 
          STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          8
        
        
          Stávající silnice I/6 má nevyhovu-
        
        
          jící směrové, výškové i šířkové pa-
        
        
          rametry. Na trase I/6 se vyskytují
        
        
          dlouhé úseky, kde není umožně-
        
        
          no předjíždění vozidel. Dalším ne-
        
        
          gativním faktorem jsou nebezpeč-
        
        
          né úrovňové křižovatky. Rovněž
        
        
          je zde vysoké riziko střetu se zvě-
        
        
          ří. Vybudováním úseku D6 budou
        
        
          tyto negativní jevy v úseku stavby
        
        
          eliminovány.
        
        
          Hlavním stavebním objektem
        
        
          je dálnice D6 v délce 5,550km.
        
        
          Součástí stavby jsou rovněž pře-
        
        
          ložky komunikací nižších tříd,
        
        
          mostní objekty a zdi, objekty od-
        
        
          vodnění, protihlukové stěny a vy-
        
        
          brané přeložky inženýrských sítí.
        
        
          Trasa dálnice D6 v začátku úse-
        
        
          ku využívá stávající silnici I/6 vy-
        
        
          budovanou již dříve v polovičním
        
        
          profilu čtyřpruhové komunika-
        
        
          ce. Dále je D6 vedena v souběhu
        
        
          Současná silnice I/6 je důležitou komunikací, která je součástí
        
        
          české, ale i evropské silniční sítě. Spojuje Prahu, Karlovy Vary
        
        
          a Cheb, naši republiku opouští na hraničním přechodu Pomezí
        
        
          nad Ohří – Schirnding (ČR – SRN). Umožňuje i propojení
        
        
          mezi Prahou a Jáchymovem, Mariánskými Lázněmi nebo
        
        
          Františkovými Lázněmi. Kromě hraničního přechodu Pomezí
        
        
          je vedena doprava po I/6 i směrem na přechody Vojtanov
        
        
          a Aš. Po komunikaci je veden evropský tah TEN-T E48
        
        
          Praha – Karlovy Vary, Cheb, Bayreuth, Bamberg, Schweinfurt
        
        
          na E45. Na území SRN je vedena trasa E48 téměř v celé
        
        
          délce v dálničním uspořádání a je propojena s ostatní dálniční
        
        
          sítí. Tak je zajištěno dopravní propojení s důležitými městy
        
        
          jako Würzburg, Nürnberg, Frankfurt, Köln a řadou dalších.
        
        
          V úseku Nové Strašecí – Řevničov je stávající trasa
        
        
          v převážné délce vedena v historické stopě, neprochází
        
        
          žádnou obcí, v převládající délce je vedena lesním úsekem,
        
        
          silnice má nevyhovující parametry, úrovňové křižovatky, je
        
        
          zde vysoké riziko střetu se zvěří a protijedoucími vozidly.
        
        
          Dálnice D6
        
        
          
            NOVÉ STRAŠECÍ – ŘEVNIČOV
          
        
        
          se stávající silnicí I/6. Tato silnice
        
        
          I/6 bude přeřazena do silnic II. tříd
        
        
          pod číslem II/606 a bude sloužit
        
        
          jako doprovodná komunikace. Na-
        
        
          pojení nově navrženého úseku do-
        
        
          provodné komunikace na stávající
        
        
          silnici II/237 spojující města Ra-
        
        
          kovník a Nové Strašecí je řešeno
        
        
          pomocí okružní křižovatky umís-
        
        
          těné na okraji města Nové Strašecí.
        
        
          Dálnice D6 je navržena ja-
        
        
          ko čtyřpruhová – v kategorii
        
        
          R 25,5/100. V úseku Nové Straše-
        
        
          cí – Řevničov je dálnice v převáž-
        
        
          né délce vedena v historické stopě.
        
        
          Trasa má extravilánový charakter.
        
        
          Značná část dálnice je vedena za-
        
        
          lesněnou oblastí. V rámci stavby
        
        
          je navrženo pět mostních objek-
        
        
          tů, z toho dva na dálnici D6. Dá-
        
        
          le stavba tohoto úseku dálnice D6
        
        
          zahrnuje přeložky komunikací niž-
        
        
          ších tříd, opěrné zdi, odvodnění
        
        
          komunikací pomocí kanalizace,
        
        
          přeložky stávajících inženýrských
        
        
          sítí – vodovodu, kanalizace, elek-
        
        
          tro a sdělovacích vedení a plyno-
        
        
          vodů. Rovněž jsou navrženy tři
        
        
          úseky protihlukových stěn a po-
        
        
          dél celé stavby oplocení. K dob-
        
        
          rému začlenění této liniové stavby
        
        
          do krajiny napomohou navržené
        
        
          výsadby stromů, keřů a zatravnění.
        
        
          Spolu se stavbou D6 Nové
        
        
          Strašecí – Řevničov je současně
        
        
          také realizovaná navazující stavba
        
        
          D6 Řevničov obchvat. V rámci ko-
        
        
          ordinace staveb je počítáno s vy-
        
        
          užitím přebytku cca 200 000 m
        
        
          3
        
        
          zemního materiálu ze stavby D6
        
        
          Řevničov obchvat na stavbě D6
        
        
          Nové Strašecí – Řevničov, kde je
        
        
          zemního materiálu nedostatek.
        
        
          Začátek
        
        
          projekčních
        
        
          pra-
        
        
          cí na stavbě D6 Nové Strašecí –
        
        
          Řevničov sahá do roku 2008, kdy
        
        
          jsme na SUDOPu zpracovali do-
        
        
          kumentaci pro stavební povole-
        
        
          ní. V roce 2015 byla dokončena
        
        
          kompletní aktualizace DSP a ná-
        
        
          sledně byla zahájena inženýrská
        
        
          činnost s cílem získat stavební po-
        
        
          volení. To se pro hlavní trasu po-
        
        
          dařilo v 10/2017 s tím, že staveb-
        
        
          ní povolení nabylo právní moci
        
        
          11/2017. V roce 2017 byla vytvo-
        
        
          řena projektová dokumentace pro
        
        
          provádění stavby (v překladu za-
        
        
          dávací dokumentace stavby) a byl
        
        
          vysoutěžen zhotovitel stavby sdru-
        
        
          žení Berger Bohemia a. s. a Alpine
        
        
          Bau CZ a. s. Slavnostní zahájení
        
        
          stavby proběhlo 12. 12. 2017. Plá-
        
        
          novaná doba trvání realizace stav-
        
        
          by je 2,5 roku.
        
        
          Na vypracování dokumenta-
        
        
          ce PDPS se podíleli převážně ko-
        
        
          legové ze SUDOPu Praha, stř.
        
        
          202. Mostní objekty  zastřešovali