STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
8
Stávající silnice I/6 má nevyhovu-
jící směrové, výškové i šířkové pa-
rametry. Na trase I/6 se vyskytují
dlouhé úseky, kde není umožně-
no předjíždění vozidel. Dalším ne-
gativním faktorem jsou nebezpeč-
né úrovňové křižovatky. Rovněž
je zde vysoké riziko střetu se zvě-
ří. Vybudováním úseku D6 budou
tyto negativní jevy v úseku stavby
eliminovány.
Hlavním stavebním objektem
je dálnice D6 v délce 5,550km.
Součástí stavby jsou rovněž pře-
ložky komunikací nižších tříd,
mostní objekty a zdi, objekty od-
vodnění, protihlukové stěny a vy-
brané přeložky inženýrských sítí.
Trasa dálnice D6 v začátku úse-
ku využívá stávající silnici I/6 vy-
budovanou již dříve v polovičním
profilu čtyřpruhové komunika-
ce. Dále je D6 vedena v souběhu
Současná silnice I/6 je důležitou komunikací, která je součástí
české, ale i evropské silniční sítě. Spojuje Prahu, Karlovy Vary
a Cheb, naši republiku opouští na hraničním přechodu Pomezí
nad Ohří – Schirnding (ČR – SRN). Umožňuje i propojení
mezi Prahou a Jáchymovem, Mariánskými Lázněmi nebo
Františkovými Lázněmi. Kromě hraničního přechodu Pomezí
je vedena doprava po I/6 i směrem na přechody Vojtanov
a Aš. Po komunikaci je veden evropský tah TEN-T E48
Praha – Karlovy Vary, Cheb, Bayreuth, Bamberg, Schweinfurt
na E45. Na území SRN je vedena trasa E48 téměř v celé
délce v dálničním uspořádání a je propojena s ostatní dálniční
sítí. Tak je zajištěno dopravní propojení s důležitými městy
jako Würzburg, Nürnberg, Frankfurt, Köln a řadou dalších.
V úseku Nové Strašecí – Řevničov je stávající trasa
v převážné délce vedena v historické stopě, neprochází
žádnou obcí, v převládající délce je vedena lesním úsekem,
silnice má nevyhovující parametry, úrovňové křižovatky, je
zde vysoké riziko střetu se zvěří a protijedoucími vozidly.
Dálnice D6
NOVÉ STRAŠECÍ – ŘEVNIČOV
se stávající silnicí I/6. Tato silnice
I/6 bude přeřazena do silnic II. tříd
pod číslem II/606 a bude sloužit
jako doprovodná komunikace. Na-
pojení nově navrženého úseku do-
provodné komunikace na stávající
silnici II/237 spojující města Ra-
kovník a Nové Strašecí je řešeno
pomocí okružní křižovatky umís-
těné na okraji města Nové Strašecí.
Dálnice D6 je navržena ja-
ko čtyřpruhová – v kategorii
R 25,5/100. V úseku Nové Straše-
cí – Řevničov je dálnice v převáž-
né délce vedena v historické stopě.
Trasa má extravilánový charakter.
Značná část dálnice je vedena za-
lesněnou oblastí. V rámci stavby
je navrženo pět mostních objek-
tů, z toho dva na dálnici D6. Dá-
le stavba tohoto úseku dálnice D6
zahrnuje přeložky komunikací niž-
ších tříd, opěrné zdi, odvodnění
komunikací pomocí kanalizace,
přeložky stávajících inženýrských
sítí – vodovodu, kanalizace, elek-
tro a sdělovacích vedení a plyno-
vodů. Rovněž jsou navrženy tři
úseky protihlukových stěn a po-
dél celé stavby oplocení. K dob-
rému začlenění této liniové stavby
do krajiny napomohou navržené
výsadby stromů, keřů a zatravnění.
Spolu se stavbou D6 Nové
Strašecí – Řevničov je současně
také realizovaná navazující stavba
D6 Řevničov obchvat. V rámci ko-
ordinace staveb je počítáno s vy-
užitím přebytku cca 200 000 m
3
zemního materiálu ze stavby D6
Řevničov obchvat na stavbě D6
Nové Strašecí – Řevničov, kde je
zemního materiálu nedostatek.
Začátek
projekčních
pra-
cí na stavbě D6 Nové Strašecí –
Řevničov sahá do roku 2008, kdy
jsme na SUDOPu zpracovali do-
kumentaci pro stavební povole-
ní. V roce 2015 byla dokončena
kompletní aktualizace DSP a ná-
sledně byla zahájena inženýrská
činnost s cílem získat stavební po-
volení. To se pro hlavní trasu po-
dařilo v 10/2017 s tím, že staveb-
ní povolení nabylo právní moci
11/2017. V roce 2017 byla vytvo-
řena projektová dokumentace pro
provádění stavby (v překladu za-
dávací dokumentace stavby) a byl
vysoutěžen zhotovitel stavby sdru-
žení Berger Bohemia a. s. a Alpine
Bau CZ a. s. Slavnostní zahájení
stavby proběhlo 12. 12. 2017. Plá-
novaná doba trvání realizace stav-
by je 2,5 roku.
Na vypracování dokumenta-
ce PDPS se podíleli převážně ko-
legové ze SUDOPu Praha, stř.
202. Mostní objekty zastřešovali