STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
33
Mostní pilíře s dominantní reliéf-
ní hlavou ve tvaru písmene V jsou
výsledkem nasazení variabilního
nosníkového systému VARIO GT
24 s vloženou výdřevou. Pro zvý-
raznění písmene V bylo bednění
v těchto místech pobité palubkami
s výrazně větší savostí, než měly
bednicí desky na zbylé ploše.
Vznikl tak tmavší povrch toho-
to pohledové prvku. Celá sestava
byla navržená tak, aby ji bylo mož-
né pro opakované použití na všech
8 pilířích rozebrat na několik celků
s možností snadného přemístění.
Nosníkové bednění VARIO GT
24 bylo usazené u nižších pilířů
na lešení PERI UP, u vyšších pilířů
Vytvoření architektonicky zajímavého prvku
PILÍŘE S BEDNĚNÍM PERI
Stavba obchvatu Řevničova
patří do souboru staveb
dálnice D6 mezi Novým
Strašecím a křižovatkou se
silnicí I/27 u obce Petrohrad.
Stavba řeší obchvat obcí
Řevničov a Krušovice, kudy
v současné době prochází
stávající silnice I/6. Jedná se
o most rozdělený do dvou
samostatných mostů o pěti
polích s max. výškou pilíře
21 m. Celková délka mostu je
cca 180 m.
PERI, spol. s r. o.
Průmyslová 392, 252 42 Jesenice
tel.: 222 359 311
e-mail:
na opěrných rámech SB s horizon-
tálním použitím. Takto vytvořené
plošiny sloužily i pro armovací le-
šení a obslužné lešení pro bezpeč-
nou práci s bedněním ve velkých
výškách. Kotvení opěrných rámů
SB umožňuje přenášení velkých
sil a je nutné ho vložit do bedně-
ní již při betonáži spodních čás-
tí pilíře. Vysoké opěry mostu byly
realizované s rámovým bedněním
TRIO, které umožňuje zatížení až
80 kN/m
2
při zachování potřebné
rovinnosti.
„Při stavbě vysokých a tvarově
členitých pilířů jsme se mohli spo-
lehnout na technickou podporu fir-
my PERI a flexibilitu skladu. Vel-
mi dobrá spolupráce se projevila
také při vývoji stavby. V nepo-
slední řadě nám pomohly systémy
zajišťující BOZP,“ říká Ing. Petr
Berník, hlavní stavbyvedoucí z ak-
ciové společnosti Metrostav.
Rámové bednění TRIO nasazené na opěře do výšky 6 m.
Plošiny ze systému VARIO GT 24 na opěrných rámech SB.
Armovací lešení PERI UP
k provedení výztuže
na hlavici pilíře.