        
          zákon č. 458/2000 Sb.
        
        
          A co říci závěrem? Z výše uve-
        
        
          deného je zřejmé, že výstavba Ka-
        
        
          belového tunelu Karlín svým roz-
        
        
          sahem a náročností představuje
        
        
          opět zcela ojedinělou inženýr-
        
        
          skou stavbu na území Prahy. Po-
        
        
          tvrdil nám to i obchodní manažer
        
        
          společnosti Čermák a Hrachovec,
        
        
          pan Ing. Ivan Grin když řekl, že
        
        
          výstavba Kabelového tunelu Kar-
        
        
          lín je největším důlním dílem, kte-
        
        
          ré ve své historii pracovníci firmy
        
        
          Čermák a Hrachovec realizovali.
        
        
          „To samozřejmě dále posouvá hra-
        
        
          nice našich dodavatelských mož-
        
        
          ností,“ dodává ve své odpovědi
        
        
          pan Ing. Grin.
        
        
          
            Ivo Románek
          
        
        
          
            Investor
          
        
        
          PREdistribuce a. s.
        
        
          
            Cena
          
        
        
          103 958 933 Kč bez DPH
        
        
          
            Název akce
          
        
        
          Kabelový tunel Karlín, směr Hlávkův most, úsek J34 – J101