Stavební a investorské noviny - 9 / 2020 - page 24

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
24
Pane řediteli, mohl byste
zhodnotit, jak se vaší společ-
nosti dařilo v uplynulém roce
a vypíchnout základní ekono-
mické ukazatele?
Rok 2019 byl pro nás rokem ve-
lice úspěšným. Dařilo se nám prů-
běžně doplňovat tým zaměstnanců
o další zkušené kolegy a z ekono-
mického hlediska tak zvyšovat ob-
jem prací realizovaný vlastními
kapacitami. Dosáhli jsme celkové-
ho obratu téměř 240 mil. Kč, což
ve srovnání s rokem 2018 bylo víc
než dvojnásobek.
Při našem posledním rozho-
voru v roce 2018 jste prediko-
val, že překročíte do 5 let hra-
nici 100 projektantů. Jak jste se
přiblížili této metě?
Když jsme si v roce 2018 ten-
to počet zaměstnanců stanovili
za cíl ke splnění do 5 let, ani jsme
moc nedoufali, že se nám jej po-
daří dosáhnout. Nyní však již mo-
hu s radostí říci, že jsme ještě před
pětiletým výročím firmy této me-
ty dosáhli, a v současné době u nás
pracuje přibližně 110 zaměstnanců.
Mohl byste charakterizovat
hlavní aktivity vaší firmy a ja-
ké služby nabízíte investorům?
Již od samého počátku naše-
ho fungování se firma zaměřuje
na zpracování projektových doku-
mentací ve všech jejích stupních
a fázích, přičemž hlavním těžištěm
jsou projekty primární dopravní
infrastruktury a pozemních staveb.
Dále se zabýváme územním plá-
nováním, geodetickými a geolo-
gickými pracemi. Investorům jsme
schopni poradit i při definování je-
jich potřeb a cílů.
V čem vidíte největší sou-
časné problémy v přípravě lini-
ových staveb? Jak by bylo mož-
né je řešit?
Otázka problematiky přípra-
vy liniových staveb je v mediích
velmi často zmiňovaná. Za jednu
říká v rozhovoru pro Stavební a investorské noviny ředitel společnosti SAGASTA, s. r. o., Ing. Jiří Čurda
z příležitostí ke zdokonalení po-
važuji zlepšení mediálního obrazu
stavebnictví jako celku. Dle mého
názoru je totiž důležité, aby nás,
stavaře, vnímala společnost pozi-
tivně. Právě to může z dlouhodo-
bého hlediska zvýšit zájem mla-
dých lidí o tento obor a celkově
vést k jeho zlepšení.
Doslechl jsem se, že jste
začlenili do vaší organizační
struktury nové „tunelové“ stře-
disko? Co je na tom pravdy?
Ano, máte správné informace.
V polovině roku se naše řady rozší-
řily o skupinu geotechniků – tune-
lářů a tak lze říci, že nyní disponuje-
me veškerými profesemi potřenými
pro zpracování dopravní stavby ja-
ko celku. V oboru podzemních sta-
veb spatřuji velký potenciál, poně-
vadž umístění dopravní stavby pod
zem umožňuje dokonaleji ochránit
životní prostředí.
Mohl byste vypíchnout nej-
zajímavější silniční a mostní
projekty z poslední doby?
V naši společnosti v součas-
nosti řešíme více než 200 projek-
tů. Zajímavou a opravdu dobrou
zkušeností pro nás byla spoluprá-
ce s realizační firmou na projek-
tu výstavby nového mostu v Dou-
bí u Karlových Varů přes řeku
Ohři. Ředitelství silnic a dálnic
Chceme usilovat o zapojení našich kapacit při projektové přípravě
VYSOKORYCHLOSTNÍCH ŽELEZNIC
Teprve před 5 lety byla v Praze založena nezávislá inženýrská
konzultační firma SAGASTA, jejíž název vzešel z příjmení
významného španělského ministerského předsedy – celým
jménem Práxedes Mateo SAGASTA. „Ten ve svém životě koncem
19. století nepůsobil pouze jako politik, původním povoláním byl
totiž dopravním inženýrem silnic, železnic a přehrad. V Madridu
po něm dokonce pojmenovali jednu z hlavní tříd,“ poznamenává
v úvodu našeho rozhovoru ředitel společnosti Ing. Jiří Čurda,
se kterým jsme si měli možnost popovídat v polovině září
v pražském sídle firmy.
Rekonstrukce tratě v úseku Dětmarovice – Petrovice u Karviné – hranice s Polskou republikou
1...,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23 25,26,27,28,29,30,31,32,33,34,...68
Powered by FlippingBook